Micro Seiki DDX-1000 Platespiller med Strobe Light problemer

SteinarGu

Medlem
Ble medlem
10.01.2015
Innlegg
6
Antall liker
0
Hei, jeg har en Micro Seiki DDX-1000 som har en Strobe Light som ikke virker som den skal. Den 'blafrer'. Jeg klarer å bruke den til å stille inn omdreiningene (litt vanskelig). Bortsett fra dette problemet så virker platespilleren helt fint! Jeg fant et sett med helt nye 'pods' i Tyskland da de gamle var flate som pannekaker og helt 'bakelitt'. ;)

Jeg har en følelse av at Strobe lampe er OK, men at det kan være en (eller flere?) komponenter på det kortet som lampe er tilkoblet som er dårlige (kondensator/-er?).

Er det noen som har noen råd til meg?

Beste hilsen Steinar
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.957
Antall liker
13.301
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
hei S
trolig er kondensatorene i så gammel elektronikk tørket ut og bør byttes uansett hvor lite den er brukt
tipper det ordner seg da
gjorde nettopp det samme med et Pioneer drivverk og det ble mye kvikkere i oppstart og holder dønn stabil hastighet
mvh
Leif
 

SteinarGu

Medlem
Ble medlem
10.01.2015
Innlegg
6
Antall liker
0
Hei igjen Leif! Takk for godt råd! Dersom jeg husker rett så fortalte du at du har skiftet komponenter på flere apparater da jeg hentet Revox C270 båndopptakeren jeg kjøpte. Jeg har servicemanualen til Micro Seiki'en, med komponentverdier og det hele. Men hvor får jeg kjøpt komponenter? Beste hilsen Steinar
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.986
Antall liker
11.851
Sted
Hus
Lampa på min DDX 1000 sluknet til slutt, og det var pga at lampa hadde brent seg ut. Fikk laget en erstatning hos en kompis av meg som brukte orange lysdioder loddet tett sammen på et lite printkort samt at jeg monterte en seriemotstand. Problem løst for meg. Kan oxo søke på strobe light på Ebay i Junaiten og få noe derfra som funker. :)
 

Hans Tommy

Fersking
Ble medlem
01.09.2015
Innlegg
1
Antall liker
0
Hei Leif,
Har du noen tips hvor jeg kan får reparert Micro Seiki DDX 1000 spilleren min, ikke mulig å få justert hastigheten...
mvh
Hans Tommy
 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.957
Antall liker
13.301
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
da er det trolig lurt å bytte ut elektrolyttene i strømforsyningen
dette er forholdsvis enkelt og kan gjøre av hvem som helst med litt erfaring i skjema og lodding
mvh
Leif
 

rosros

HIFI Entusiast
Ble medlem
16.03.2007
Innlegg
105
Antall liker
62
Sted
Nittedal
Torget vurderinger
10
Hei Hans Tommy! Har du prøvd og justere den på noe vis? Tror det finnes mulighet for det! Ring meg på 41840520 så kan vi ta en prat en dag!
MVH
rosros
 
Topp Bunn