Miljøbeviste melkøya ?

R

RL69

Gjest
Pros & Cons

Økte skatteintekter til kommunen.
Økt tilflytting.
Økt omsetning for haldelstanden.
Enda mere skatteintekter for kommunen.
Litt mere skyer på himmelen.
Noen flere tilfeller av div. kreft.
Midnattsol året rundt.

Det er både fordeler og ulemper med å ta skrittet inn i industri-verdnen ;D

MVH
KOL69

Chalshus

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
4.600
Sted
Horten
Torget vurderinger
8
Og så får du tatt fine bilder.

Bygg atomkraftverk. Det gir lite utslipp. ;)

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
C._Alshus skrev:
Og så får du tatt fine bilder.

Bygg atomkraftverk. Det gir lite utslipp. ;)
Takker for det, synes ikke disse er så imponerende, har tatt disse med et panasonic DMC-FZ5 camera og dette er ikke noe speilreflex akkurat. MEN det har bra zoom og en meget imponerende antiriste mekanisme som gjør at en kan fotografere håndholt på langt hold.

Ang. atomkraft så er det vel ikke så miljøbevist det heller. Når/hvis noe slikt begynner å lekke/event, verre ting så kan en jo tenke seg hva som kan skje.
Mvh Jan I

quantum_leap

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Du får gjøre som FrPerne flest og benekte at utslippene fra Melkøya har noen som helst negativ innvirkning på miljøet. ;D ;D ;D ;D ;D 8) 8) 8)

Venstresiden maser om sot på hus og biler i Hammerfest og bær som ikke kan spises. Dette er bare tull. Det er selvfølgelig Hammerfestrampen som har vært ute med sprayboksene sine igjen. Nu må virkelig politiet skjerpe seg der borte og ta rampen. Sånn kan vi ikke ha det. :mad:

PS! Fine bilder fra da Hammerfest trådte inn i oljeeventyrets tidsalder. ;)

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.831
Torget vurderinger
35
Det ser jo for jævlig ut, jammen godt jeg solgte huset mitt i Hammerfest før de skrudde på gassblussen.

Roy

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Løkalavisa her i Øst-Fylket foreslo at Snøhvit bytter navn til Askepott !! ;D ;D ;D ;D

J

Jurassic

Gjest
Godt å se at fakkelen jeg var med på å bygge fungerer 8)
Forresten så skal de ikke fakle sånn kontinuerlig.

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Jurassic skrev:
Godt å se at fakkelen jeg var med på å bygge fungerer 8)
Forresten så skal de ikke fakle sånn kontinuerlig.
Den lå jo henslengt i sine enkelte faktorer i mange måneder mens jeg var der, så det er vel din innsats at den endelig kom opp... ;D
Det er vel på høy tid at de kommer i gang med å produsere, slik at de kan slukke.

Bernt K

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Bildene viser med all mulig tydelighet at mye av det som kommer ut er i form av vanndamp. Derfor det ser så mye ut når det kommer litt opp blir nedkjølt og kondenserer til synlig "tåke". Det er kun den svarte røyken som inneholder reelle utslipp. Vanndampen er synlig på himmelen, men ikke mer skadelig enn normale "godværsskyer".

Honkey

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Den representerer neppe et større miljøproblem enn et par samer med snøscooter.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
314
BT skrev:
Den representerer neppe et større miljøproblem enn et par samer med snøscooter.
Akkurat DET skal jeg IKKE gi meg inn på å diskutere.
MEN jeg var hos en kamerat som har en nymalt hvit holdelist rundt altanen sin.
Denne var full av sot og dette var nesten komplett umulig å få bort.
Snakket også med en forhandler som selger tilhengere med kapell. (Type helhvit plast) Vedkommede hadde stått å vasket disse med flere vann/såpemidler og sotet var MEGET vanskelig å få bort.
Har også snakket med flere båteiere som har samme problem. Ser ut som om dette sotet "eter seg fast"
Kan jo hende dette er et minimalt problem bare en finner rett/e vaskemidler.
Det som er litt verre er , hva med sotet en innhalerer?
Dette skal vi visstnok få et svar på snarest
Mvh Jan I

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Miljøbevisst eller ikke..Jeg har kanskje muligheten til å dra opp dit og jobbe. Men vet ikke helt om det er noe å satse på. Hva sier dere som har vært der/ bor der?

G

Gjestemedlem

Gjest
Jaerbu skrev:
Miljøbevisst eller ikke..Jeg har kanskje muligheten til å dra opp dit og jobbe. Men vet ikke helt om det er noe å satse på. Hva sier dere som har vært der/ bor der?
De jeg kjenner som har jobbet det har iallefall tjent gode penger og har greie perioder med av og på. Lang reise hjem og sikkert ikke mye å bruke penger på der oppe i nord.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Pengene er det ikkeno å si på. Men friperiodene suger da. 29 dager på og 16 dager av. (Vel, det er jo noen fridager innimellom i de 29 dagene da men..Når en er vant med 14 dager på, 28 dager av, så blir det lite tid hjemme i det virkelige liv.
Forresten, betaler en mindre skatt der oppe i gokk?

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Antall liker
5.293
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
"Byen" er full av serveringssteder for sterk drikke til ublu pris (vel, 4 tror jeg det var, 5 med ølteltet). Særlig i mørketida er bælming av brennvin en populær folkesport. Pol har de også, med bra utvalg i single malt. Spørs hvordan det går nå når prosjektet er under demobilisering og det snart blir gjen bare et par hundre på øya. Tvilsomme, lettsindige, russiske statsborgere av kvinnelig art var det også noen av i området, for den som tenker på denslags..
Forbehold da jeg sist var oppe i fjor.

Bernt K

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hm, penger er ikke allt. Og single russere og malt frister ikke mye. Tror jeg blir i nordsjøen jeg 8).

J

Jurassic

Gjest
Du betaler ordinær skatt når en jobber der.
Forøvrig var det tidligere (under byggeperioden) svært bra å være der, muligheten for å komme seg inn til byen hver dag, se folk, ta seg en pils.
På mange måter bedre enn Nordsjøen og bortimot lik lønn.

Hvordan det er nå vet jeg ikke.

JEJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.09.2006
Antall liker
49
Jobbet på melkøya, i ett år. Hadde det supert der oppe!

Få skjenke steder, men hadde mange supre kvelder
ute i Hammerfest.

Topp Bunn