Mezzofortes venner

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hei alle venner av Mezzoforte!

Etter å ha tilbragt nok 10 dager på denne deilige øya og bla. tilbragt en hel kveld og natt med bare Mezzofortemusikk, føler jeg at tiden er inne for å sjekke ut hva folk har av inspillinger med gruppa, som nok er over sine glansdager for lenge siden, men som stadig holder koken med konserter verden over.

Hvilken skive og låt er din favoritt med bandet?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.323
Sted
Nøtterøy
Hei!

Det med at de er over sine glansdager er jeg ikke helt enig i. Var på konsert med dem for et par år siden og det nyeste materialet dems var jo absolutt best. Har ikke så veldig mye med gruppa men litt "best of" osv.
Den nyeste cden "Forward Motion" er meget bra, og den beste jeg har hørt med gruppa.

"So Low" med bassisten Asmundsson er også meget bra. Skikkelig funky. :)

T

Thomas1

Gjest
Jeg er kanskje ikke venn, men en bekjent av Mezzoforte. Spilte de senest i går. har desverre bare 2 skiver, men de er iallefall på vinyl. Har Observations og Surprise,surprise. favoritten er vel garden party.

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Den nyeste cden "Forward Motion" er meget bra
Søttes!! ;D

Spiller Forward motion en god del...den er virkelig bra.

Har også ett par veldig gode konsertminner fra 10-15 år tilbake. bla med avdøde Sigurd Køhn på sax

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.136
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Skal vi se, jeg har:

Mezzoforte - 1982 - Surprise Surprise
Mezzoforte - 1982 - Surprise Surprise [REMASTER]
Mezzoforte - 1983 - Catching Up With Mezzoforte
Mezzoforte - 1985 - No Limits [REMASTER]
Mezzoforte - 1989 - Playing For Time [P00P 20254]
Mezzoforte - 1989 - Playing For Time [ZYX 10022-2]
Mezzoforte - 1991 - Fortissimos
Mezzoforte - 1993 - Daybreak
Mezzoforte - 1995 - Monkey-fields
Mezzoforte - 1999 - The Very Best Of
Mezzoforte - 2004 - Forward Motion

Den beste er uten tvil "Catching Up With Mezzoforte". "Playing For Time" seiler opp som en meget god kandidat nr. 2. Har vært på flere konserter med dem her i Kristiansand og det er like gøy hver gang.

soa

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
984
Torget vurderinger
18
Mezzoforte ja....husker selvfølgelig klassikeren "Garden party" fra den tiden jeg frekventerte diverse ungdomsdisco. Dette er min favoritt da den vekker gode minner ;)

Har kun en innspilling med dem og den er på vinyl, Observations fra '84. Har ikke spillt den på en stund, så et gjenhør må ordnes snarest....

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Se her ja!
Som ventet er det mange som har et forhold til denne gruppen, i større eller mindre grad. :)

Jeg hørte dem sist live for ett år siden. Låter som en kule enda. Og jeg mente ikke at de er forfallne og utdaterte musikere Andy. Det er de så langt fra.
Fikk det bekreftet på jamsessionen på hotellet utover natta ;D

Plukket med meg disse strøkne eksemplarene under her, fra en sjappe i Reykjavik ;D 8)
Vinylen kan umulig være rørt av en stift!

Så nå er disse blant de andre utgivelsene, trygt plassert i hylla.

T

Thomas1

Gjest
Emotikon:
Får man kjøpt noe nytt på vinyl fra Mezzoforte?

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Kjørte gjennom Surprice... på vinyl i går. Artig plate. Henger meg på ønsket om tips til netthandler som selger vinyl. Bigdipper hadde ikke noe inne med Mezzoforte.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Thomas1 skrev:
Emotikon:
Får man kjøpt noe nytt på vinyl fra Mezzoforte?
Noe kjøpte jeg i min ungdom, resten er kjøpt i bruktsjapper på Island :)
Så jeg vet rett og slett ikke
Du får søke deg frem på verdensveven. Noe må da finnes.
Den siste, Forward Motion har jeg ikke sett noe sted på vinyl enda :(

T

Thomas1

Gjest
Har kikket litt på Myspace siden dems, men ikke funnet noe som tyder på at den er gitt ut på vinyl. Må prøve å finne noe på div bruktsjapper evt kontakte "the garden" i Tønsberg.

Focalmann

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.02.2005
Antall liker
1
Har noen plater jeg har kopiert av fattern ja, og selvfølgelig er Garden Party favoritten her også :) Var på konsert for ca 4 år siden, ganske knall!

T

Thomas1

Gjest
Uten å banne for høyt i denne tråden, men er det noen venner av Mezzoforte som også har lånt øret til tidlige utgivelser fra Brecker brothers. Synes det er noe i samme gaten, bortsett fra litt mindre utstrakt bruk av fusion gitar. Brecker brothers spiller også litt mer kroppslig og tungt sammenlignet med den lekende lette spillestilen til Mezzoforte.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Thomas1 skrev:
Uten å banne for høyt i denne tråden, men er det noen venner av Mezzoforte som også har lånt øret til tidlige utgivelser fra Brecker brothers. Synes det er noe i samme gaten, bortsett fra litt mindre utstrakt bruk av fusion gitar. Brecker brothers spiller også litt mer kroppslig og tungt sammenlignet med den lekende lette spillestilen til Mezzoforte.
Litt banning er det da....men Breckers kjenner vi godt til vet du ;D
"East River" er en av mine favoritter, selv om den ikke er det mest typiske fra brødrene og co.
Men den svinger noe sinnsykt!

T

Thomas1

Gjest
har siden 94 ( sånn fra og til ) prøvd å finne en cd/lp fra en konsert de hadde i Japan. Hadde den på en opptakskassett i hine hårde dager. Men, nok snakk om Brecker brødrene i denne tråden ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
T

Thomas1

Gjest

da gikk jeg til innkjøp av 2 nye på vinyl. Fant de hos en lokal bruktsjappe i byen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Fint for noen at det finnes noen andre som selger sakene sine ;D

Birdman

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.01.2005
Antall liker
10
Mezzoforte er litt som Norvegia, funker bra men smaker ikke så veldig mye ::). Flinke musikere, men det blir litt kjedelig i lengden.

Selv har jeg Observations på vinyl. Husker at jeg en gang hadde No Limits på kassett (var det tittelsporet som hadde en relativt tøff bassolo!?).

Mvh.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Birdman skrev:
Mezzoforte er litt som Norvegia, funker bra men smaker ikke så veldig mye ::). Flinke musikere, men det blir litt kjedelig i lengden.

Selv har jeg Observations på vinyl. Husker at jeg en gang hadde No Limits på kassett (var det tittelsporet som hadde en relativt tøff bassolo!?).

Mvh.
Du har da et poeng Birdman, men en brødskive med Norvegia høyt oppe på en fjelltopp i påska smaker noe sinnsykt godt!
Derfor tar jeg en skive Mezzoforte bare noen ganger i året. :)

-HP-

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
129
Var stor fan av Mezzoforte da jeg var rundt 11-15 år. "No Limits" og "Playing for time" var favorittene da, og er det fortsatt. CD-versjonen av sistnevnte har dessverre blitt borte i en eller annen flytting:-( Men som tidligere nevnt i tråden er det flinke folk, men musikken blir litt for glatt og kjedelig i lengden.

Fans av Mezzoforte burde også låne øret til pianisten Pat Coil. Selv har jeg skiva "Just ahead". Fint arrangert og spilt, og veldig fin lyd!

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.166
Torget vurderinger
10
Jeg var på konsert med Mezzoforte i SKI i går, fantastiske musikere, fantastisk lyd, intim atmosfære, og alle fra bandet tok seg tid til å signere plater og prate med alle etter konserten. Kjempeartig. Slik jeg forstod det var det keyboardist, bassist og saksofonist som var fra den opprinnelige besetningen, de var ekstremt rutinerte! Snakket litt med Eythor Gunnarsson (keyboard) og spurte om han likte Steely Dan? - "Ooo yeah, who doesnt?"

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
8)

Trommis Gunnlaugur Briem er vel også med enda.
Han startet bandet i 1977 sammen med Eyþór Gunnarsson, Friðrik Karlsson, Jóhann Ásmundsson. Da var disse gutta mellom 15-17 år gamle.

Hornlyd

Musikkglad
Ble medlem
01.04.2005
Antall liker
12.166
Torget vurderinger
10
emotikon skrev:
8)

Trommis Gunnlaugur Briem er vel også med enda.
Han startet bandet i 1977 sammen med Eyþór Gunnarsson, Friðrik Karlsson, Jóhann Ásmundsson. Da var disse gutta mellom 15-17 år gamle.
Du har helt rett, han ser fortsatt ganske ung ut så jeg trodde han var skiftet ut med en yngre utgave ;D

Trommesoloen hans får terningkast 6+

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.136
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Er det noen som har den siste DVD/CD utgivelsen: "Live In Reykjavik"?

http://www.mezzoforte.com/

Veldig hyggelig pris på amazon.co.uk

http://www.amazon.co.uk/Live-Reykja...=sr_1_7?ie=UTF8&s=music&qid=1236982504&sr=1-7

Den må vel inn i samlinga den også ;D

The DVD, Live in Reykjavik features 20 songs recorded by a special 10 piece version of the band during 3 concerts in Reykjavik, Iceland in March of 2007. Bonus material consists of footage from rehersals as well as a slideshow of photos spanning the band’s carreer.

Live In Reykjavik is released in 4 versions:

• As a 2CD set
  • as a DVD
  • as a Deluxe Edition with special liner notes and bonus tracks
  • and last but not least, as 2 Vinyl-LPs!

Only the regular DVD is available here.
Other versions are available in shops (first in Europe and later around the world) or through www.zyx.de.
http://mezzoforte.grapewire.net/shop/mezzoforte/live-in-reykjavik

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Hm de laga mye god musikk , Har et par skiver blir ikke spilt veldig mye ,Men når en først roter de frem svinger det bra ;D

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kjenner enda følelsen av hakesleppet da jeg for første gang hørte og så denne bass/trommesoloen live fra ca 10m hold

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.323
Sted
Nøtterøy
Skikkelig tøft! :) Asmundssons soloalbum er også meget bra. Anbefales!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Takker...Bestilt jeg og...Garden Party var stor, i sin tid...

S

sorgenfri

Gjest
Takker...Bestilt jeg og...Garden Party var stor, i sin tid...
Husker- nei har sett ett bilde av undertegnede "hengt opp" inne i et fotball mål, dekket av oppkast..Under/etter en konsert med mezzoforte. Må innrømme at jeg ikke husker noe, men platene..De spilte jeg konstant på 80 tallet!

S

sorgenfri

Gjest
Kjenner enda følelsen av hakesleppet da jeg for første gang hørte og så denne bass/trommesoloen live fra ca 10m hold

Det var den gangen det var MUSIKERE som laget musikk - ikke kvisete fjortiser foran en pc skjerm som nå..

Topp Bunn