GrattisOn The road again!![]()
GrattisOn The road again!![]()
Ja, nå kan våren komme! Nå skal garasjen ryddes og Ferrarien få service! I'm back baby!Vårslippet starter tidlig i år![]()
Det blir bra, gleder meg til å se den, og ikke minst høre denJa, nå kan våren komme! Nå skal garasjen ryddes og Ferrarien få service! I'm back baby!
Den høres godt!Det blir bra, gleder meg til å se den, og ikke minst høre den![]()
Alt er mulig...Nå når du er blitt dsp/heldigital er det på tide å ta steget på bilfronten og bli elektrisk…..![]()
Vakker motor, estetikk og ytelse
Ikke noen bombe med sin 270Hk, men faktisk veldig solid. Ferrari kan motor.Vakker motor, estetikk og ytelse![]()
Min motor er basert på teknologi fra 1950 tallet. Jeg tar soliditet any day foran "nye løsninger" som ikke er til å stole påIkke noen bombe med sin 270Hk, men faktisk veldig solid. Ferrari kan motor.
Vi får håpe det byr seg en mulighet for bil&burger for oss til sommeren.Min motor er basert på teknologi fra 1950 tallet. Jeg tar soliditet any day foran "nye løsninger" som ikke er til å stole på![]()
Du har bare bevist at innspillingene du hører på, har innebygd rom-EQ.Da var ørene blåste for denne uka. En formiddag med jalla musikk og dunketidunk sikret det. Og til broder svart-hvitt ! Føkk flatt kurve!![]()
Tolker dette som: Kjør på gammærn, du hører ikke en dritt i kista lell!Du har bare bevist at innspillingene du hører på, har innebygd rom-EQ.
Og så kan det tenkes at anlegget ditt får litt hjelp nedover fra rombidraget til å oppnå flat kurve.
Anlegget ditt er designet for hedonisme, ikke kalibrering. «Flat» trenger ikke være flat![]()
Nei. Sier ikke det.Tolker dette som: Kjør på gammærn, du hører ikke en dritt i kista lell!
En perfekt reproduksjon av det du liker, er «flat». Flat betyr bare at ingenting er lagt til eller trukket fra.Er det ikke noe litt trist over ordet liksom... "Flat".. I hvilken sammenheng ellers har "flat" gitt glede og liv, jeg bare spør... Dernest lurer jeg på, disse forfektere av "flat" lyd, er de disse "flat - bankerne" en hører om men jeg som mann ikke har sett i aksjon i nærheten av meg selv? Vil det si at etterstrebing av "flat", samt ysten til å "banke" dette i hodet på andre, gir noen bivirkninger som ikke fører til "reproduksjon" (av god lyd)? Jeg bare spør, jeg bor på landet...![]()
Så så... Du har intet å forsvare om da ikke ironi er spilt på deg? Her legges det forøvrig til hele tiden da jeg ikke sitter i et ekko-kammer, garantert ikke har perfekt hørsel og hodet fylt av diverse støy. Det perfekte har INGEN appell... Siste setning er ikke ironi.En perfekt reproduksjon av det du liker, er «flat». Flat betyr bare at ingenting er lagt til eller trukket fra.
Hadde du kjent min gode venn @svart-hvitt hadde du forstått at flatt, nøkternt, korrekt, grått og trist er et levesett. Derfor han tiltrekkes en vulgær, toskete, fargeklatt som meg. Lever ut sine tabuer gjennom meg.Er det ikke noe litt trist over ordet liksom... "Flat".. I hvilken sammenheng ellers har "flat" gitt glede og liv, jeg bare spør... Dernest lurer jeg på, disse forfektere av "flat" lyd, er de disse "flat - bankerne" en hører om men jeg som mann ikke har sett i aksjon i nærheten av meg selv? Vil det si at etterstrebing av "flat", samt ysten til å "banke" dette i hodet på andre, gir noen bivirkninger som ikke fører til "reproduksjon" (av god lyd)? Jeg bare spør, jeg bor på landet...![]()
Slår du opp i ordboka og bestemmer deg for ukas ord?Hedonisme må være individuelt.
Bare et forsøk på å få det filosofiske inn i diskusjon om «veien»…Slår du opp i ordboka og bestemmer deg for ukas ord?
Jeg tror du tar feil. Tror ikke begrepet er spesielt misforstått. Jeg ser at du misforstår og tror det.Uansett, «flatt» er vel det mest misforståtte begrepet på HFS fordi «flat» er definisjonen på en perfekt reproduksjon av det en annen likte.
Du har selv sagt at «flat» gir tam lyd.Jeg tror du tar feil. Tror ikke begrepet er spesielt misforstått. Jeg ser at du misforstår og tror det.![]()
Nei, ingenting av dette er misforståelser fra min side.Du har selv sagt at «flat» gir tam lyd.
Det er en misforståelse.
Du blandet også inn noe om at lyden i virkeligheten ikke er flat. Nok en misforståelse.
Flat betyr bare å gjengi - la den som «snakker» - komme til uttrykk uten at noe legges til eller trekkes fra.
Men er han egentlig rekti på en flekk?Husk tosken har rett selv om han tar feil,gamelt ordtak i banjoland![]()
@parafinoksen ,
Det kommer jo helt an på rommet, høyttalerne og plassering, det. Og for meg er det ikke noe mål å etterstrebe lik lyd som det de hadde i studioet. For det første vil det være (mer eller mindre) umulig siden betingelsene er forskjellig, og for det andre så er jeg kun interessert i at det skal låte slik jeg liker det. Om det måler korrekt, eller at Amir vender tommelen ned, er helt likegyldig. Jeg er 45 år, trygg på meg selv og liker damer med former, dammit!@parafinoksen ,
hvis lydmannen bestemmer den tonale balansen på lydmaterialet i et studio hvor høyttalerne måler flatt («flat romrespons»), ender du da opp med mer eller mindre bass i ditt lytterom?
Yepp! Hvem bryr seg om det låter som i studioet? Kanskje det låt dritt der?? Mest sannsynlig hvis han brukte noe små monitorer uten skikkelig bass... Og han teknikern var tonedøv men hadde flaks og ødela ikke hele opptaket slik at det fortsatt låter bra hjemme hos oss! Mission accomplished ;-)Det kommer jo helt an på rommet, høyttalerne og plassering, det. Og for meg er det ikke noe mål å etterstrebe lik lyd som det de hadde i studioet. For det første vil det være (mer eller mindre) umulig siden betingelsene er forskjellig, og for det andre så er jeg kun interessert i at det skal låte slik jeg liker det. Om det måler korrekt, eller at Amir vender tommelen ned, er helt likegyldig. Jeg er 45 år, trygg på meg selv og liker damer med former, dammit!
Det blir MER bass i ditt rom hvis den tonale balansen hos lydmannen settes i et studio hvor høyttalerne måler flatt (enn om høyttalerne har en heving i bassen).Det kommer jo helt an på rommet, høyttalerne og plassering, det. Og for meg er det ikke noe mål å etterstrebe lik lyd som det de hadde i studioet. For det første vil det være (mer eller mindre) umulig siden betingelsene er forskjellig, og for det andre så er jeg kun interessert i at det skal låte slik jeg liker det. Om det måler korrekt, eller at Amir vender tommelen ned, er helt likegyldig. Jeg er 45 år, trygg på meg selv og liker damer med former, dammit!
Nå skal vi ikke kuppe tråden til MT her, men ok. OK, jeg er med på det du sier, men hvor mye bass jeg får ut av høyttalerne mine, kommer jo også an på hvor jeg plasserer dem? Og hvor jeg sitter? Og hvis rommet mitt er større enn hos lydmannen, så er det vel sannsynlig at det blir dårligere med bass hos meg, eller?Det blir MER bass i ditt rom hvis den tonale balansen hos lydmannen settes i et studio hvor høyttalerne måler flatt (enn om høyttalerne har en heving i bassen).
Det kommer ikke an på «rommet, høyttalerne og plassering» på din side av lydkjeden.
Svaret har med fysikk å gjøre og kan ikke bli annerledes uten å endre de fysiske lover.
Som jeg nevnte i 20 års tråden kunne jeg minnes Kjell Bs og Duelunds herjinger. Dette er nå litt nostalgiske varme minner, men når disse herrene sto på som verst med sin ensrettede misjonering ble det fra tid til annen litt meget. Jeg vet at du mener vel, men dette begynner å bli litt meget. Du nærmer deg min "gal onkel" liste som til nå har vært dominert av dansker som tydeligvis er offer for deres liberale ruspolitikk og isolerte eremitter i naust langs nordlige kyststrøk og koier i fjellheimenSvaret har med fysikk å gjøre og kan ikke bli annerledes uten å endre de fysiske lover.
Fwiw,Som jeg nevnte i 20 års tråden kunne jeg minnes Kjell Bs og Duelunds herjinger. Dette er nå litt nostalgiske varme minner, men når disse herrene sto på som verst med sin ensrettede misjonering ble det fra tid til annen litt meget. Jeg vet at du mener vel, men dette begynner å bli litt meget. Du nærmer deg min "gal onkel" liste som til nå har vært dominert av dansker som tydeligvis er offer for deres liberale ruspolitikk og isolerte eremitter i naust langs nordlige kyststrøk og koier i fjellheimen
Du må forstå at de fleste, ihvertfall jeg, forstår ditt poeng veldig godt. Circle of confusion er signallære 101 og ikke spesielt oppsiktsvekkende. Vil uansett tro at denne misjoneringen er mest formålstjenlig på steder som Slutz o.l. der mye av befolkningen har ambisjoner om å videreformidle sin lyd.
Min lyd er nemlig kun for meg og jeg lover på heder og ære å aldri kalle den nøytral, kun riktig for meg. Du må gjerne mene at vi sopper med lettjusterte rigger og frihet til forming av frekvensforløpet er nettopp sopper for å ikke foretrekke din tilnærming. Vel da er jeg en sopp.
Fwiw,
«misjoneringen» kom etter din invitt.