Basskontroll.., det spørs vel hva du sammenligner med? Hvis det er mcintosh mc 402 så kan jeg jo forstå det, den stiller vel også i en helt annen liga, både effekt og prismessig?Jeg har nettopp kjøpt en 557 og er ikke enig med Jan-Terje. Lydbildet er så stort som på noen annen forsterker jeg har eid. Mitt ankepunkt er at den mangler det siste i basskontroll og hurtighet.
Mvh
Vertikal bi-amping var helt klart best hos meg iaffal. Brokoblet ble litt hardt og skarpt.Hva trur du om parallell kobling, altså en til diskant og en til bass ? Kanskje tryggere samt at det burde ikke ha noe å si på lydkvaliteten.
Brukte du Meridian 557 eller noe med omtrent lik signatur.Vertikal bi-amping var helt klart best hos meg iaffal. Brokoblet ble litt hardt og skarpt.Hva trur du om parallell kobling, altså en til diskant og en til bass ? Kanskje tryggere samt at det burde ikke ha noe å si på lydkvaliteten.
2 stk ja, akkurat slik jeg har lyst på også. Du vet ikke om noen som har å vil selge da ??Ja. Har 2 stk 557, men ingen er i bruk pr nå. Uansett knakende gode forsterkere. Brukte de på både imf og dynabel euforia som begge trenger litt pulver for å synge.
Edit: Imf gikk selvfølgelig ikke å biampe på den måten
Tja. Kanskje jeg tilfeldigvis vet om noen. Kommer pm2 stk ja, akkurat slik jeg har lyst på også. Du vet ikke om noen som har å vil selge da ??Ja. Har 2 stk 557, men ingen er i bruk pr nå. Uansett knakende gode forsterkere. Brukte de på både imf og dynabel euforia som begge trenger litt pulver for å synge.
Edit: Imf gikk selvfølgelig ikke å biampe på den måten![]()
Så flott, kanonTja. Kanskje jeg tilfeldigvis vet om noen. Kommer pm2 stk ja, akkurat slik jeg har lyst på også. Du vet ikke om noen som har å vil selge da ??Ja. Har 2 stk 557, men ingen er i bruk pr nå. Uansett knakende gode forsterkere. Brukte de på både imf og dynabel euforia som begge trenger litt pulver for å synge.
Edit: Imf gikk selvfølgelig ikke å biampe på den måten![]()
![]()
Av og til må det vell være ok at en prat her på forumet, som alle andre plasser, ender med business???Annonsering skal foregå på torget.
Bjørn.H, moderator