Mer tweaks II...

O

om.s

Gjest
Jeg har nå lekt meg noen dager med HOLFI "The Magician" disse grønne platene med kobber på man skal legge under komponenter, høyttalere etc...

Hadde fra før av noen slike plater og hadde vel med de, det inntrykket at de ikke tilførte noe som helst, lånte derfor med meg noen fler slike hjem for en uke siden og har da prøvd med div plasseringer under bl.a høyttalerene, racket, og mono blokkene dvs mellom cerapucén og gulvet, det er ikke noe magisk som skjer men noe er det, litt mer ambient?! totalt....

Noen som har erfaring med disse? isåfall hva el hvilke erfaringer har dere gjort dere, de av dere som ikke tror på dette behøver heller ikke evnt kommentere noe...

Nå skal ikke dette med tweaks ta helt av, foreløbig holder jeg en knapp på NH og muligens disse platene samt ceraballs/pucs...så vet dere hva slags tweaks det rører seg om for meg...

mvh

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Du vet kansje hva disse koster,og om dette selges stk.vis.
Og hvor mange trengs.
Ser du skriver du tok med noen flere
hjem..om dette menes med og kompletere via alle komponenter

Har du kansje link eller bilder.

Mvh

O

om.s

Gjest
Du vet kansje hva disse koster,og om dette selges stk.vis.
Og hvor mange trengs.
Ser du skriver du tok med noen flere
hjem..om dette menes med og kompletere via alle komponenter

Har du kansje link eller bilder.

Mvh
Prisen er ca 600-700 for en 10 pack, hvor mange som trengs har jeg ingen aning om, om de behøvs i det hele tatt.

Som sagt leker jeg meg litt her hjemme for tiden med disse, men er ikke sikker på om det har så mye å bidra med, muligens litt ambient som nevnt, men skal nå la de ligge der jeg har plassert de noen dager og så ta de bort og så lytte etter om jeg opplever noen forandring.

Har derimot snakket med noen som mener seg at dette har noe for seg, men vi får se, det er morsomt å leke og teste litt...

Har dessverre ingen link eller bilde, men dette kan kanskje AudioAktøren hjelpe med om man tar kontakt....

mvh

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.384
Jeg rasket med meg noen sånne fra Horten-messa i fjor, men de gjorde ikke helt susen hjemme hos meg. Beholdt dem ut fra "gjør vel ingen skade" - prinsippet.

Tweaks gir vår noen gang litt for gravalvorlige hobby et anstrøk av galskap jeg har sans for. Tror noen kunne trengt å minnes på at vi faktisk driver med dette for at det skal være gøy.

Må forresten nevne et tweak jeg kjøpte i Horten i år, som jeg fikk fullstendig hakeslepp av. Sound-Mechanics "wooden Cones", som skal legges under cd-spiller/drivverk ga en sjeldent hørbar effekt under min Marantz dv 9600.

Særlig dynamikk og stramhet i bassen ble hørbart bedre.

Husk også at folka hos hifi-guiden er sindige menneskes fra Hamar, som ikke hiver seg på hvilken som helst tweak of the month.

Løp og prøv!

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Jeg rasket med meg noen sånne fra Horten-messa i fjor, men de gjorde ikke helt susen hjemme hos meg. Beholdt dem ut fra "gjør vel ingen skade" - prinsippet.

Tweaks gir vår noen gang litt for gravalvorlige hobby et anstrøk av galskap jeg har sans for. Tror noen kunne trengt å minnes på at vi faktisk driver med dette for at det skal være gøy.

Må forresten nevne et tweak jeg kjøpte i Horten i år, som jeg fikk fullstendig hakeslepp av. Sound-Mechanics "wooden Cones", som skal legges under cd-spiller/drivverk ga en sjeldent hørbar effekt under min Marantz dv 9600.

Særlig dynamikk og stramhet i bassen ble hørbart bedre.

Husk også at folka hos hifi-guiden er sindige menneskes fra Hamar, som ikke hiver seg på hvilken som helst tweak of the month.

Løp og prøv!
Disse fortjener egentlig egen tråd. Hvilke type kjøpte du?.
Kan love det er forskjeller på dem ;D
mvh.
Kjetil

O

om.s

Gjest

Løp og prøv!
Takk for sakelig svar, dette samsvarer mye med min egen erfaring av disse grønne-platene, og jeg holder 110% med om at dette burde være mer moro enn det oppleves her inne til tider...

mvh

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Ang. "Tweaks"
Folkens forsøk denne: [ftp]http://www.opera-consonance.com/products/pw-3.htm[/ftp]
Denne gjør "underverker" koster vel ca kr. 1500.- før event. pruting. Innholder vel ingenting men det skulle ingen tro ;D
Hvis NH er "løp og prøv" så er denne det samme i andre potens!
mvh.

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Antall liker
4.384
Disse fortjener egentlig egen tråd. Hvilke type kjøpte du?.
Kan love det er forskjeller på dem ;D
mvh.
Kjetil
Arild anbefalte faktisk en av hver type og jeg gjorde som han sa. En skulle stå under powerdelen, en på den andre siden bak og en under drivverket.

Det funka så bra at jeg fant ingen grunn til å prøve andre varianter. En morsom sak; prøvde med og uten en Base video-plattform. Det var klart synergi mellom de to tweakene. Sammen låt de vesentlig bedre enn hver for seg.

Kan sikkert ikke forklares med regnestav, men musikalsk var det stor forskjell.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Arild anbefalte faktisk en av hver type og jeg gjorde som han sa. En skulle stå under powerdelen, en på den andre siden bak og en under drivverket.

Det funka så bra at jeg fant ingen grunn til å prøve andre varianter. En morsom sak; prøvde med og uten en Base video-plattform. Det var klart synergi mellom de to tweakene. Sammen låt de vesentlig bedre enn hver for seg.

Kan sikkert ikke forklares med regnestav, men musikalsk var det stor forskjell.
Nei tror vi sliter med tenisk forklaring og målbarhet. Hos meg strammet de dyreste (mørke blanke) lydbildet vesentlig opp, de lyse best (og mest) bass, endte opp med to av sistnevnte og en av førstnevnte hos meg.
Billigvarianten (mørke matte) ga ikke særlig løft kontra BDRC hos meg.
Sier igjen til de som ikke har forsøkt, test Consonance padda. Snakker om vanskelig dokumenterbar effekt men......
Idiotisk men funker som f... her.
mvh.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Kjetil, fortell litt om forskjellene du hører sammenlignet med den gamle (den tomme). Hvilke komponenter liker seg best gjennom denne, sammenligning med RGPC og NH osv.

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Antall liker
1.018
Kjetil, fortell litt om forskjellene du hører sammenlignet med den gamle (den tomme). Hvilke komponenter liker seg best gjennom denne, sammenligning med RGPC og NH osv.
Huff! føler jeg blir satt litt på prøve nå, må stå for uttalelsene mine ;) og samtidig beskrive forskjellene kontra de andre strømtiltakene du nevner. Jeg skal forsøke å komme tilbake til dette, med beskrivelse etter fattig evne.
Kanskje Om.s ønsker dette i annen tråd også siden denne vel var tiltenkt annen topic.

mvh.

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Jeg har nå lekt meg noen dager med HOLFI "The Magician" disse grønne platene med kobber på man skal legge under komponenter, høyttalere etc...
Jeg har også disse platene, men har ikke prøvd noe særlig med/uten...
Kommer i kategorien ja/tja/kanskje går greit uten? Men en eller annen dag får jeg kanskje ånden over meg til å teste mer seriøst.

Det jeg har mer tro på er "the Statmat"...

Spiller en del med/uten og foretrekker med. Sånn fort & gæli inntrykk så syns jeg det blir bedre fokus og dynamikk.

Men så er jeg også en racer på å innbille meg ting! ;D

gunni2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.03.2006
Antall liker
0
Nettfilteret fra Opera er et OEM produkt. Har et helt likt og mitt heter Rosevoix. Finnes sikkert med masse andre navn også.Effekten av dette er vel at det skader ikke og hjelper på humøret og siden jeg kjøpte fra Kina er prisen ikke så høy. Mener at det er en hørbar effekt men er åpen for at det kan være litt placebo påvirkning.

O

om.s

Gjest
Huff! føler jeg blir satt litt på prøve nå, må stå for uttalelsene mine ;) og samtidig beskrive forskjellene kontra de andre strømtiltakene du nevner. Jeg skal forsøke å komme tilbake til dette, med beskrivelse etter fattig evne.
Kanskje Om.s ønsker dette i annen tråd også siden denne vel var tiltenkt annen topic.

mvh.
Neida kjør på; jeg savner litt å lese om folks erfaringer sånn helt uten at man skal bli stillt/stille noen til veggs for det en opplever, alltid noe å lære av andres erfaringer  ;) :) .......

mvh

O

om.s

Gjest
Jeg har også disse platene, men har ikke prøvd noe særlig med/uten...
Kommer i kategorien ja/tja/kanskje går greit uten? Men en eller annen dag får jeg kanskje ånden over meg til å teste mer seriøst.

Det jeg har mer tro på er "the Statmat"...

Spiller en del med/uten og foretrekker med. Sånn fort & gæli inntrykk så syns jeg det blir bedre fokus og dynamikk.

Men så er jeg også en racer på å innbille meg ting!  ;D
Har også "statmatén" liggende ett sted, den gjorde større nytte på min forrige spiller, og har ligget leeenge uten å bli brukt, men som du sier kanskje man skulle ta den frem en dag igjen humøret er der ;D....

mvh

O

om.s

Gjest
Har nå lekt meg en liten stund med disse platene, og der skal det innrømmes at man nok har tweaket seg litt bort, alt nytt er ikke til det bedre, har nå spillt med de litt over en uke i anlegget på forskjellige steder, og begynte å plukke de bort for å observere evnt forskjell med og uten.
For å gjøre historien kort:

Hos meg spiller det hele nok best uten disse platene, men for de av dere med for "svulstig" lyd kan nok dette muligens stramme det hele opp litt, men her er det fortsatt Ceraballs/pucs & NH som får stå for tweakene enda en stund....men prøv selv........

mvh

JonnYb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Antall liker
0
Kobberplaten vil antagelig påvirke energi satt i bevegelse og muligens påvirke lyden noe.

grønnt - rolig

O

om.s

Gjest
Kobberplaten vil antagelig påvirke energi satt i bevegelse og muligens påvirke lyden noe.
Hva det er som skjer skal jeg väre forsiktig å uttale meg om, men at det gjör noe med lyden (dessverre ikke til det positive her) er for meg ganske sikkert, kanskje ikke uten grunn de kaller den "The Magician"  ;) ...

Önsker å understreke igjen at dette er mine erfaringer, og  at andre gjerne kan få andre og positive opplevelser med disse, pröv selv...

mvh

Topp Bunn