Michell Technodec

atletrix

Medlem
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
16
Antall liker
4
Sted
Kråkerøy
Torget vurderinger
1
Hei
Lurer litt på denne: Michell Tecnodec komplett spiller før 12235,- nå 7995,- - FINN Er den noe å satse på?
Har nå en Rega RP1 PP(motor har røket og venter på ny spiller på garanti). Har lyst til å gå opp et hakk eller to på stigen og selge en ny RP1.
Har en Electrocompaniet ECP-1 riaa.
Har dere noen synspunkter på Michellen? Det vet jeg for så vidt at dere har, mange kunnskapsrike folk her har jeg sett :)

Atle
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Dette er en fantastisk god spiller til prisen, men vær klar over at om du går opp til 10.000. får du den med en Michell Tecno arm og en Sumiko BPS pickup, og den er enda bedre. Da snakker vi om et ekstremt godt kjøp. Men uansett hvilken du går for, er det nok en helt annen klasse enn Rega RP 1. Tre hakk opp, minst. Dessuten er Michell-spillerne vakre å se på, godt skrudd og varer en mannsalder. Minst.
Jeg hadde en Michellspiller i 1979 som jeg solgte til en kamerat et år senere. Den er i daglig bruk fremdeles, ser fremdeles strøken ut og har ikke hatt behov for annet enn et par dråper olje i lageret og ny rem siden den var ny i 1976.
 
Sist redigert:

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.523
Antall liker
15.492
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Nesten løp å kjøp anbefaling fra meg! Kanskje litt farget av mitt egent valg:) Uansett mye spiller for pengene! Eneste forbeholdet er at den trenger et skikkelig underlag.

OU812
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.346
Torget vurderinger
1
RIAAen din behøver i allefall ikke byttes, selv om kanskje en Trichord vil få enda litt mer magi fra rillene! Egen anbefaling går ellers på linje med Impulse...legg på litt, og få TecnoArm og Sumiko! Eller du kan gå for ekstremvarianten av den du allerede har- Rega P5 eller brukt P9....den er etter mi mening det beste du får pr dato- dog ikke like vakker som en Michell eller Oracle....GOOD LUCK!
 

atletrix

Medlem
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
16
Antall liker
4
Sted
Kråkerøy
Torget vurderinger
1
Vel, de er utsolgt for dette tilbudet, neste levering desember-januar. Med Tecno arm og sumiko skulle OHC ha 14 000(hvor kan den kjøpes for 10?).
Må tenke litt på en annen eller vente. :confused:
Platebunken vokser mens jeg venter også :cool:
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Da er nok titusen-tilbudet over hos OHC, er jeg redd.
 

Lagga

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2005
Innlegg
8.961
Antall liker
28.095
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Vel, de er utsolgt for dette tilbudet, neste levering desember-januar. Med Tecno arm og sumiko skulle OHC ha 14 000(hvor kan den kjøpes for 10?).
Må tenke litt på en annen eller vente. :confused:
Platebunken vokser mens jeg venter også :cool:
Jeg hadde gått for vente, evt prøve å gå gutta litt på klingen i forhold til oppgradert versjon og pris...

/ Morten
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Hvor mye får man en pent brukt Gyrodec for, da? Er det et alternativ?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ok, det blir kanskje off-topic uansett i denne tråden som handler om Michell.
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.523
Antall liker
15.492
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Hvor mye får man en pent brukt Gyrodec for, da? Er det et alternativ?
En pent brukt Gyro SE burde gå innenfor budsjettet. Får da en spiller med større potensial også!

OU812
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Ok, det blir kanskje off-topic uansett i denne tråden som handler om Michell.
Som TS synes jeg vi godt kan ta med disse i diskusjonen. Concepten er også vurdert. Interressant om noen kan fortelle om forskjellene.
Clearaudio Concept er iallfall en spiller jeg vurderer litt av og på, siden den tilsynaletende kommer ferdig satt opp fra fabrikk og har fått bra tester. Men så er det litt sånn for meg at jeg ikke er sikker på hvor mye jeg skal gidde å legge i det heller siden jeg må bygge opp en vinylsamling omtrent fra bunnen igjen. Det hender jeg lurer på om det ikke bare hadde vært like greit å heller bruke pengene på en god DAC og fortsette med cd... Men så er det en stemme i bakhodet som sier at jeg jo alltid har likt lyden av vinyl, og skal man først gjøre noe så skal man gjøre det ordentlig. Må jo si den virker som et trygt kjøp, og en spiller man kan være fornøyd med en stund. :)

Clearaudio Concept review from the experts at whathifi.com
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Concept er en virkelig lekker spiller, prisen er fin og den ser ut til å loste endel mer. Men vær klar over at den er usannsynlig kilen når det kommer til plassering. Vegghylle dedikert til platespiller er nærmest det eneste som duger, ellers får den ikke vist sitt potensiale.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Concept er en virkelig lekker spiller, prisen er fin og den ser ut til å loste endel mer. Men vær klar over at den er usannsynlig kilen når det kommer til plassering. Vegghylle dedikert til platespiller er nærmest det eneste som duger, ellers får den ikke vist sitt potensiale.
Vegghylle er ikke noe problem, jeg har et vegghengt rack i dag hvor komponentene står, med unntak av forsterkeren som er for stor. Skulle det funke dårlig er det jo ikke noe vanskelig å få tak i noen skikkelige hylleknekter av industri-varianten og lage hylle selv av MDF. Men takk for tipset, har sett flere andre nevne dette også, at vegghylle nærmest er et must.

Virker som du kjenner både Concept og Michell, kan du si noe om forskjellene dem imellom?
 
Topp Bunn