Musikk og Hi-Fi MGP - 2013

C

Cyber

Gjest
Føler noen må ta ansvar her om folket skal få utløp for aggresjonen sin i løpet av våren frem til finalen i mai. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd av hendelser til sommeren hvis man ikke hadde hatt denne ventilen som MGP jo er for mange. Psykisk helsevern i praksis vil jeg si.

Jeg kan begynne:

Ufrivillig måtte jeg se litt på dette i går i reklamepausene som var på Hver gang vi møtes, og jeg ble helt sjokkert over Hank fra de nedre riker. Sjelden har jeg sett noe så umusikalsk og trist - mannen kan jo ikke synge overhodet.

Og jeg føler mange artister ikke helt har skjønt greia med MGP. Man skal ha litt show, dansing og galskap - det handler ikke bare om å ha en god låt.

Kjør debatt!

Sist redigert av en moderator:

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.408
Ufrivillig måtte jeg se litt på dette i går i reklamepausene som var på Hver gang vi møtes, og jeg ble helt sjokkert over Hank fra de nedre riker. Sjelden har jeg sett noe så umusikalsk og trist - mannen kan jo ikke synge overhodet.

Kjør debatt!
Da hadde du ikke TVen på lenge nok. "Sangeren" som kom et par nummer etter Hank, var det Hadji eller Tadji eller Tootsie han het, var værre. Thomas, den gamle, røde hankatten min, synger mye renere. Fyren presterte å bomme på så å si hver eneste note.

C

Cyber

Gjest

Kjør debatt!
Da hadde du ikke TVen på lenge nok. "Sangeren" som kom et par nummer etter Hank, var det Hadji eller Tadji eller Tootsie han het, var værre. Thomas, den gamle, røde hankatten min, synger mye renere. Fyren presterte å bomme på så å si hver eneste note.
Fikk ikke med meg han, men hu Berger på slutten var det mer driv over.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Et sted går grensen - og det er leeenge før MGP. Jeg har aldri vært noe MGP-fan, og det har ikke akkurat tiltatt med årene. Da Per Sunnes kom inn i sirkuset, var det definitivt punktum her i gården. Fjorårsvinneren (Euforia, tror jeg den heter? ) var imidlertid ikke så steike gal; den "satt" litt i hodet mitt, pussig nok. Jeg må lide meg gjennom selve finalen, dels for å væremeningsberettiget, og dels i litt sånn sosial-sympati med yngstetøtta her i huset. Hun synes det er "cool" at gammer'n ser på Idol og MGP sammen med henne...og det synes faktisk jeg også:rolleyes: Men det får holde med MGP-finalen. Blir det for ille, legger jeg inn et do-besøk, på minimim 39 minutter!

Er Per Sunnes sentral i mølet i år også?

Poirot

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.07.2007
Antall liker
2.128
Bikkja mi er alltid i stua sammen med meg når jeg ser på TV. Alltid! I går, da Haji "sang", forlot hun rommet og la seg under senga mi på soverommet. Det har aldri skjedd før. Ikke en gang når nyttårsfyrverkeriet står på som verst i nabolaget, har dette skjedd. Det tok en god stund før bikkja returnerte til stua.

• Liker
Reaksjoner: BT
C

Cyber

Gjest
Jeg får holde koken her!

314x407.jpg

Margaret Berger - Gratulerer, en låt vi kan sende videre med god samvittighet og den klart beste i finalen.

C

Cyber

Gjest
Hank var kongen, så akkurat UKM lokalt her og det var laaaangt høyere nivå på mye av det enn den skrikinga han presterte.

Deilig å slippe Sundnes også... "Nå må dåkker græææv frjam tællefone(æ?)n og stæm!"

Sist redigert av en moderator:

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.133
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Mulig det var kvaliteten på musikken som fremkalte hodepinen jeg sitter med nå...makan til møl....
....på den andre siden; kjolen til vinneren var ok nok....:rolleyes::cool:

mvh
Proffen

pstraums

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2007
Antall liker
119
Sted
Flateby
Torget vurderinger
1
Hvis ikke så blir jeg sint! finere kjole er det lenge siden jeg har sett :) og vet du hva? sangen var ikke så værst heller. Langt ifra. fikk litt good ole Kylie vibes både av låta og dama og det er ment som et kompliment i denne sammenhengen!

Får sikkert 0 poeng, men det driter jeg i. Riktig låt vant. (var et par andre ok låter også og mange fryyyyktelig dårlige!) Datarock hadde gjort det bra i en finale tror jeg, de kunne nok mobilisert litt utenfor landegrensene også.. og de to nordlendingene har jo bevist at de vet hvordan man snekrer en yberkommersiell popplåt eller to, så selv om jeg ikke likte den så godt så ser jeg ikke bort fra at de vet best og jeg tar feil og at de kunne vinni hele driten) :)

Mvh: PerS

B Rasse

Overivrig entusiast
Ble medlem
01.05.2012
Antall liker
477
Likte vinnarlåta til Langpupp Berger.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.652
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg trur eg fekk sett heile programmet, eg også. Men eg skrudde av lyden.
Lyden? Streng, selvpåført ENØK?
Neidå! Vi hadde ein svært hyggjeleg kveld. Og kommenterte MGP-deltakarane i fred og ro. Spesielt danseinnslaga, kjolane og det visuelle. Trass alt er dette eitt av dei meir påkosta og teknologisk storslagne opplegga kjære NRK driv med gjennom året. Men eg orkar ikkje musikken lenger...

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Frk Berger hadde i det minste en musiker med seg. Synes jeg så en trommeslager bak der.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Romanias bidrag
[video=youtube;eWTpnQtY8qQ]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=eWTpnQtY8qQ#![/video]

Topp Bunn