Mens man venter på noe godt...

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken :-[ (min er ihvertfall original fra NAT :) )
 

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Innlegg
326
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
tror du ja ;D

morten handler vel ikke fra nysound, gjør han ???

christian
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Kan jeg aldri tenke meg, Morten handler nok fra Interceptor i Danmark. Men handler DE fra NySound? ;D

O.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Det kan nok hende de ikke "supporterer" det offisielt(men NYSound kjøper jo også disse tingene), for det slår jo beina under de avtalene de gjør med agenter i Europa...men jeg tviler på at kvaliteten er så annerledes...men  man vet jo aldri. På den annen side er det så billig at man må tåle å gå på trynet...hvis man tar sjansen og er uheldig.

Jeg hadde jo noen Sheng-Ya monoblokker, som viste seg å være IDENTISKE med Vincent sine "originale" når du åpnet dem opp. De hadde samme skrive feil på fronten tilogmed: "Sepaker A" og "Sepaker B" ;D
Syntes det var sjarmerende jeg :D

O.

Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken  :-[ (min er ihvertfall original fra NAT  :) )
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Har du fått NOS-rørene forresten?

O.
Fikk nettopp mail fra Cayin, der de ikke går god for nettbutikker ala nysound, altså dette er usupporterte produkter, som ikke følger Cayin standarden. Katta i sekken  :-[ (min er ihvertfall original fra NAT  :) )
 

liern

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.07.2003
Innlegg
252
Antall liker
2
Fjernkontrollen din ser ut til å være identisk med med min, som tilhører en Opera Audio Consonance Ref 150.
 

janhella

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2004
Innlegg
1.410
Antall liker
0
Disse kina folkene kan kopiere, de er faktisk verdens beste på det.....
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Ja, de er veldig flinke til det!
Men akkurat kopier i den forstand tror jeg ikke det er snakk om her...snarere varer som kanskje ikke har vært gjennom rigorøs testing, evt ikke følger sertifiserte standarder og prosedyrer som europeiske importører krever..f.eks. Man tar en risiko uansett.

O.
Disse kina folkene kan kopiere, de er faktisk verdens beste på det.....
 

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Innlegg
873
Antall liker
0
Disse kina folkene kan kopiere, de er faktisk verdens beste på det.....
Dette har blitt meg fortalt, så jeg kan ikke garantere for at det er 100% korrekt.
Kineserne lever og har levd i et kommunistisk regime. Som kjent har jo kommunisme et annet forhold til eiendomsrett enn hva vi er vant med her i vesten. Patenter og opphavsrett er det staten som sitter på, og disse har vært tilgjengelig for alle interessenter. Så det vi kaller for kopiereing er en normal handling i Kina (sålenge du har de rette tillatelsene fra myndighetene antar jeg)
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
I tillegg til andre kulturelle særtrekk. Dette gjelder jo stor grad hele Asia, kommunistisk eller ei.

Grensene mellom original og kopi er ikke veldig godt definert og oppleves sjelden som viktige for folk flest. Bortsett fra de velbemidlete som har gått på skole i Eton eller Harvard, og på den måten fått lære hva vi i vesten mener om saken. ;)

Reverse Engineering ble det kalt i Japan for lenge siden ;) Men det har skjedd ting siden det..i dag lager Japan ORIGINAL-varer ;D

Those darn commies!!

O.
Dette har blitt meg fortalt, så jeg kan ikke garantere for at det er 100% korrekt.
Kineserne lever og har levd i et kommunistisk regime. Som kjent har jo kommunisme et annet forhold til eiendomsrett enn hva vi er vant med her i vesten. Patenter og opphavsrett er det staten som sitter på, og disse har vært tilgjengelig for alle interessenter. Så det vi kaller for kopiereing er en normal  handling i Kina (sålenge du har de rette tillatelsene fra myndighetene antar jeg)
 
N

nb

Gjest
Nå er vel ikke akkurat HaiFai særlig High-tech, har inntrykk av at de fleste bedrifter som produserer de fjonge tingene i vesten ikke er særlig mer enn noen få personer. Ser _prinsipielt_ ingen grunn til at noen kinesere ikke kan være minst like flinke. Eller er det slik at man må være fra vesten for å høre godt ;D
 
Topp Bunn