Miles Davis; 'Round About Midnight

P

Parelius

Gjest
Nytt territorium for meg, men en fortsettelse av min livslange selvplaging, så; hvilken utgivelse anbefales (har forstått at det er flere ute og går), og fins den på vinyl med superb lydkvalitet?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
298
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Jeg hadde gått for Speakers Corners utgivelse any day. Andre kan naturlig nok ha andre meninger.

http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID=51613

Parelius; slett prelimenær research det der.
Den dukker jo straks opp ved søk på både SC, Acousticsounds, Elusive etc etc :)

Jeg går ut ifra at du skal ha den fordi du allerede har Birth of the Cool og alle de store Prestige-LP'ene?

Mvh Vidar P

P

Parelius

Gjest
Takker Vidar P. Neida, min forhåndsundersøkelse er så god som jeg greier. ;) Men det er alltid en viss trygghet i å høre erfaringer fra kjente på forumet. Jeg er forsåvidt ikke bare fokusert på vinyl (Speakers har jeg stor tiltro i så henseende), men også sølvskiver. Ga ikke Sony ut noen remasteringer på det mediet? Men jeg følger din anbefaling hva gjelder svart gull.

De to andre platene du nevner får jeg til jul av en eldre legevenn på HFS! Men jeg er som sagt på ukjent terreng her, som det sømmer seg for en ungdom på min alder.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Hei Parelius,

Fantastisk god plate! Kan desverre ikke gi deg en anbefaling på hvilken pressing du bør kjøpe men har en litt artig historie rundt kjøpet av mitt første eksemplar av denne platen, som forøvrig ble kjøpt fra Acoustic Sounds. Det viste seg at den var feilpresset; melodien All of You på side 1 er erstattet med Bye Bye Blackbird slik at sistnevnte forekommer to ganger på platen.

Når jeg kontaktet Acoustic Sounds om dette etter jeg hadde kjøpt den trodde de først ikke på meg. Jeg fikk derfor en av de som jobber der til å ta en av samme pressing og teste. Det viste seg at jeg hadde rett og at plateselskapet heller ikke hadde oppdaget det! Jeg fikk tilbud om å sende platen tilbake og få en ny når den forelå men valgte å beholde den. Her er svaret jeg fikk fra dem i 2001 en gang:

Thanks for your observation.

You are right I did not believe it, that is until I opened a copy and tried it for myself. Apparently there has been a major flaw in the mastering. Side One, last song should be "All Of You" and it is, in fact, "Bye Bye Blackbird."

We have sold a few of these in the past yet you are the first one to point this out. So you are 100% correct, we are going to forward this information to the company responsible, let us know what you want do with the LP.

And thanks again for taking the time to make us aware of this problem.

mvh,
OS

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.368
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Nå skal han jaggu begynne å høre på trompetmusikk. Man mistenker en kvinnes innflytelse. Standhaftighet nå, Parelius!

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
He he :D :D

Alltid moro med noe nytt.....Barejazz har en boks , limited ed...med både viyl,cd og masse annet stasj i....kanskje en fin-fin julegave til seg selv Parelius.?

Ellers har jeg ett par Miles skiver her du kan høre ved den fremtidige ankomst...

Men jeg har da mye jazz som jeg foretrekker fremfor Miles Davis...men det er nå meg.

Kanskje ikke reinspikka jazz......men Chris Botti(ett par prøveeks kan fåes her vet du) er bra på trompeten , noe å snurre på sølvriggen ....

;D ;D ;D ;D

Mvh Espen

Topp Bunn