micro flashbasert mp3

C

cosmos

Gjest
begynner å bli litt smålei av å skifte plater å drasse med den store discman`n over alt. men den låter bra da ::)

hvordan er desse ultrasmå 20grams spillerene? må si jeg blir LITT skeptisk når de skal gi 10-20timer spilletid fra 1stk(!) AAA batteri. :eek:
min relativt "nye" sony discman spiller rundt 10timer på 2stk AA batterier. ::)

hva skjer så med utgangsnivået??

ser at creative sin nettside er veldig sparsommelig med å oppgi strømdata på de minste spillerene ;D

for bra nivå med normale hodetelefoner antar jeg 20-25mW bør fores.
hva gir desse? 5?!

erfaringer med slike spillere kombinert med større øreklokker ala grado, sennheiser 5xx osv?

og hvordan er f.eks dac kvaliteten?

takk!

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Her er det stor forskjell på lydkvaliteten mhp hvilken type komprimering du bruker. MP3, i tillegg til å være et gammelt prinsipp (slutten av åtti-tallet), er  feks dårligere lydmessig selv ved høy bitrate enn andre typer som feks WAV..osv

Jeg bruker Grado SR-60 på min Creatve Zen micro, og er fornøyd med batterikapasitet og lyd. Husk at den gode batterikapasiteten også er et resultat av at micro-drive discer og flashbaserte minner trekker mye mindre strøm enn en mekanisk oldsakdings som en CD-spiller..  :), som har mer mekanikk i bevegelse under avspilling av musikken. Lyden fra en moderne CD-spiller er dog bedre.

mvh

Topp Bunn