Min neste oppgradering.

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Hmm
Der er vindu hele veien på den sia, på andre side er det langt bort til sidevegg. Så det er ikke mulig og dempe noe der, hvis ikke du mener nede med gulvet da, men det skulle jo ikke være nødvendig.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.950
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Har du mulighet til å trekke hele oppsettet 1meter til venstre?
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
Skal jeg gå for prosessor eller rørforsterker med prosessor loop, jeg er ikke sikker på hvordan dette med prosessor loop fungerer. Jeg spurte vel om dette i et av mine forrige innlegg, men ingen svarte på dette.



Mvh
Terje

Prosessor loop betyr vel egentlig bare at forforsterkeren lar seg overstyre av en prosessor.
Det igjen betyr at du bruker forforsterkeren til stereo, men lar en prosessor overstyre den til surround.

Det ble litt dobbelt opp, men håper du skjønner hva jeg mener ;)

mvh

Lars
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Nei kan ikke flytte noe mere på den, når jeg kjører ned lerrete er det ikke mere og gå på. Kan heller ikke flytte lerret lenger mot høyre.

Så det betyr at hvis jeg kjøper rør forforsterker , vil denne brenne rør når jeg bruker reciver
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
BTW

Hvordan er du førnøyd med c-j pv14?, bruker du loopen?
 

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Innlegg
11.428
Antall liker
25.883
Torget vurderinger
24
Refleksjonspunktet på gulvet er vel verdt å dempe. Dessuteh burde/kunne du ha noe midlertidig demping foran vinduet akkurat når du spiller?

Rørforbrenning i pre-en er vel ikke noe stort problem? Smårør varer vel relativt lenge.

Er det forskjell på tape- og prosessorloop?
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
BTW

Hvordan er du førnøyd med c-j pv14?, bruker du loopen?
Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for C-J så mitt svar blir litt subjektivt. (veldig fornøyd)

Nei, jeg har ikke brukt loopen enda, men har i uoverskuelig fremtid tenkt å investere i en prosessor så da får jeg se hva som bor i den.

Tror ikke du skal bekymre deg for slitasje av pre-rør. Ikke er de spesielt dyre, og ikke slites de så fort heller.

Lars
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Refleksjonspunktet på gulvet er vel verdt å dempe. Dessuteh burde/kunne du ha noe midlertidig demping foran vinduet akkurat når du spiller?
"Refleksjonspunktet på gulvet er vel verdt å dempe", jeg har jo både teppe og bord, hvor ville dette punktet bli da?

Testet med dyne forand vinduet, men virket ikke som det ga noe løft lydmessig.
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Det er mange forslag til hvor jeg bør dempe, men jeg savner hva jeg bør dempe med. Hva som gir best effekt
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.950
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nei kan ikke flytte noe mere på den, når jeg kjører ned lerrete er det ikke mere og gå på. Kan heller ikke flytte lerret lenger mot høyre.
Nå spurte jeg om å flytte det til venstre.....
(sett fra lytteposisjon)

Når det gjelder "demping" av vegger, finnes det mye du kan lage selv.
 

argh

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.04.2006
Innlegg
716
Antall liker
0
Tenkte rett men skrev feil, lerrete må henge der det henger. derfor kan jeg ikke flytte høytaler lenger ut fra sidevegg.

:D
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.955
Antall liker
1.292
Sted
Nadadouro, Portugal
Okay, kaster mig ut i det. Veldig mye anlegg på liten plass.
Fjern bordet og sett anlegget på bakveggen bak dig....
 
Topp Bunn