Z
Zomby_Woof
Gjest
Jeg har tweaka i stykker en Rega RB300. Men når alt kommer til alt er det vel mange her inne som har tweaka bort større kronebeløp enn jeg brukte på å erstatte den armen med en identisk uskadd en....
Du tolker meg feil. Tvert imot mener jeg at f.eks forsterkeri betyr ganske mye i et godt oppsett. Uenigheten ligger nok mer i at prislappen er styrende for kvalitet. Jeg mener pris og kvalitet har relativt liten sammenheng. Det er dyrt som er både bra og dårlig og det samme med det som rimelig.SAL skrev:He-he, alle forstår at akustikk er enormt viktig! Men enkelte står hardnakket på at elektronikk ikke betyr stort, har du begge deler i orden er muligheten der for at det låter noe bedre?
Mvh.
SAL
Jeg ler heller ikke av noen. Beklager hvis det kunne oppfattes sånn.orso skrev:Jeg lo ikke av deg, men av kommentaren til bluesbreaker som jeg syntes var både morsom og uskyldig. Litt humor skader ingen og jeg opplevde det ikke som ufint. Intet vondt ment.tomerik skrev:Selvfølgelig er det misvisende å si at de er myke, men det fungerer ihvertfall svært så godt hos meg.orso skrev:Haha.bluesbreaker skrev:Hvis noen kaster 5-øringer i hue på meg, gjør det vondt.
Derfor tror jeg ikke at de er mjuke.
Myk avkobling og mynter har nok lite å gjøre med hverandre ja.
Det må da være lov å bruke litt feil ord og uttrykk uten å bli ledd av, orso? Trodde dette var et forum der man var mer opptatt av musikk og veien til god lyd, enn å gjøre narr av upresist og dårlig språk...![]()
t.o. så er legeringen i 50-øringen regnet som bronse, 97% kobber, 2,5% sink og 0,5% tinn. Uansett så er det snak omm en relativt hard kobling, ikke «avkobling, med spikes + 50-øring og det er en god sannsynlighet for at koblingens resonans ligger i midt i mellomtonen - om det er til det bedre eller værre er som vanlig et spørsmål om omstendighetene + smak og behag.tomerik skrev:Kobbermynter er nå iallefall såpass myke at spiksen jobber seg gjennom de etter ett år med vibrasjoner fra musikken, se bilder. Det skal sies at spiksen på Merlin er veldig spiss.
Jeg har også prøvd de direkte på marmorblokker, med Ringmat Domes i mellom og på spikes. Det låt absolutt best uten marmorblokkene.