Middagslur?

Er du avhengig av middagslur, og i tilfelle, i kva grad?

• Nei, aldri.

Stemmer: 0 0.0%
  • Ja, men berre i helgene.

• ja, men aldri i helgene

• kvar dag.

• to gonger for dag

• Totalt antall stemmer
    0

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Antall liker
9
Kun når eg på arbeidssreise og søv på hytte / hotell.
Kan hendar eg duppar av foran anlegget om eg sit lenge nok.

G

Gjestemedlem

Gjest
Middagslur er greit hvis man skal være selskapelig eller skal ut på kvelden/natten. Ellers er det vel ikke så mye poeng i.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.257
Gjestemedlem skrev:
Middagslur er greit hvis man skal være selskapelig eller skal ut på kvelden/natten. Ellers er det vel ikke så mye poeng i.
Alt som er deilig har et poeng i seg selv.

Stemmer gjerne for middagslur jeg.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.257
Forøvrig er det vitenskapelig ganske ettertrykkelig slått fast at hvis mennesket fikk leve etter en naturlig biologisk døgnrytme, ville de fleste av oss velge å sove litt ca midt på dagen.

Polka

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2003
Antall liker
4.819
Torget vurderinger
96
Sover 1-2 timer nesten hver ettermiddag. Fantastisk deilig. Er utpreget B-menneske.

C

Cyber

Gjest
Sover på natta jeg... Blir bare så sløv på kvelden om man sover ettermiddagslur.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.786
Sted
Nøtterøy
Espen R skrev:
Gjestemedlem skrev:
Alt som er deilig har et poeng i seg selv.

Stemmer gjerne for middagslur jeg.
Jeg er også tilhenger av middagslur og alt som er deilig. Det kan vel egentlig aldri bli for mye av det gode. :)

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Nydelig med en liten dupp på ettermiddagen. Det er jo hjernen som sier ifra at den trenger noen minutter med skillkelig pause. Man trenger ikke å sove en time for så å være sløv til klokken er elleve, og så være lysvåken til tre på natten. Sett på alarmen tyve minutter frem. Har du ikke sovnet før den ringer, klarer du deg fint uten. Sover du ti minutter, så er det plenty til å kvikne til. Mye bedre enn å være stuptrøtt en time eller to uten å få gjort noe fornuftig.

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Antall liker
2.103
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Dupper av rett som det er, jeg. Kona blir hoppende gærn, naturligvis - jeg har det med å sette på musikken ganske høyt, legge meg i sofaen og så sovner jeg - og dermed føler hun at hun blir utsatt for helt unødvendig lyd. Alternativt sovner jeg til Dagsrevyen - men det er ikke fullt så unyttig, synes kona - hun følger med på nyhetene. Fordelen med en liten lur, er at jeg kan holde det gående i god form til midnatt og vel så det.

CNK

Hi-Fi interessert
Ble medlem
19.08.2006
Antall liker
4
cybervision_ skrev:
Sover på natta jeg... Blir bare så sløv på kvelden om man sover ettermiddagslur.
Enig, helt ødelagt om man sover en time eller to, men 15-20 min er perfekt om man er trøtt og trenger en liten power nap ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ettersom det er jobben som tappar oss for krefter, burde vi kanskje sove på jobben i staden? For mitt vedkomande går det ikkje (det er så mange som bråkar der), men ein betalt siesta må då vere eit folkekrav? Iallfall for dei over 50?

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.591
Jeg har foreslått soving i arbeidstiden for sjefen på jobben,
men de var ikke så positive som jeg trodde de ville være.
I lunchen i dag foreslo jeg øl til lunch, men de ville heller drikke vin????

Akk, ja ..... ;)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.863
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
slowmotion skrev:

Akk, ja ..... ;)
Slikt reformarbeid tek tid. Sjå berre på stakkars Deffe som prøver å leggje om meieribransjen.
Nei, vi som samlast her på sentralen, er nok gjennomgåande misoppfatta. Gjer vi noko feil?

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
Jeg synes det er direkte lumpent at du ikke får lov til å ta deg en lur på tjukkasen i gymsalen under storefri, Arve.

Middagshvil har jeg aldri forsøkt meg på, men det hender titt og ofte at jeg har regelrette blackouts i stolen/sofaen etter jobb.

C

Cyber

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
slowmotion skrev:

Akk, ja ..... ;)
Slikt reformarbeid tek tid. Sjå berre på stakkars Deffe som prøver å leggje om meieribransjen.
Nei, vi som samlast her på sentralen, er nok gjennomgåande misoppfatta. Gjer vi noko feil?
Nei, men instanser som meieribransjen er nok å definere som "treg materie" og endres nok ikke over natta.

Topp Bunn