Meridian-problemer

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
0
Har en Meridian 508.20, der jeg noen ganger får opp teksten : T.O.C. i displayet, og da vil spilleren ikke fungere på den cd som ligger i skuffen. Hva betyr dette?
Har noen en link til manual til denne spilleren?

Vedlegg

K

kbwh

Gjest
Den mener nok å si at den ikke klarer å lese TOC (Table of Content)-sporet på CDen.

Årsaken kan (men trenger ikke) være slitt laser.

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
0
Takk for svar
Jeg så på manualen men kunne ikke se at TOC var nevnt
Hva betyr det egentlig; jeg forstår det slik at det er et spor som forteller om innholdet på cden?

tommen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
0
Hva du vet Hugo_B, skal prøve; det er ikke noe stort problem så det skjer sjelden, men man blir jo litt bekymret når "tanksen" hikker.

osan

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.03.2004
Antall liker
0
Har hatt en en 508 som jeg hadde mye problemer med. Det var en 508 av det gamle slaget med "svingarm" laser. Vanligvis så bytter de ut laseren ved slike problemer, lever den inn ved Hifi Huset visst du fortsatt har problemer. Pass da på å ha en backup spiller i huset, hvis du ikke kan leve uten musikk en stund.
Er du heldig så er det bare en justering.
Min var også slikt at den leste best hjemmebrent i forhold til kjøpe CD. Så jeg brente de CD'en som spilleren slet med. Min ble desverre aldri helt bra igjen, og er nå erstattet med Squeezebox og Merdian 566.24. DAC. Aldri mer sølvplater for min del.

RM

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Antall liker
1.616
Torget vurderinger
2
Meridian 508.24 kan ha tre typer drivverk. 4/19, som er sving-beam. Går sjelden i stykker. De andre er 12.4 og 12.5. Når en spiller som har disse, begynner å hakke, må man enten skifte laser, eller, i sære tilfeller, servokort. De to siste laserne har autojustering, og kan ikke justeres for hånd.
Roar

Topp Bunn