Midnight Choir

O

om.s

Gjest
Jeg vet denne gruppen ble diskutert flere ganger på gamle hfs, men finner ikke linken/tråden...

Det jeg ville frem til iaf er, plukket frem "Amsterdam Stranded" igjen og det slår meg så hardt at ikke dette albumet, og gruppen sådan, slo mer enn den gjorde. At det havner på 43 plass over såkalte Norges beste album må være basert på døve og populististiske meningsutøvere...

For de av dere som fortsatt ikke har hørt, LØP OG KJØP, og for de av oss som også fikk se/høre de live ett antall ganger er det vel ett av de største musikalske tapene i Norsk musikkhistorie....

Alle deres album er noe å ha men noen er bedre, mitt signerte Amsterdam Stranded tar jeg med meg om huset brenner eller jeg skulle havne på en øde øy med bare tre valgfrie skiver...(de to andre er forøvrig Talk Talk" colour of spring" og Ketil Bjørnstad "The Sea")....

mvh

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Antall liker
664
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
4
Jeg har sett dem 2 ganger live, og dette er opplevelser som står som en påle den dag i dag.

O

om.s

Gjest
Det deilige for egen del er at man oppdager stadig nye fasetter i/av deres tekster, etter som livets syklus dreier, stor musikk og låtskriving, samt en røst som fra engler for å formidle budskapet...

mvh

Dumbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Så er det bare å håpe at den etterlengtede dvd'en med konsertopptak fra Rocekfeller snart blir utgitt. Den er vel nå et par år forsinket. Det siste jeg har lest er at den er lovet i løpet av høsten.

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Antall liker
1.749
Torget vurderinger
4
Utrolig koselig band live, men passer bedre i små røykfylte lokaler enn rockefeller. Så dem i harstad en gang på slutten av nittitallet.
De slapp en dobbel cd i 2001 eller deromkring som var 50/50 live/studio. Amsterdam Stranded er høydaren, men stort sett er de andre ambumene bare et lite hestehode bak kvalitetsmessig. Lenge siden de har vært i spilleren min, de tas som regel fram når høstmørket setter inn.

Dumbo

Hi-Fi interessert
Ble medlem
15.09.2006
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
pelsjeger skrev:
Utrolig koselig band live, men passer bedre i små røykfylte lokaler enn rockefeller. Så dem i harstad en gang på slutten av nittitallet.
Vel, de av oss som var tilstede på Rockefeller den kvelden vet at vi har noe godt i vente med tanke på dvd'en :)

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

som du sikkert er klar over om.s. er Talk Talk-trommisen Lee Harris med på deres siste plate "waiting for the bricks to fall".synes dette albumet er noe dystert og sært.

har dessverre ikke "amsterdam standed" i samlinga,men jeg har "unsung heroine" og det er heller ikke noe ueffent album !

mvh. s,

O

om.s

Gjest
Dumbo skrev:
pelsjeger skrev:
Vel, de av oss som var tilstede på Rockefeller den kvelden vet at vi har noe godt i vente med tanke på dvd'en :)
Om vi snakker samme kveld som "6 live songs" ble deres offisielle bootleg, så er det kveld å minnes ja ;) 8)...

mvh

O

om.s

Gjest
mikefish skrev:
hei !

som du sikkert er klar over om.s. er Talk Talk-trommisen Lee Harris med på deres siste plate "waiting for the bricks to fall".synes dette albumet er noe dystert og sært.

har dessverre ikke "amsterdam standed" i samlinga,men jeg har "unsung heroine" og det er heller ikke noe ueffent album !

mvh. s,
Var ikke klar over at det var TT trommisen på deres siste, kan være med om at den er mot det sære, den har forøvrig blit avnydt her hjemme på vinyl ikveld, men at det var en viss TT kobling mot MC var jeg klar over, "Amsterdam Stranded" er nok den beste skiva deres, imo, så der har du å løpe og kjøpe ;) ...

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei igjen !

har samleplaten "selected songs" m/bonus cd.endel av "amsterdam stranded"-låtene er med der.såg forøvrig at mesterhjernen Tim Frieese Green figurerer på "waiting for the bricks to fall" også.ellers hadde de tett samarbeid med Chris Eckman & the Walkabout-leiren.

mvh. s,

joaredge

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2005
Antall liker
3
Så de for noen helger siden, ihvertfall to av de. Vokalisten og en til spillte i bryllupet til fetteren min. Var vanvittig bra!

O

om.s

Gjest
joaredge skrev:
Så de for noen helger siden, ihvertfall to av de. Vokalisten og en til spillte i bryllupet til fetteren min. Var vanvittig bra!
Paal Flåta har en gudommelig røst, dessverre synes jeg ikke like mye om de prosjektene han har egnet seg til etter MC, det var liksom noe med den musikalskeblandingen disse tre skapte......

mvh

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.397
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
om.s skrev:
joaredge skrev:
Paal Flåta har en gudommelig røst, dessverre synes jeg ikke like mye om de prosjektene han har egnet seg til etter MC, det var liksom noe med den musikalskeblandingen disse tre skapte......

mvh
Den plata som Pål Flåta bare spiller coverlåter er vanvittig spør du meg.
Denne må du nok høre en gang til om.s ;)

Håvard

Fush

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.01.2006
Antall liker
1
om.s skrev:
Det jeg ville frem til iaf er, plukket frem "Amsterdam Stranded" igjen og det slår meg så hardt at ikke dette albumet, og gruppen sådan, slo mer enn den gjorde. At det havner på 43 plass over såkalte Norges beste album må være basert på døve og populististiske meningsutøvere...
Hvis du liker denne bør du kanskje låne øret til plata Astral Sky av Tromsø-bandet Washington. Ikke så ulikt. Spesielt låta Vaults sitter som et skudd. Men du kjenner dem kanskje allerede?

Washington

O

om.s

Gjest
Fush skrev:
om.s skrev:
Hvis du liker denne bør du kanskje låne øret til plata Astral Sky av Tromsø-bandet Washington. Ikke så ulikt. Spesielt låta Vaults sitter som et skudd. Men du kjenner dem kanskje allerede?

Washington
Nei de kjenner jeg ikke til, men du har vekt nysgjerrigheten min, takker for tipset :)....

mvh

O

om.s

Gjest
Haavard skrev:
om.s skrev:
joaredge skrev:

mvh
Den plata som Pål Flåta bare spiller coverlåter er vanvittig spør du meg.
Denne må du nok høre en gang til om.s ;)

Håvard
Hei du...

Jeg har begge hans solo skiver og som nevnt røsten er for å senke engler, men musikkstoffet :-\ , derimot har Al DeLoner gitt ut noen skiver som musikalsk ligger nærmere, men dessverre med feil røst ;)....

mvh

O

om.s

Gjest
For å dra denne tråden litt lengre, deres beste låt, opptil dere! min favoritt "Mercy of Maria" låt #3 fra Amsterdam Stranded.....

mvh

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Hmm tja si det du, er jo så mange bra. Tror jeg velger

Jeff Bridges Spor 6 på Olsen`s Lot

Jeg har selvfølgelig alle platene ;)

Forøvrig var de også utrolig bra live. Fikk med meg et par tre konserter med de innkludert, en i siste turnè de hadde.

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Antall liker
4.069
Torget vurderinger
0
om.s skrev:
Dumbo skrev:
pelsjeger skrev:
"6 live songs"
Denne versjonen av Amsterdam Stranded overgår de andre versjonene - lydmessig ;)

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Koser meg stadig med vinylutgaven av Amsterdam Stranded, et kanonalbum som jeg har fått signert av mine gode venner fra MC, vokste opp med Ron og Al og har gode minner fra gutterommet til Al hvor Ron spilte trommer og jeg på bass samt Al på gitar :D Alder 10-13 år. Jeg var ikke no talent så Ron overtok bassen og siden har det vært deres posisjoner. Al er en poetisk sjel og det jo han som borger for mye av musikkens magi som blir nevnt her. Om et par år har jeg jubileum og har et par idèer om hvem som skal stå for underholdningen den kvelden..... ;)

O

om.s

Gjest
hifiguru skrev:
Koser meg stadig med vinylutgaven av Amsterdam Stranded, et kanonalbum som jeg har fått signert av mine gode venner fra MC, vokste opp med Ron og Al og har gode minner fra gutterommet til Al hvor Ron spilte trommer og jeg på bass samt Al på gitar :D Alder 10-13 år. Jeg var ikke no talent så Ron overtok bassen og siden har det vært deres posisjoner. Al er en poetisk sjel og det jo han som borger for mye av musikkens magi som blir nevnt her. Om et par år har jeg jubileum og har et par idèer om hvem som skal stå for underholdningen den kvelden..... ;)
Den skiva henger meget høyt på "skal ha" lista mi ;D ;D ...

mvh

T

Thomas1

Gjest
Selv har jeg "Waiting for the bricks to fall" Signert dobbeltalbum på vinyl. Der er nemlig 2 av mine favoritter fra MC. Into the dark og Will you carry me across the water.

Dette står bakpå:

Note: This is an analogue recording. The music on this album was recorded onto 2 inch tape, using vintage gear. To fully enjoy the richness, the clarity and the depht of the sound, this album should be played loud. :)

HansO

Medlem
Ble medlem
30.12.2006
Antall liker
0
Hvor får jeg tak i Amsterdam Stranded på vinyl?

Mvh

O

om.s

Gjest
HansO skrev:
Hvor får jeg tak i Amsterdam Stranded på vinyl?

Mvh
Den lurer jeg også på, man skal nok være heldig for å komme over den ;) ....

mvh

O

om.s

Gjest
Og mens man venter på at en skal dukke opp på vinyl så nytes "Amsterdam Stranded" nå i de sene nattetimer, utrolig holdbart album.....brenner det i huset en dag er dette ett av tre album jeg løper inn igjen og henter....

mvh

maiden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.10.2005
Antall liker
0
Svært bra skive dette her. Har denne i to utgaver, den ene en feilproduksjon som inneholder musikk av Depeche Mode. Sistnevnte var så kuriøst at jeg beholdt den.

M

musicus

Gjest
Denne snurrer her i bakgrunnen nu, ett lite must for de som verdsetter denne skiva, forøvrig en mina absolutte favoritter, all time :D ....

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
kjøpte endelig 'Amsterdam stranded' da den kom som deluxe vinyl like før jul i fjor.ble en smule skuffet over kvaliteten på på pressingen.mulig at min platespiller ikke er helt top-notch.
musikken derimot er suveren.

mvh. s,

M

musicus

Gjest
mikefish skrev:
kjøpte endelig 'Amsterdam stranded' da den kom som deluxe vinyl like før jul i fjor.ble en smule skuffet over kvaliteten på på pressingen.mulig at min platespiller ikke er helt top-notch.
musikken derimot er suveren.

mvh. s,
Har dessverre ikke fått tak i vinyl utgaven, men denne Collectors Edition er verdt prisen med tanke på den xtra cd som medfølger med tidligere uutgitte låter, alt takes og andre versjoner av de kjente, den gir deg ett glimt av prosessen som ledet frem til en av de beste Norske skivene, ever, helt subjektivt selvsagt :D .....

mvh

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
denne bonusplaten fulgte også med vinylen.men det var du vel klar over musicus.

mvh. s,

M

musicus

Gjest
mikefish skrev:
denne bonusplaten fulgte også med vinylen.men det var du vel klar over musicus.

mvh. s,
Nei det visste jeg ikke, har ikke fått tak i den på vinyl, enda...takk for tipset iaf :) ...

mvh

Topp Bunn