Micro Seiki DD-20

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
En kompis har en DD-20 der liften ikke virker. Noen som har ide om hva problemet kan være eller har teknisk dokumentasjon?
Vi legger den vel på ryggen i løpet av kommende helg for å se på problemet.

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.886
Sted
Hus
Er det MA 505 arm på den? Kan hende at liften er lekk og at den må overhalers på en eller annen måte. Finner det vel ut når svarven er på rygg og du får inspisert fra undersiden :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Takk for tipset. Vet ikke hva slags arm som sitter der, men det ser vi snart.
Eieren har mer peiling på gamle biler enn HiFi og mener bestemt det er noe feil med hydraulikken ;)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Så er elendigheten lokalisert.
Ingen avansert hydraulikk her. Kun en simpel wire i strømpe.
Røket tvert av:

Strømpe og endestykker kan nok benyttes. Spørsmålet er om passende wire finnes noe sted.

Et problem med denne spilleren har vært at den er ekstrem følsom for akustisk feedback. Spesielt etter at eieren fikk Monopulse 82A i hus.
Spilleren har et flytende oppheng, men jeg synes ikke det flyter spesielt godt. Da jeg tok den opp, var fjærene komprimert maksimalt. Nå har jeg justert til minimum kompresjon. Det er vanskelig å finne noe sted der fjæringen er optimal og slik en husker at den er på f.eks. Thorens.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Det gikk :)
En gitarstreng er nok til 3-4 spillere med slik lift mekanikk.

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Den spiller nok bra nå skal du se ;D

Har selv veldig lyst til å sjekk ut Yamamoto Flytende Magnetiske Føtter. Se f.eks. Tnt-audio . Men akkurat har er det to små som krever sitt. Blir litt lite tid til å sjekke ut dette selv.

Topp Bunn