Melodi Grand Prix

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.220
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Jøgga skrev:
Rett skal være rett,
det VAR mye fint på Grand Prix i år

Men hvorfor har de så mye klær på?
Jeg finner det flautt at det eneste jeg suglet etter var en bimbo og et viktoriansk korsett... ;D

Arne K

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Cobra2 skrev:
Jeg finner det flautt at det eneste jeg suglet etter var en bimbo og et viktoriansk korsett... ;D

Arne K
Det er nok flere enn deg. ;)

Noen som la merke til den blonde danseren i grønt, på Romania? ;D

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Det er bare å gratulere Rybak & co. med den knusende seieren ;D ;D 8)
Sjeldent har en seier vært mer fortjent (- i hvertfall siden Finland vant med Lordi).

Det som er nesten like gledelig er at Island ble nummer to.

Og at Estland og UK kom så høyt oppe.

Mer overraskende var det at Hellas, Azerbajan og Tyrkia kom så høyt opp. Synes de var ganske midt på, men det skyldes vel at resten heller ikke var så mye å skrive om? Eller at det er jeg som er blitt lei av den slags ordinær etno-pop? Da har jeg nevnt alle nevneverdige unntatt Frankrike. Her har nok ESC/MGP tiden løpt i fra Frankrike.

Er det bare jeg som synes at Brinck sang pinlig surt? Kanskje Danmark må få Yohanna til å stille opp for seg?
Melodien var grei nok listepop - for de som gidder bry seg med slikt (uinteressant) musikk.

Heldigvis havnet Romania blandt de siste. Tror folk gjennomskuer slik platt disko selv om de aldri så mye spiller på sex.

Sverige lider vel av en slags Abba syndrom? Når skal legge vekk forsøkene på (avansert?) eurodisco og begynne å opptre med noe skikkelig? Sverige har vel ikke større ambisjoner enn å være "listefyll" i ESC sammenheng?

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.150
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Pengvim skrev:
Cobra2 skrev:

Arne K
Det er nok flere enn deg. ;)

Noen som la merke til den blonde danseren i grønt, på Romania? ;D
Du mener Elena & The Balkan Girls?
Joda....

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.591
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Eurovision song contest winner: Norge!!!

Boe skrev:
I 2007 fikk Rybak Norsk teaters debutantpris for hovedrollen i Spelemann på Taket på Oslo Nye Teater:
Aha. Så det var ikke helt ut i luften at jeg tenkte på Tevje da jeg så nummeret. Smart fyr. Innkasserte full pott fra Øst-Europa, Israel og Norden fordi alle tre regioner kjente seg igjen i folkemusikkinnslagene, og fra resten på ren og skjær sjarm.

Forøvrig mente jeg å se et annet mønster også: Jo mer muslimsk land, desto kortere skjørt. :D

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Denne gruser Rybakk lett da...
De som ikke er så stødig i nordnorsk får støtte seg til teksten 8)

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2

asbjbo skrev:
Forøvrig mente jeg å se et annet mønster også: Jo mer muslimsk land, desto kortere skjørt. :D
Har hørt noe om at miniskjørtet ble oppfunnet i tyrkia eller noe, så det er vel ikke så rart (uten at jeg vet om fakta egentlgi stemmer da).

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10

Pengvim skrev:
asbjbo skrev:
Har hørt noe om at miniskjørtet ble oppfunnet i tyrkia eller noe, så det er vel ikke så rart (uten at jeg vet om fakta egentlgi stemmer da).
Mary Quant utviklet miniskjørtmoten tidlig på 60-tallet. Dere husker vel modellen Twiggy?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Husker? LOL.

Litt før min tid hun der. Jæv... tynt beinrangel.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.910
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Hun var den første beinrangelmodellen.

Engelskmennene har det med å komme opp med stylish beinrangler.

Topp Bunn