Eminem...?Ecm som artist / album?
Man kan dessverre ikke søke på label. Av en eller annen merkelig grunn.På Spotify, hvordan søker man opp slik at man får avspillt de Ecm platene. Noen triks noen vil dele?
Ok, da vil det si at jeg må inn på ECM sin hjemmeside, finne et album jeg har lysst å høre, søke dette opp i Spotify og så finne utgaven fra Ecm?Man kan dessverre ikke søke på label. Av en eller annen merkelig grunn.På Spotify, hvordan søker man opp slik at man får avspillt de Ecm platene. Noen triks noen vil dele?
Tragisk dette. Roon har jo tilrettelagt for dette, men er også prisgitt noenlunde oppegående metatagging.Man kan dessverre ikke søke på label. Av en eller annen merkelig grunn.På Spotify, hvordan søker man opp slik at man får avspillt de Ecm platene. Noen triks noen vil dele?
Det er bare det att det koster gjerne et 6 sifret beløp for å gjøre en innspilling av bra kvalitet som feks hos Rainbow studio, må gjøre en del konserter da for å gå i null.. Plateselskapene er mye mindre villig til å betale for kostnadene nå som inntjeningen er mye lavere så man må ofte betale det selv...Eller man kan tenke at det er konserter og opptredener man skal tjene pengene, og mindre på å kopiere opp plater. Selvfølgelig skal man ha betalt for jobben, men de siste årene har dette dreid fra plater til opptredener hvilket bør være fair også for publikum.
Det må være dagen beste uttalelse.La unga få høre ECM enn EDM for å si det slik...
Dessuten er det langt fra trivielt å få mange anstendig honorerte spillejobber. Det er mye lettere å finne strålende musikere til klubben enn gode klubbjobber til musikerne.Det er bare det att det koster gjerne et 6 sifret beløp for å gjøre en innspilling av bra kvalitet som feks hos Rainbow studio, må gjøre en del konserter da for å gå i null.. Plateselskapene er mye mindre villig til å betale for kostnadene nå som inntjeningen er mye lavere så man må ofte betale det selv...Eller man kan tenke at det er konserter og opptredener man skal tjene pengene, og mindre på å kopiere opp plater. Selvfølgelig skal man ha betalt for jobben, men de siste årene har dette dreid fra plater til opptredener hvilket bør være fair også for publikum.
Foretrekker eldre album på lp, men på nyere er det (imo) liten forskjell mellom cd og lp hos meg (begge er bra).Ingen fare med at jeg slutter å kjøpe ECM fysisk format. (vinyl)
Prøvde Rypdals "Kompet går" fra BLUE.
Det var ganske blast i sammenligning med LP.