Messerapport Horten 2021?

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Må være hjemme i dag av familiære årsaker. Men drar nedover i morgen, drar litt utpå dagen. Får ikke all verdens tid der nede, så det hadde vært superkult å lese litt om diverse lytteinntrykk. Så hvis noen orker - og er i stand til 😁 - å skrive litt, er jeg lutter øye. Hva er hot - og hva er not?
 

X3

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.02.2004
Innlegg
554
Antall liker
255
Torget vurderinger
2
Hifi klubben med B&W/Hegel.
Børresen.
Audioaktøren med bånd/QLN.
EC med de nye Nemo blokkene.

De 3 øverste var vell rommene med best lyd synes jeg. Mange spennende komponenter/ht, men overall lydmessig er det mange oppsett som er lite optimalt med tanke på plassering/akustikk.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.970
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Messas beste lyd hands down for meg i dag var Terjes lounge med div QLN høyttalere drevet av Prima Luna.
Kult oppsett med bånd som snurret, rør som glødet, lun musikk og avslappet Terje, + gode stoler hjelper også på:)
Skjønner nå hvorfor prisene på den nye gen. QLN er så høye som de er. Fikk hørt de på transistor over på Bryggen også.
Gjorde ikke bort seg.

Er gratis dag 2 (KUDOS!) og om jeg drar vil jeg be om å få flyttet de. JBL L-82 som spilte nede ved inngangen på den lille Arcam ampen opp på demo rommet deres. Ble hyllet i L&b av Svendsen og jeg hørte hvorfor. Boom slik de stod plassert i gangen helt opp mot bakvegg, men her er potensiale for deilig, litt farget hengekøye lyd med riktig amp.

Ellers mye fint, synes musikken var bedre i år. Et triangel hørte jeg dog. Og noe skikkelig fett utstyr som spilte musikk som kastet skam på anleggets potensiale for god demo hørtes også. Så ut som folk koste seg. Selv måtte jeg ta bil i dag.
Visning i morgen, og fortsatt hang-over etter en viss kamp som ledet til bytur på torsdag.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.916
Antall liker
1.970
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Ja, den Sonora høyttaleren låt litt annerledes, (Du var der når vi satt på skråss du og ser jeg) og var jo kanskje litt ugunstig plassert ift femmern jeg hørte først. Ikke så mye fundament, men herlig lyd.
Måtte google da jeg ikke fikk med meg introen. 1.5 veis høyttaler skrives det, fulltone med egen diskant over i tillegg.
Noe helt annet enn de andre i QLN serien.

Tror jeg så deg BTW, om du ligner på avataren din:) Lurer på om det var under en demo på noe annet, hvor utstiller spurte om vi fortsatt var våkne. Tror jeg hørte trianglet da, og gikk fort.
 
Topp Bunn