Min kabelrevolusjon ZenSati 3

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    ZenSati skrev:
    Diy Duke skrev:
    Og er du sikker på de er ægte balanceret. Det var ikke klar for 4 uger siden.

    Lidt information for at undgå misforståelser:

    ZenSati #3 XLR kommer primo februar.
    ZenSati #3 RCA er til levering.
    ZenSati #1 og ZenSati #2 XLR og RCA er også til levering.

    ZenSati ApS har ikke haft tekniske problemer på udstillinger.

    Det viste kabel på ovenstående billede er ZenSati #2 XLR.

    mvh
    MJ

    Ok. Spent på hvordan ZenSati 3 XLR låter sammenlignet mot mine Synergistic Research Accelerator interconnect. ZenSati 2 likte jeg veldig godt iallefall. Og hvordan det Blir med ZenSati jumpere, om de passer da....

    Hva mener du om Aktiv skjerming? Noe du vurderer på ZenSati ?
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Ok. Spent på hvordan ZenSati 3 XLR låter sammenlignet mot mine Synergistic Research Accelerator interconnect. ZenSati 2 likte jeg veldig godt iallefall. Og hvordan det Blir med ZenSati jumpere, om de passer da....

    Hva mener du om Aktiv skjerming? Noe du vurderer på ZenSati ?
    [/quote]


    Hej Eirik,

    Synergistic Research Accelerator er et godt kabel.

    Jeg har ingen planer om at ZenSati skal opbygges med aktiv skærm.

    mvh
    MJ
     

    audioheaven

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    plafitracer skrev:
    pedal skrev:
    whistler skrev:
    Mener å ha hørt at konstruktøren jobbet sammen med Bertram tidligere, men at ett eller annet skjærte seg underveis. Snakket med Bertram om dette under Hortensmessen, og han var ikke blid på Mark Johansen.
    Ja, liger på Bertram. Men iflg hjemmesiden til ZenSati så bruker de forsølvet kobber i alle sine HT-kabler. Tipper det gir litt mer "fart" i toppen.
    Når du ser dem sammen med/ved siden af et Bertram kabel kan du sagtens se at de to intet har med hinanden at gøre. Ja, de er begge i sølv, de er begge i gennemsigtig teflon kappe og begge er drejet, men der er meget stor forskel på drejningen og teflonnet - OG især lyden, eller rettere mangel på samme hos ZenSati.

    Konstruktøren arbejdede meget tæt sammen med Bertram ved udviklingen af Proxima, men Mark har siden lært lidt mere udi kabler, hvilket kommer til udtryk i ZenSati.

    mvh Henrik
    Arggg Henrik. Det passer vist ikke helt. Så vidt jeg ved så laves Zensati i Taiwan af Jenwei. Konstruktøren har intet til fælles med Søren Bertram. Ved med sikkerhed at Bertram Audio ikke ikke har med sin egen vilje tilføjet noget til Zensati konstruktionen.
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    audioheaven skrev:
    plafitracer skrev:
    pedal skrev:
    whistler skrev:
    Mener å ha hørt at konstruktøren jobbet sammen med Bertram tidligere, men at ett eller annet skjærte seg underveis. Snakket med Bertram om dette under Hortensmessen, og han var ikke blid på Mark Johansen.
    Ja, liger på Bertram. Men iflg hjemmesiden til ZenSati så bruker de forsølvet kobber i alle sine HT-kabler. Tipper det gir litt mer "fart" i toppen.
    Når du ser dem sammen med/ved siden af et Bertram kabel kan du sagtens se at de to intet har med hinanden at gøre. Ja, de er begge i sølv, de er begge i gennemsigtig teflon kappe og begge er drejet, men der er meget stor forskel på drejningen og teflonnet - OG især lyden, eller rettere mangel på samme hos ZenSati.

    Konstruktøren arbejdede meget tæt sammen med Bertram ved udviklingen af Proxima, men Mark har siden lært lidt mere udi kabler, hvilket kommer til udtryk i ZenSati.

    mvh Henrik
    Arggg Henrik. Det passer vist ikke helt. Så vidt jeg ved så laves Zensati i Taiwan af Jenwei. Konstruktøren har intet til fælles med Søren Bertram. Ved med sikkerhed at Bertram Audio ikke ikke har med sin egen vilje tilføjet noget til Zensati konstruktionen.
    Kenneth øhhhehm - Nu plejer jeg ikke at løbe med hverken halve vinde eller halve sandheder.

    Så derfor:
    Faktum 1: Mark arbejdede tæt sammen med Søren Bertram i udviklingen af ihvertfald Proxima kablet.
    Faktum 2: Mark er konstruktør/udvikler af ZenSati kabler.

    Jeg har ALDRIG sagt at Søren Bertram har noget at gøre med ZenSati - ZenSati er Mark Johansens produkt. At han har valgt Jinwei til den fysiske produktion af sine kabler har da ikke noget at gøre med hverken Søren Bertram eller andre.

    Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem.

    Det er muligt at ZenSati produceres hos Jenwei - men mon ikke Mark Johansen har et og andet at skulle have sagt ifm selve konstruktionen og materialevalget.

    Kan du, som modstander, blive enig med dig selv og de øvrige modstandere om hvorvidt ZenSati er en 'kopi' af Bertram eller om det bare er en Jenwei hyldevare, der er trykt ZenSati på.
     

    audioheaven

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    plafitracer skrev:
    audioheaven skrev:
    plafitracer skrev:
    pedal skrev:
    whistler skrev:
    Mener å ha hørt at konstruktøren jobbet sammen med Bertram tidligere, men at ett eller annet skjærte seg underveis. Snakket med Bertram om dette under Hortensmessen, og han var ikke blid på Mark Johansen.
    Ja, liger på Bertram. Men iflg hjemmesiden til ZenSati så bruker de forsølvet kobber i alle sine HT-kabler. Tipper det gir litt mer "fart" i toppen.
    Når du ser dem sammen med/ved siden af et Bertram kabel kan du sagtens se at de to intet har med hinanden at gøre. Ja, de er begge i sølv, de er begge i gennemsigtig teflon kappe og begge er drejet, men der er meget stor forskel på drejningen og teflonnet - OG især lyden, eller rettere mangel på samme hos ZenSati.

    Konstruktøren arbejdede meget tæt sammen med Bertram ved udviklingen af Proxima, men Mark har siden lært lidt mere udi kabler, hvilket kommer til udtryk i ZenSati.

    mvh Henrik
    Arggg Henrik. Det passer vist ikke helt. Så vidt jeg ved så laves Zensati i Taiwan af Jenwei. Konstruktøren har intet til fælles med Søren Bertram. Ved med sikkerhed at Bertram Audio ikke ikke har med sin egen vilje tilføjet noget til Zensati konstruktionen.
    Kenneth øhhhehm - Nu plejer jeg ikke at løbe med hverken halve vinde eller halve sandheder.

    Så derfor:
    Faktum 1: Mark arbejdede tæt sammen med Søren Bertram i udviklingen af ihvertfald Proxima kablet.
    Faktum 2: Mark er konstruktør/udvikler af ZenSati kabler.

    Jeg har ALDRIG sagt at Søren Bertram har noget at gøre med ZenSati - ZenSati er Mark Johansens produkt. At han har valgt Jinwei til den fysiske produktion af sine kabler har da ikke noget at gøre med hverken Søren Bertram eller andre.

    Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem.

    Det er muligt at ZenSati produceres hos Jenwei - men mon ikke Mark Johansen har et og andet at skulle have sagt ifm selve konstruktionen og materialevalget.

    Kan du, som modstander, blive enig med dig selv og de øvrige modstandere om hvorvidt ZenSati er en 'kopi' af Bertram eller om det bare er en Jenwei hyldevare, der er trykt ZenSati på.
    Så det jo nok bare mig der misforstod dig ik basse! ;)

    Jeg skam ikke modstander af Zensati som produkt slet ikke... Synes det helt fint med nye produkter, især fra lille Danmark. Men når man nu tyr til at lave et kable i den prisklasse. Så ville det være en god ide og designmæssigt stikke af fra andre og ikke lavet noget der " ligner "

    Zensati er skam ikke hyldevare. De lavet efter bestilling og ønske om matriale valg og design valg fra Mark selv. Rigtig mange brands får deres kabler lavet i østen, det ingen nyhed! Men der burde være grænser for hvad man forlanger for et kable der produceret i østen. Og her taler jeg ikke kun om Zensati, men generalt og alle de kabler der kastes over hylden som er lavet i østen. Enhver mand ved sådan noget bare ikke koster en brøkdel at fremstille i østen. Jo netop derfor mange vælger østen til netop det formål.

    Jeg skal ikke kunne udtale mig hvorvidt Zensati er pengene værd! Det jo en individuel vurdering!
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    audioheaven skrev:
    plafitracer skrev:
    Kenneth øhhhehm - Nu plejer jeg ikke at løbe med hverken halve vinde eller halve sandheder.

    Så derfor:
    Faktum 1: Mark arbejdede tæt sammen med Søren Bertram i udviklingen af ihvertfald Proxima kablet.
    Faktum 2: Mark er konstruktør/udvikler af ZenSati kabler.

    Jeg har ALDRIG sagt at Søren Bertram har noget at gøre med ZenSati - ZenSati er Mark Johansens produkt. At han har valgt Jinwei til den fysiske produktion af sine kabler har da ikke noget at gøre med hverken Søren Bertram eller andre.

    Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem.

    Det er muligt at ZenSati produceres hos Jenwei - men mon ikke Mark Johansen har et og andet at skulle have sagt ifm selve konstruktionen og materialevalget.

    Kan du, som modstander, blive enig med dig selv og de øvrige modstandere om hvorvidt ZenSati er en 'kopi' af Bertram eller om det bare er en Jenwei hyldevare, der er trykt ZenSati på.
    Så det jo nok bare mig der misforstod dig ik basse! ;)

    Jeg skam ikke modstander af Zensati som produkt slet ikke... Synes det helt fint med nye produkter, især fra lille Danmark. Men når man nu tyr til at lave et kable i den prisklasse. Så ville det være en god ide og designmæssigt stikke af fra andre og ikke lavet noget der " ligner "

    Zensati er skam ikke hyldevare. De lavet efter bestilling og ønske om matriale valg og design valg fra Mark selv. Rigtig mange brands får deres kabler lavet i østen, det ingen nyhed! Men der burde være grænser for hvad man forlanger for et kable der produceret i østen. Og her taler jeg ikke kun om Zensati, men generalt og alle de kabler der kastes over hylden som er lavet i østen. Enhver mand ved sådan noget bare ikke koster en brøkdel at fremstille i østen. Jo netop derfor mange vælger østen til netop det formål.

    Jeg skal ikke kunne udtale mig hvorvidt Zensati er pengene værd! Det jo en individuel vurdering!
    Hehe - det hjælper altid lige at læse hvad der står ;)
    Og hvis vi iøvrigt kan komme over vores lille tvist vil jeg mægtig gerne komme forbi dig til en kop kaffe med et sæt ZenSati #3 kabler - kan kan du danne dig en væsentlig mere begavet mening om kablerne - om det tæver dine MIT Magnum skal jeg ikke kunne sige, det er kuns ved en lytter det kan afgøres ;)
    Mine ZenSati ht kabler er med spader i den ene ende og bananer i den anden - og mine signalkabler er indtil videre kun med RCA - så balanceret kan jeg ikke, men det skulle komme primo februar.

    Mht designet på #3 kablet - tjae - fysisk udseende kan man jo altid diskutere - men #2 og #1 kablerne ligner ikke noget andet jeg har set.
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    audioheaven skrev:
    plafitracer skrev:
    pedal skrev:
    whistler skrev:
    Mener å ha hørt at konstruktøren jobbet sammen med Bertram tidligere, men at ett eller annet skjærte seg underveis. Snakket med Bertram om dette under Hortensmessen, og han var ikke blid på Mark Johansen.
    Ja, liger på Bertram. Men iflg hjemmesiden til ZenSati så bruker de forsølvet kobber i alle sine HT-kabler. Tipper det gir litt mer "fart" i toppen.
    Når du ser dem sammen med/ved siden af et Bertram kabel kan du sagtens se at de to intet har med hinanden at gøre. Ja, de er begge i sølv, de er begge i gennemsigtig teflon kappe og begge er drejet, men der er meget stor forskel på drejningen og teflonnet - OG især lyden, eller rettere mangel på samme hos ZenSati.

    Konstruktøren arbejdede meget tæt sammen med Bertram ved udviklingen af Proxima, men Mark har siden lært lidt mere udi kabler, hvilket kommer til udtryk i ZenSati.

    mvh Henrik
    Arggg Henrik. Det passer vist ikke helt. Så vidt jeg ved så laves Zensati i Taiwan af Jenwei. Konstruktøren har intet til fælles med Søren Bertram. Ved med sikkerhed at Bertram Audio ikke ikke har med sin egen vilje tilføjet noget til Zensati konstruktionen.

    Til Kenneth Jensen,

    ZenSati er designet og samlet i Danmark. Ligesom mange andre producenter, har ZenSati ApS også internationale samarbejdspartnere og leverandører. For nuværende har ZenSati ApS samarbejdspartnere og leverandører i England, Tyskland, New Zealand, USA, Japan, Kina, Taiwan, Danmark, Norge, Schweiz, Sverige, Rusland, Spanien og Belgien.

    Mytedannelsen og spinderiet omkring min fortid med Bertram og succes med Proxima lever stadigt. Men samarbejdet er for længst opløst. Der er fokus på egne produkter nu, som vi syntes er i en langt højere klasse. Men dette må lyttere afgøre.

    Du berører prissætning i audio branchen. Med din egen vanlige gang i audio branchen er du selv klar over prissætninger. ZenSati ApS har dog valgt en så lav prissætning som overhovedet muligt.

    Skulle du have lyst til virkeligt at lytte til hvordan ZenSati kabler performer, har du jo min e-mail adresse.

    Mvh
    MJ
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Jeg er så prosaisk nøktern at jeg ikke ser formålet med å prøve og poengtere et produkts her- og tilkomst som et mulig desavuerende moment, mulige likhet med den øvrige gemene hop som suspekt og mindreverdig; jeg er kun en enkel mann med et enkelt behov: så godt som mulig innenfor de rammer jeg kan formå.

    Derfor snakker jeg ikke, men jeg handler. Og jeg handler det jeg tror på, og som beveger meg, og som tilfører meg en nettogevinst utover det som ellers er i et regnestykke. Jeg kaller det Synergieffekt. Synergien mellom mine øvrige produkter og ZenSati #2 har den effekt at den er jevnbyrdig: Mitt Krell-anlegg låt som en mulig vinner inntil jeg fikk lagt ørene til ZenSati #2; med de kablene installert ble oppsettet transformert til en esoterisk formidler, fullstendig eradert ut av lydformidlingslikningen. Også ZenSati dro fordel av mitt oppsett: de fikk jevnbyrdighet mellom de produktene de formidlet sitt signal fra/til, og fikk således forsvinne uten å påvirke. Slik skal kabler være - forsvinne, lynhurtig formidle, aldri fargelegge.

    Det var dette jeg fikk gleden av å erkjenne ved 2 en dagers lyttesekvens hos meg, se denne tråden:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=42019.msg781490#msg781490

    Der og da, uten noe behov for ytterligere sammenligning, bestilte jeg et fullt ZenSati #2 oppsett til hele mitt anlegg:
    Mellom tonearm og StepUp
    Mellom StepUp og RIAA
    Mellom RIAA og Krell EVO 707
    -------
    Mellom Krell EVO 505 CD/SACD og EVO 707
    Fullt 5.0 ZenSati CAST-sett mellom EVO 707 og mine 3 amper i EVO-klassen (de som har fått med seg der fra CES 2010 så benyttet jo Krell seg av det samme produktet!!! Dette er oppsiktsvekkende fordi Krell fronter jo Nordost's MMF Cast!)
    Fullt 5.1 høyttalerkablersett.

    Jeg har hatt en mengde kabler i mitt hus, de siste har vært Nordost's ulike utgaver. Men ZenSati har forvandlet mitt anlegg fra å være et oppsett med mange ypperlige enkeltstående produkter til en organisk scene hvor musikken råder grunnen alene.

    Cheers!

    JackX

    (PM meg hvis du er i Oslo en gang, og er seriøst interessert i lytte til "kablene" ;) )
     

    ToffenGunnufsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.05.2007
    Innlegg
    149
    Antall liker
    7
    Hei!

    Dette høres spennende ut. Kikker også på nye kabler som kan erstatte mine Nordost Tyr. Har i den forbindelse tenkt på SR Precision Reference interconnect & SR Precision Speaker cables / Transparent Audio / Crystal Cable / Stereovox. Hadde Valhall på hjemlån, men synes de manglet litt kropp (liten dip i øvre bass) og låt noe tørt. Hva tror dere om ZenSati 3 rundt baut sammenliknet med overstående?

    MVH, Toffen :D
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    ToffenGunnufsen skrev:
    Hei!

    Dette høres spennende ut. Kikker også på nye kabler som kan erstatte mine Nordost Tyr. Har i den forbindelse tenkt på SR Precision Reference interconnect & SR Precision Speaker cables / Transparent Audio / Crystal Cable / Stereovox. Hadde Valhall på hjemlån, men synes de manglet litt kropp (liten dip i øvre bass) og låt noe tørt. Hva tror dere om ZenSati 3 rundt baut sammenliknet med overstående?

    MVH, Toffen :D
    Jeg har selv hatt Nordost Tyr SR, Zensati 3 er nok i en annen klasse etter min mening. Hva om du sender Acoustic Tuning en mail og spør om hjemlån ? Du må jo uansett høre det i eget oppsett. Men som du ser har jo alle vi som har prøvd kablene falt for de. Men husk det er muligens ingen vei tilbake om du prøver de ;) Problemet til meg var jo også at Nordost manglet kropp i mitt oppsett. Det fikk jeg med ZenSati 3, de har liten egenlyd og en helt fantastisk bass... Anbefales å prøve.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Nogen der kan svare på om lederne er støbt ind eller om de ligger i et rør ?
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Diy Duke skrev:
    Nogen der kan svare på om lederne er støbt ind eller om de ligger i et rør ?

    Hey, det kan jeg svare på :D

    På hele ZenSati #3 serien ligger leder i en lukket isolator.

    På hele ZenSati #2, #1 og denne kommende GOLD, ligger leder i Teflon® rør, som giver et endnu bedre delectrium end ZenSati #3.
    ZenSati #1 har også en isolator af bomuld.

    mvh
    MJ
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Kanon ! Nogen årsag til at der ikke vælges uld istedet for bomuld ?
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    OT: Jeg håper Mark lyttet til en fjellvant kar (meg - :p ) og fikk med seg både Wyllerløypa og Rødkleiva på sin lille visitt til Norge. Det skal nok noen skikkelige "bjerge" til for å fa has på den storvokste danske ;D

    ============

    Da har jeg fått mine egne ZenSati #2 rund baut oppsatt i eget anlegg. De er fremdeles ikke skikkelig innkjørte, så jeg vil nøye meg i denne sammenheng med kun en forsiktig omtale:
    Krell generelt, og i EVO-klassen spesielt, er temmelig kresne på det øvrige utstyret som knyttes opp mot dets produkter, og da i særdeleshet kabler. Jeg har tidligere holdt Nordost for å være blant det mest egnede produkt til Krell; dette ser jeg da også på en lang rekke stands hvor Krell er eksponert. Da jeg kjøpte en vinylrigg for noen måneder siden foretok jeg en liten runde på nett for å finne gode kabler til utstyret som skulle komme. Jeg ble overtalt å prøve Zensati, et produktnavn jeg aldri hadde vært borte i før; så nytt er merket. Nå skal jeg ikke gå særlig i dybden på akkurat den seansen, det får utstå til jeg lager min egen tråd. Men det som skal fremheves var det ... regimeskifte! ... som kom over mitt anlegg da Mark aller nådigst fikk lov av meg til å introdusere en liten test på CAST-kabler han hadde med seg (jeg hadde gjort det ganske klart ovenfor Frode Olsen i Acoustic Tuning at jeg ikke var interessert i å kjøpe nye CAST- & høyttakerkabler, så why bother med å sette de på?)

    Nå sitter jeg, drøye 6 uker senere, med et fullt og komplett sett av Zensati hos meg! Alt fra IC, CAST, høyttalerkabler .. "the works".

    Men LYDEN da, JackX! LYDEN ::) ;D

    Jeg var bortskjemt. Trodde jeg. Men nå vet jeg at jeg har blitt det!!
    Da Mark fikk sette på noen av sine favoritt-LP'er, og satt fjetret tilbake i sweet spot, måtte jeg selv konstatere at det jeg tidligere hadde fått listet ut av anlegget var kun en replica av hva som lå på mediet. Det som først og fremst slo meg var fraværet av litt skinger i toppen, samt vesentlig kjappere, dypere og mer presis bassgang. På alt fra kontrabass og orgel til xylofoner og triangler stod nå musikeren tilbake som en kroppslig entitet, og hvor endog pust og fingres lek over instrumentet var tilstede og avtegnet. Lydomfanget hadde gått over fra å være temmelig stort til nå å gå ut over rommets fysiske rammer; man så for seg en scene som strakte seg rett forut for sine egne føtter og langt, langt bak, samtidig som man fikk sensasjonen av å se for seg musikeren sittende rett til høyre og venstre for seg. Magisk!
    Detaljer teller, og man teller detaljene; det er summen av disse som utgør enhetens hele. Mangler detaljer forflates seansen, og man får ikke den sanne intensjon fra komponisten og utøverne. Microdetaljene som disse kablene klarte å bringe frem er nettopp de minste, små "sukkertøyene" man jager etter - og som karakteriserer et anlegg som oppløst.
    Det bor enda mer i anlegget mitt enn det jeg trodde, og kablene formår å bringe frem dette. Av den grunn alene kan jeg bare anbefale almuen om å teste dem dersom du har anledning.

    Cheers!

    JackX
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    JackX skrev:
    OT: Jeg håper Mark lyttet til en fjellvant kar (meg - :p ) og fikk med seg både Wyllerløypa og Rødkleiva på sin lille visitt til Norge. Det skal nok noen skikkelige "bjerge" til for å fa has på den storvokste danske ;D

    ============

    Da har jeg fått mine egne ZenSati #2 rund baut oppsatt i eget anlegg. De er fremdeles ikke skikkelig innkjørte, så jeg vil nøye meg i denne sammenheng med kun en forsiktig omtale:
    Krell generelt, og i EVO-klassen spesielt, er temmelig kresne på det øvrige utstyret som knyttes opp mot dets produkter, og da i særdeleshet kabler. Jeg har tidligere holdt Nordost for å være blant det mest egnede produkt til Krell; dette ser jeg da også på en lang rekke stands hvor Krell er eksponert. Da jeg kjøpte en vinylrigg for noen måneder siden foretok jeg en liten runde på nett for å finne gode kabler til utstyret som skulle komme. Jeg ble overtalt å prøve Zensati, et produktnavn jeg aldri hadde vært borte i før; så nytt er merket. Nå skal jeg ikke gå særlig i dybden på akkurat den seansen, det får utstå til jeg lager min egen tråd. Men det som skal fremheves var det ... regimeskifte! ... som kom over mitt anlegg da Mark aller nådigst fikk lov av meg til å introdusere en liten test på CAST-kabler han hadde med seg (jeg hadde gjort det ganske klart ovenfor Frode Olsen i Acoustic Tuning at jeg ikke var interessert i å kjøpe nye CAST- & høyttakerkabler, så why bother med å sette de på?)

    Nå sitter jeg, drøye 6 uker senere, med et fullt og komplett sett av Zensati hos meg! Alt fra IC, CAST, høyttalerkabler .. "the works".

    Men LYDEN da, JackX! LYDEN ::) ;D

    Jeg var bortskjemt. Trodde jeg. Men nå vet jeg at jeg har blitt det!!
    Da Mark fikk sette på noen av sine favoritt-LP'er, og satt fjetret tilbake i sweet spot, måtte jeg selv konstatere at det jeg tidligere hadde fått listet ut av anlegget var kun en replica av hva som lå på mediet. Det som først og fremst slo meg var fraværet av litt skinger i toppen, samt vesentlig kjappere, dypere og mer presis bassgang. På alt fra kontrabass og orgel til xylofoner og triangler stod nå musikeren tilbake som en kroppslig entitet, og hvor endog pust og fingres lek over instrumentet var tilstede og avtegnet. Lydomfanget hadde gått over fra å være temmelig stort til nå å gå ut over rommets fysiske rammer; man så for seg en scene som strakte seg rett forut for sine egne føtter og langt, langt bak, samtidig som man fikk sensasjonen av å se for seg musikeren sittende rett til høyre og venstre for seg. Magisk!
    Detaljer teller, og man teller detaljene; det er summen av disse som utgør enhetens hele. Mangler detaljer forflates seansen, og man får ikke den sanne intensjon fra komponisten og utøverne. Microdetaljene som disse kablene klarte å bringe frem er nettopp de minste, små "sukkertøyene" man jager etter - og som karakteriserer et anlegg som oppløst.
    Det bor enda mer i anlegget mitt enn det jeg trodde, og kablene formår å bringe frem dette. Av den grunn alene kan jeg bare anbefale almuen om å teste dem dersom du har anledning.

    Cheers!

    JackX
    Gratulerer :) Høres bra ut.

    Koser meg mye med anlegget enda jeg også etter jeg fikk ZenSati kablene.
     

    whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Audiostone skrev:
    ZenSati nr.2 erstatter mine ZenSati nr. 3 for en stund i mitt refereranse anlegg og har nå fått spille seg inn i en uke. Karakteristikken til disse kablene er den samme som jeg så kom til å like i nr. 2, bare på en litt enklere måte. Her er det fortsatt en fantastisk dynamikk, et enormt stort lydbilde og en fart som ikke mange andre kan hamle opp med, i denne prisklassen.Jeg kan pr. dags dato ikke erindre meg noen kabel som har klart dette kunststykket på en like overbevisende måte, og jeg har testet mange kabelmerker. Kablene jeg har brukt i mitt oppsett er alle RCA da jeg ikke kjører ett fullbalansert system og også nr. 3 strømkabler. Så hvis du er i markedet for nye kabler som virkelig får frem den minste informasjon fra din favorittmusikk og samtidig gir anlegget de beste betingelser skylder du deg selv å gi disse kablene en lytt.
    Er ikke du forhandler for Zensati, Audiostone? ???
    Da er i såfall disse innleggene postet under feil forum.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.148
    Antall liker
    10.645
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    9) Dersom du tilhører hifibransjen har du lov til å delta i diskusjoner på Hifisentralen, men det er ikke tillatt å reklamere for egen person/virksomhet eller produkter som du har tilknytning til eller er fabrikant av. Med reklamering menes anbefalinger, skryting, lydbeskrivelser, enten direkte eller indirekte måter, som er ment å påvirke eller manipulere brukere til å bli interessert i din person/virksomhet eller det aktuelle produktet. Regelen gjelder ikke for reklamering for hifimagasiner.
    Slik jeg tolker dette er det klare brudd på bransjereglene i denne tråden.
    Tråden vil bli editert når jeg eller en medmoderator har anledning.
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nå fått alle Zensati 3 kablene mine, og levd med de noen måneder. Jeg må si meg meget fornøyd med det. Signalkablene har også en vanvittig god start stopp i musikken. Og dynamikken er meget hardtslående. Jeg tviler på at jeg noen gang kommer til å bytte disse kablene.Vurderer du å kjøpe kabler i denne prisklassen anbefaler jeg sterkt og lytte til Zensati.

    Hadde en liten artig opplevelse her om dagen. Tok med meg Zensati 3 XLR til en kamerat. Han har nettopp kjøpt seg Dynaudio contour 5.4 og er ikke helt i mål enda. Han eier fra før Plinius Hiato og CD101. Vi byttet ut hans Nordost Frey XLR til Zensati 3 XLR. Å milde himmel for en forskjell. Høyttalerne blomstret skikkelig. Hele lydbildet ble forbedret fra bass til diskant. Det ble mere informasjon, mere fart og dynamikk og mere ro. Deilig å høre på. Han sparer nå til Zensati 3 XLR.

    Zensati kabler koster en del, men anlegget blir aldri bedre en det svakeste leddet.Zensati er musikkglede :)

    Noen flere som har hatt musikkglede opplevelser med Zensati i det siste?
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Eirik_S skrev:
    Zensati kabler koster en del, men anlegget blir aldri bedre en det svakeste leddet.
    Tja, hvis kabler betyr like mye som du sier så er vel gratiskabelen det verste av kabler vil jeg anta.

    Og hvis anlegget aldri blir bedre enn svakeste ledd så vil dermed bunnserien til Aiwa med cd + amp + Paradigm Atom låte omtrent som toppserien til Krell med cd + amp + Marten Coltrane med optimale akustiske betingelser? Begge oppsett med gratiskabel.
    I think not!
     

    32bit

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Innlegg
    1.234
    Antall liker
    306
    Torget vurderinger
    1
    Holmium skrev:
    Eirik_S skrev:
    Zensati kabler koster en del, men anlegget blir aldri bedre en det svakeste leddet.
    Tja, hvis kabler betyr like mye som du sier så er vel gratiskabelen det verste av kabler vil jeg anta.

    Og hvis anlegget aldri blir bedre enn svakeste ledd så vil dermed bunnserien til Aiwa med cd + amp + Paradigm Atom låte omtrent som toppserien til Krell med cd + amp + Marten Coltrane med optimale akustiske betingelser? Begge oppsett med gratiskabel.
    I think not!
    Det vil jo heller ikke låte bedre enn det sterkeste leddet ;)
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Spent på oppklaringen vedr ZenSati som ble lovet oss for et par mnd siden... At de spiller bra er jo et stort pluss da :)
     
    L

    larkus

    Gjest

    Vedlegg

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    HCS skrev:
    Spent på oppklaringen vedr ZenSati som ble lovet oss for et par mnd siden... At de spiller bra er jo et stort pluss da :)
    Her er bilde av ht-kabel level3 fra Zensati, og en Kinaprodusert kabel som leveres i bulk via salgsavdeling i Tyrkia.
    http://ttaf.manufacturer.globalsources.com/si/6008828322985/pdtl/RCA-cable/1032540828/TFC.htm

    Er det samme kabel?


    Larkus,


    Nej, det er IKKE samme kabel.

    Zensati #3 spekaer er produceret efter egne ønsker af materialer. ZenSati #3 er sølvplatineret kobber. Kablet indkøbes i større mængder og termineres og pakkes i Danmark.

    Alle der har lyst til at lytte til ZenSati #3 serien kan henvende sig på mj@zensati.com

    mvh
    MJ
     
    L

    larkus

    Gjest
    ZenSati skrev:
    Zensati #3 spekaer er produceret efter egne ønsker af materialer. ZenSati #3 er sølvplatineret kobber. Kablet indkøbes i større mængder og termineres og pakkes i Danmark.

    mvh
    MJ
    Er isolasjonen på Zensati3 pvc eller teflon?

    mvh
    larkus
     

    plafitracer

    Medlem
    Ble medlem
    27.06.2008
    Innlegg
    13
    Antall liker
    0
    Sted
    København
    På det sæt jeg har spillende er det teflon - der er vel ingen, der bruger PVC nu om dage og da slet ikke til high-end kabler...

    mvh
    Henrik
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    plafitracer skrev:
    På det sæt jeg har spillende er det teflon - der er vel ingen, der bruger PVC nu om dage og da slet ikke til high-end kabler...

    mvh
    Henrik

    Å jo, det er det. I mitt oppsett er det ikke en bit teflon.

    edit: korrektur


    Mvh. RS
     

    ABC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    Sitat: "Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem."

    All right...(?)

    HighEnd
    Representant for BERTRAM Audiocables Denmark i Norge
     
    L

    larkus

    Gjest
    plafitracer skrev:
    På det sæt jeg har spillende er det teflon - der er vel ingen, der bruger PVC nu om dage og da slet ikke til high-end kabler...

    mvh
    Henrik
    Teflon?

    Sitat fra innlegg #92 fra ZenSati (M.J).

    "På hele ZenSati #3 serien ligger leder i en lukket isolator.

    På hele ZenSati #2, #1 og denne kommende GOLD, ligger leder i Teflon® rør, som giver et endnu bedre delectrium end ZenSati #3."


    Mvh
    Larkus
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    plafitracer skrev:
    På det sæt jeg har spillende er det teflon - der er vel ingen, der bruger PVC nu om dage og da slet ikke til high-end kabler...

    mvh
    Henrik
    Teflon?

    Sitat fra innlegg #92 fra ZenSati (M.J).

    "På hele ZenSati #3 serien ligger leder i en lukket isolator.

    På hele ZenSati #2, #1 og denne kommende GOLD, ligger leder i Teflon® rør, som giver et endnu bedre delectrium end ZenSati #3."


    Mvh
    Larkus
    Larkus,

    Lidt info:
    Data for series ZenSati #3 - speaker
    Conductor: Twisted Flat SILVER plated cobber.
    Isolation: Polyethylene (PE)
    Diameter: 6x17mm
    Conductor size: 4 x 4.0 x 0.25 pr. channels
    Connectors: Furutech Silver plated cobber spade, optionally banana.
    Dielectric: Protected CO2
    Design: Transparent and Open
    Guaranty: ZEG - ZenSati Eternal Guaranty

    mvh
    MJ
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Sitat: "Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem."

    All right...(?)

    HighEnd
    Representant for BERTRAM Audiocables Denmark i Norge
    Hej Morten,

    Lad os ikke strides på ord og smag i denne tråd om ZenSati. Bertram ProXimA har givet Montana et kollosalt løft i forhold til din tidligere leverandør.

    Ha en god da Morten!

    mvh
    MJ
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    ZenSati skrev:
    Har du interesse i at prøve ZenSati kablerne?
    mvh
    MJ
    Jeg prøver de gjerne! Hadde vært interessant og se om jeg hørte forskjell fra kablene jeg har i dag.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Sitat: "Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem."

    All right...(?)

    HighEnd
    Representant for BERTRAM Audiocables Denmark i Norge
    En moderator bør rydde opp i denne tråden eller flytte den til "Hifi generelt inkludert bransjeaktører".

    Etter å ha lest litt i denne tråden og i en annen tråd om MJ vet iallfall jeg hva jeg ikke kjøper....
     

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    Anonym skrev:
    MONTANA-HighEnd skrev:
    Sitat: "Hvad jeg har skrevet ovenfor er da den pureste sandhed - Mark har lært et eller andet udi kabelkonstruktionens kunst - ZenSati lyder bedre end Bertram Proxima og andre Bertram kabler jeg har hørt musik gengivet igennem."

    All right...(?)

    HighEnd
    Representant for BERTRAM Audiocables Denmark i Norge
    En moderator bør rydde opp i denne tråden eller flytte den til "Hifi generelt inkludert bransjeaktører".

    Etter å ha lest litt i denne tråden og i en annen tråd om MJ vet iallfall jeg hva jeg ikke kjøper....
    Hej Anonym,

    Du er velkommen til at sende mig en mail på mj@zensati.com

    mvh
    MJ
     

    ABC

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.02.2004
    Innlegg
    69
    Antall liker
    0
    Sitat fra ZenSati: "Lad os ikke strides på ord og smag i denne tråd om ZenSati. Bertram ProXimA har givet Montana et kollosalt løft i forhold til din tidligere leverandør."

    Det siste slutter jeg meg til. Alle må selvsagt fritt få lov til å gi uttrykk for smak og behag. Jeg tillot meg bare å sette spørsmålstegn ved en i mine øyne overkant kategorisk kommentar - også det må jo være lov(?) ;) Ha en fin dag du også, Mark!! :)

    I all vennskapelighet,
    HighEnd
     

    sinep

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2008
    Innlegg
    957
    Antall liker
    108
    Sted
    Vallhall
    Nå skal det vel ikke mye til for å slå nordost tyr.

    Men er det noen som har prøvd disse kablene opp mot oblivion energetic?
     
    L

    larkus

    Gjest
    ZenSati skrev:
    Larkus,

    Lidt info:
    Data for series ZenSati #3 - speaker
    Conductor: Twisted Flat SILVER plated cobber.
    Isolation: Polyethylene (PE)
    Diameter: 6x17mm
    Conductor size: 4 x 4.0 x 0.25 pr. channels
    Connectors: Furutech Silver plated cobber spade, optionally banana.
    Dielectric: Protected CO2
    Design: Transparent and Open
    Guaranty: ZEG - ZenSati Eternal Guaranty

    mvh
    MJ
    Takk for info. Er kablene gassfyldte? (Se uthevet rød skrift)

    Fant forøvrig et bilde til av kabelen som ved første øyekast ligner på Zensati #3 ht-kabel.
    Her ser en lett at det IKKE er samme kabel som Zensati. Denne kabelen har massiv PVC-isolasjon. Og med massiv isolasjon istedet for rørformet, så forsvinner fordelen med "twisted copper".
    Så er den saken avklart :)


    mvh
    larkus
     

    Vedlegg

    ZenSati

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.11.2009
    Innlegg
    54
    Antall liker
    0
    larkus skrev:
    ZenSati skrev:
    Larkus,

    Lidt info:
    Data for series ZenSati #3 - speaker
    Conductor: Twisted Flat SILVER plated cobber.
    Isolation: Polyethylene (PE)
    Diameter: 6x17mm
    Conductor size: 4 x 4.0 x 0.25 pr. channels
    Connectors: Furutech Silver plated cobber spade, optionally banana.
    Dielectric: Protected CO2
    Design: Transparent and Open
    Guaranty: ZEG - ZenSati Eternal Guaranty

    mvh
    MJ
    Takk for info. Er kablene gassfyldte? (Se uthevet rød skrift)

    Fant forøvrig et bilde til av kabelen som ved første øyekast ligner på Zensati #3 ht-kabel.
    Her ser en lett at det IKKE er samme kabel som Zensati.
    Så er den saken avklart :)


    mvh
    larkus

    Hej Larkus,

    En lille skrivefejl. Det er ikke CO2 men O eller O2. Luft.

    mvh
    MJ
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn