dCs publiserte for et par år siden to videoer med sin versjon av historien om Mercury Living Presence, et plateselskap som er sagnomsust i audiofile kretser. "Alle" kjenner Janos Starkers innspilling av Bachs suiter for solo cello, og andre har kanskje bånna basselementene med Doratis innspilling av Tsjaikovskys 1812-overture.
Videoene ligger på Youtube.:
Denne Stereophile-artikkelen er verd å lese:
Fun fact: Ekteparet Cozart Fine, som gjorde de fleste av disse innspillingene, gjorde også opptak på 35 mm for Command Classics-selskapet (også under Universal Music nå). Derfra fant jeg forleden en fin LP (men jeg er ikke helt fornøyd med lyden, den er i likhet med Starkers Bach for tørr) med Rachmaninovs 2. symfoni med Pittsburgh SO og William Steinberg.

Videoene ligger på Youtube.:
Denne Stereophile-artikkelen er verd å lese:
Fun fact: Ekteparet Cozart Fine, som gjorde de fleste av disse innspillingene, gjorde også opptak på 35 mm for Command Classics-selskapet (også under Universal Music nå). Derfra fant jeg forleden en fin LP (men jeg er ikke helt fornøyd med lyden, den er i likhet med Starkers Bach for tørr) med Rachmaninovs 2. symfoni med Pittsburgh SO og William Steinberg.
Sist redigert: