Mick Jaggers tilsvar til Life

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
Please Allow Me To Correct a Few Things

Imagine if Mick Jagger responded to Keith Richards about his new autobiography.

Editor's note: On a recent morning, the journalist Bill Wyman received a UPS package containing a typed manuscript. On reading it, he saw that it seemed to be the thoughts, at some length, of singer Mick Jagger on the recently published autobiography of his longtime songwriting partner in the Rolling Stones, Keith Richards. A handwritten note on an old piece of Munro Sounds stationery read: "Bill: For the vault. M."

From this, Wyman surmised that the package was intended for Jagger and Richards' former bandmate, the bassist Bill Wyman, who has assiduously overseen the band's archives over the past five decades and with whom Wyman the journalist coincidentally shares the same name. Wyman the journalist, a longtime rock critic, was once threatened with a cease-and-desist letter from Wyman the bassist's Park Avenue attorneys and felt no compunction about perusing the contents of the package. The manuscript he received is reprinted below.

På totalt fem sider klarer dette å være en av de beste bokanmeldelsene jeg har lest de senere årene, både hva form og innhold angår, og det er også i mine øyne en god problematisering av forholdet mellom Jagger/Richards, for ikke å snakke om svært underholdende lesning uavhengig av om man har noe forhold til Rolling Stones eller ei.

http://www.slate.com/id/2273611/
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Spennende spennende.

Har ikkje tid til å lese heile meldinga no, så det får vente til eg kjem heim
Har boka på veg frå amazon, og er planlagt sengelektyre i for juleferien.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
Jeg synes den er så bra og riktig gjort at jeg en stund lekte med tanken om at det faktisk kunne være Jagger som hadde skrevet den.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Roberten skrev:
Jeg synes den er så bra og riktig gjort at jeg en stund lekte med tanken om at det faktisk kunne være Jagger som hadde skrevet den.
Tviler på at det er Mick som har ført den i pennen. Nå er vel ikke de to, Jagger & Wyman, direkte nære venner lenger, men likevel antar jeg at et personlig brev fra den ene til den andre ville vært stilet i en mer personlig form med mindre ordgyteri og mer inneforståtthet mellom de to.

Dog, fornøyelig er det ! Raste fort over noen partier og fant endel morsomme beskrivelser ;-)


In our organization, inside this rather unusual floating circus we call home, I am forced into the role of martinet, the one who gets blamed for silly arbitrary rules. (Like, for a show in front of 60,000 people for which we are being paid some $6 or $7 million for a few hours' work, I like to suggest to everyone that we start on time, and that we each have in place a personal plan, in whatever way suits us best, to stay conscious for the duration of the show.)
Jeg vet ikke hvor amerikaninsert Jagger har blitt gjennom årene over there, men slike tørre understatements er vel omtrent umulig å formulere uten britisk blod i årene. Herlig! ;D

Keef'erns betroelser er selvsagt bestilt til under juletreet.
 

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Innlegg
5.627
Antall liker
1.320
Trane skrev:
Tviler på at det er Mick som har ført den i pennen. Nå er vel ikke de to, Jagger & Wyman, direkte nære venner lenger, men likevel antar jeg at et personlig brev fra den ene til den andre ville vært stilet i en mer personlig form med mindre ordgyteri og mer inneforståtthet mellom de to.
Det tviler jeg på også, det vil si, jeg anser det som bortimot umulig. Om ikke annet så fordi det garantert ville skapt furore over hele verdsveven dersom Jagger var avsender.
 

Valentino

JB rünnhilde
Ble medlem
23.04.2008
Innlegg
28.747
Antall liker
21.617
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Utmerket, Roberten!

Likte biten om å ha to gitarister ramlende på scenen, den ene av heroin og den andre av crack.
Tror jeg setter på en Keef-ballade, gitt, eller kanskje hans innspilling av Hank Williams' You win Again. Etterpå skal jeg stemme gitaren i åpen G.
 
Topp Bunn