Merking av bransjeaktører

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er endel her inne som jobber i bransjen men som ikke fremstår slik. Dette kan være bevisst eller ubevisst. Uansett er det redelig å tone rent flagg. Ismåte lurer jeg på om det er mulig å "merke" disse på noen måte? Dvs at de får rød skrift eller noe i sine navn. På den måten vet alle hvem de forholder seg til i en diskusjon. Hvis en slik merking innføres så vil det muligens være i aktørens egenintr å komme frem med hvilke produketer han fronter. På den måten vil vi jo etterhvert se hvem som følger regler og hvem som evt ikke gjør dette..... Og såklart hvilke aktører som en kan spørre om konkrete spm relatert til produktsynes jeg ogås er en spennede tanke...

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det er ikke dumt dette, og det kan vi forsåvidt få til, men da må vi manuelt gå inn å finne alle bransjeaktørene. Det hadde nesten vært enklere om de selv kunne stått frem slik som f.eks. Snickers-is.

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.918
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Glimrende forslag

Hvis de ikke står frem er det vel en smal sak for alle medlemmene og finne utav det?

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Kombinasjon av ris og ros kanskje vil funke ? Dvs at de vi vet merkes enkelt og greit. Så er det opp til de selv og skrive opp hvilke ting de fører. Så lages det en regel som sier at en som er bransje aktør men ikke vil la seg merke KAN føre til utestengelse...

Burde jo være i deres egenintr å stå frem. Stolte av sine produkter som de er...Eller tar jeg feil her ? :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
HCS skrev:
Så lages det en regel som sier at en som er bransje aktør men ikke vil la seg merke KAN føre til utestengelse...
Dette står i de nye bransjereglene allerede.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
....bare åå starte merkinga da...Snickers, janpe, thestig er vel noen.... Informere at dette er gjort i det øyemed å gjøre sentralen mer åpen for alle slik at vi ser hvem de er i de fora og diskusjoner de deltar i...nektes dette så sier vel det sitt om hvilken foretningsførsel som ligger til grunn og hvorfor de er her ...

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er vel neppe teknisk vanskelig å merke her inne ? La de som er i bransjen selv si ifra, og la andre som en kanskje tror er det si ifra at de ikke er det,,,, :)

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Skjer det noe ifht til denne merkinga eller gled det hele ut i ingenting ? :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Jeg har aldri sagt at jeg skal gjøre noe, men jeg sa at det kunne la seg gjøre og at det på mange måter kan være en god idé.

I praksis så blir ingenting gjort, akkurat som et fullverdig byråkrati. ;)

Reglene tilsier at medlemmer med bransjetilknytning må opplyse om dette, og hvis ikke kan de risikere å bli utestengt. Hvis jeg skal merke de medlemmene jeg mener tilhører bransjen kommer jeg til å bli kraftig kritisert av enkelte, og det er heller ikke enkelt å vite hvem som har et ben innenfor eller ikke.

P

Parelius

Gjest
Men; hvis du vet at noen er i bransjen, og de ikke har opplyst om dette, så hiver du dem på havet? Trenger du hjelp til å få oversikt?

(Hvis ikke er jo det hele en parodi.)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Parelius skrev:
Men; hvis du vet at noen er i bransjen, og de ikke har opplyst om dette, så hiver du dem på havet? Trenger du hjelp til å få oversikt?

(Hvis ikke er jo det hele en parodi.)
Du må gjerne hjelpe til med en oversikt. Det er bare å fyre løs hvis du vet om skjulte bransjeaktører.

P

Parelius

Gjest
Jeg går ut fra at folk som setter igang med reklame etc. på bransjeavdelingen er i bransjen. Du kunne jo starte der?

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
De som kjøper reklame fremover i bransjeavdelingen vil automatisk få "forhandler" plassert under brukernavnet, og det bør vel være avslørende.

Jeg skal opprette en ny medlemskategori, og deretter plassere bransjemedlemmer i den kategorien, men det tar jeg litt etterhvert. Da vil de ha andre stjerner, og de vil bli veldig synlige.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Høvdingen skrev:
De som kjøper reklame fremover i bransjeavdelingen vil automatisk få "forhandler" plassert under brukernavnet, og det bør vel være avslørende.

Jeg skal opprette en ny medlemskategori, og deretter plassere bransjemedlemmer i den kategorien, men det tar jeg litt etterhvert. Da vil de ha andre stjerner, og de vil bli veldig synlige.
Toppers det du foreslår her for oversikten sin del :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Da har jeg opprettet en kategori som heter Bransjeaktører og jeg har allerede plassert 6 medlemmer i kategorien. De har annerledes stjerner og markeringen "Bransjeaktør" under brukernavnet.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Synes ting ble mer oversiktlige og greie etter at merkinga kom...Takk skal du ha høvding :)

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.463
Torget vurderinger
2
Det er vel nå cirka 80 stk. som har blitt merket, og vet dere om noen luringer så er det bare å melde ifra. ;)

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Antall liker
1.152
Torget vurderinger
7
Supert. Dette ble veldig bra. Flink indianer :)

KW

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
391
Sted
Bærum
Torget vurderinger
1
Høvdingen skrev:
Det er vel nå cirka 80 stk. som har blitt merket, og vet dere om noen luringer så er det bare å melde ifra. ;)
Lista,lista ;D Foreligger det ei liste, eller må vi vente til hver og en av dem har innleggog da samtidig observere innlegget.
Bare nysgjerrig ;D
80 stykker, det var en del det ja.
Mvh.KW

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
KW skrev:
Høvdingen skrev:
Lista,lista ;D Foreligger det ei liste, eller må vi vente til hver og en av dem har innleggog da samtidig observere innlegget.
Bare nysgjerrig ;D
Mvh.KW
Prøv å sjekke medlemslista, den kan sorteres etter flere forskjellige kriterier.

HCS

Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.286
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
el_mariachi skrev:
KW skrev:
Høvdingen skrev:
Bare nysgjerrig ;D
Mvh.KW

Prøv å sjekke medlemslista, den kan sorteres etter flere forskjellige kriterier.

Takk for tipset ....Det var et lurt ett ;)

Topp Bunn