- Ble medlem
- 24.10.2005
- Antall liker
- 10
Greit å ha kontroll på objektetet.
Han har laga seg ein slags Affa rollefigur, men utan [...] kvalitetar....
Overhodet ikke. Jeg savner han! Eller som han ville sagt det: Jeg savner ham!
Ensom? Overhodet ikke. Men jeg tror jeg bærer over med deg, regner med du har fått litt kjeft av konemor, så da får man vel behov for å ta igjen på en eller annen måte... ;DAkk ja Kompo, - ensom ? Da blir du kanskje nødt til å tilgi meg da ?? ;D ;D ;D ;D :-*
All ære til Affa for å gje seg medan leiken er god. Det er verre med oss som meir eller mindre er oss sjølve, vi kan ikkje godt endre så mykje karakter.....Nå når det går mot helg kan vi kanskje være litt vågale?
Det virker vel for øvrig som om Affa har gått lei av hele figuren. Han har nok forlatt oss for godt ? Alderen tatt i betraktning er det kanskje ikke så rart ? ;D
Merhaba - Israel har vel ikke livets rett egentlig. Litt som om Svenskene skulle overta Østfold med makt. Har en god Libanesisk venninde som vet "litt" om mye der nede. Okkupanter som jødene er ikke bra. Mulig de trenger et land, men de er ikke bedre enn nazistene, og fortjener derfor lite respekt...3. "Israelerne må kjempe for å overleve". Ja, omgivelsene er ikke spesielt demokratisk eller vennlig innstilte. Mange er heller ikke spesielt sympatiske. Gjør det at man kan fordrive uskyldige sivile og frita dem fra eiendomsrett?
La meg igjen få være litt uenig. Har ingenting imot jøder, heller ikke muslimer og kristne for den del.Merhaba - Israel har vel ikke livets rett egentlig. Litt som om Svenskene skulle overta Østfold med makt. Har en god Libanesisk venninde som vet "litt" om mye der nede. Okkupanter som jødene er ikke bra. Mulig de trenger et land, men de er ikke bedre enn nazistene, og fortjener derfor lite respekt...
Uansett - hva man måtte mene...
Hvorfor har ikke Israel livets rett, og hvem har mer rett på landet enn israelerne??Merhaba - Israel har vel ikke livets rett egentlig. Litt som om Svenskene skulle overta Østfold med makt. Har en god Libanesisk venninde som vet "litt" om mye der nede. Okkupanter som jødene er ikke bra. Mulig de trenger et land, men de er ikke bedre enn nazistene, og fortjener derfor lite respekt...
Uansett - hva man måtte mene...
Såvidt jeg vet er de semitter hele gjengen. Det som skiller dem er vel primært ansiktshår, tro og kultur.Hva angår etnisitet er vel Israelere i bunn og grunn arabere de også ? Er ikke hele hurven der nede etterkommere av Abraham ?
Tja. Genetisk sett varierer jøder svært. Tror islendinger fremstår som en gjeng søsken i forhold. Jøder kan ha blonde trekk og komme fra hele Europa, være svart og komme fra Etiopia, komme fra Jemen eller Iran. Hadde man møtt dem der lokalt, er det slett ikke sikkert man hadde klart å se forskjell på dem og de øvrige innbyggerne. SÅ dette med begrepet "folk" eller "nasjon" i sammenheng med jøder, henger sammen med deres religiøse kultur(er) og felles oppfatninger av tilhørighet på et kulturelt grunnlag.
Nei, ikke antisemitter. Jødehatere.Såvidt jeg vet er de semitter hele gjengen. Det som skiller dem er vel primært ansiktshår, tro og kultur.
Det gir et litt rart skinn til anklager om at venstre-sida er anti-semitter.
-k
Pisspreik.Nei, ikke antisemitter. Jødehatere.
Ja der har du rett. Men fortsatt fremstår nok islendingene som en gjeng søsken i forhold til den genetiske variasjonen blant jøder.Klart at jødene som folk har plukket opp i seg gener fra det meste av verden så spredt for alle vinder som de har vært. Men jødene har ikke drevet misjonering slik at de sammenlignet med mange andre religiøse grupper har holdt på sitt genetiske opphav i større grad. Kristne er slik sett en mye mer mangfoldig gruppe. Det vi ( og muslimer ) har felles er, satt på spissen, at vi tillhører en jødisk utbrytermenighet !
"Hvorfor har ikke Israel livets rett, og hvem har mer rett på landet enn israelerne?? " - Araberne ;-)Hvorfor har ikke Israel livets rett, og hvem har mer rett på landet enn israelerne??
Det er mange som vet "litt" om hva som skjer der nede, og det er motstridende meninger og fakta om det meste.
Å påstå at de ikke er bedre enn nazistene er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. såpass dumt at det ikke fortjener noen kommentarer egentlig.
Når det gjelder Affa så dukker han nok opp igjen. Han har kommet og gått før. Når det gjelder alderen hans så er jeg ikke så bekymret, han er ikke død av alderdom i alle fall.
Kaptein Sortebill og muslimsk terrorist kunne jo spritet opp litt her, enig i det. I mellomtiden har vi jo han der John Bender... har vel til gode å lese et saklig innlegg fra han...
Hadde Darwinismen fått råde ville Israel ikke vært noen stat - massiv våpen og pengestøtte fra bl.a. USA (jødisk-lobby) er den eneste årsaken til landets eksistens, og har det da livets rett...
http://www.miff.no/nyheter/2001/10/12WillochOgEtniskRensing.htm"Hvorfor har ikke Israel livets rett, og hvem har mer rett på landet enn israelerne?? " - Araberne ;-)
"Å påstå at de ikke er bedre enn nazistene er vel det dummeste jeg har hørt på lenge.. såpass dumt at det ikke fortjener noen kommentarer egentlig."- Har innledningsvis nevnte historiker rett er således ikke Israelerne noe bedre enn f.eks Nazistene, man ville fjerne noe som ble anset som et problem. I mitt hode er de således ikke - satt på spissen - en tøddel bedre. Hadde Darwinismen fått råde ville Israel ikke vært noen stat - massiv våpen og pengestøtte fra bl.a. USA (jødisk-lobby) er den eneste årsaken til landets eksistens, og har det da livets rett...
Uten andre verdenskrig og jødeforfølgelsen ville "noen" brydd seg om å opprette staten?
Noe satt på spissen og forenklet![]()
Tja. Genetisk sett varierer jøder svært.
Skjønner ikke hvor du vil hen? Rasebegrepet er selvsagt lite meningsfylt, og Cavalli-Sforza var en sterk anti-rasist. Poenget her var at jødene som gruppe har holdt sammen, noe som også understøttes av genetiske studier.Jeg vil be deg om å lese dette, som er et utdrag fra side 9-11: "Is the Concept of Race Illegitimate?" av Max H Ocutt, som er professor of philosophy emeritus ved University of Alabama. Artikkelen er refleksjoner hvor vidt konseptet, eller begrepet "rase" er legitimt (meningsfylt, hensiktsmessig).
Siden palestinerene ikke har noe militære styrker, regnes jo all mostand som terrorisme. Det være seg alt fra steinkasting og tagging til å ofre seg selv i kampen.Detter er palestinsk terror, hver dag, året rundt.
Poenget er ganske enkelt: du trekker frem er at jøder er genetisk homogene, hvilket kan gjøre dem til et "folk" i genetisk forstand, og søker støtte i Cavalli-Sforzas argumentasjoner. Cavalli-Sforza er far og sønn, bare for å ha det sagt, og deres forskning grenser svært ofte over i moralisering, og driver på den ene siden benektelser av at det finnes "nasjoner" eller raser, samtidig som de i andre sammenhenger støtter genetiske fellesnevnere for ulike folkegrupper. "I can say Breakfast".Skjønner ikke hvor du vil hen? Rasebegrepet er selvsagt lite meningsfylt, og Cavalli-Sforza var en sterk anti-rasist. Poenget her var at jødene som gruppe har holdt sammen, noe som også understøttes av genetiske studier.
Du misforstår meg kraftig, dessverre.Poenget er ganske enkelt: du trekker frem er at jøder er genetisk homogene, hvilket kan gjøre dem til et "folk" i genetisk forstand, og søker støtte i Cavalli-Sforzas argumentasjoner. Cavalli-Sforza er far og sønn, bare for å ha det sagt, og deres forskning grenser svært ofte over i moralisering, og driver på den ene siden benektelser av at det finnes "nasjoner" eller raser, samtidig som de i andre sammenhenger støtter genetiske fellesnevnere for ulike folkegrupper. "I can say Breakfast".
At jøder kan være bærere av bestemte gener som forekommer hos dem, gjør dem ikke nødvendigvis mindre genetisk varierte. Det er snakk om bestemte gener de kan være bærere av. Islendingene er sannsynligvis mer genetisk homogene pga. av den isolasjonen deres samfunn har levd under, men det er min påstand. Dersom noen har konkret bevisførsel for at jøder er mindre genetisk varierte enn islendingene, så skal jeg legge meg flat.
Zionistiske konspirasjoner står som vanlig bak! At jeg ikke tenkte på det.Tja. Dette er interessant, og du finner artikkelen her http://www.prometheism.net/articles/jewish.html.
Nei, ikke av Bush. Men, platen er vel uansett uinteressant.Forresten er plata "Lullabyes from the Axis of Evil" av kirkelig Kulturverksted svartelistet av Bush-adm. -det er vel passelig nivå, BB? "I can say breakfast". http://www.nrk.no/musikk/1.858831