Melodi Grand Prix 2021 - hva mener vi om bidragene?

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Tilttelen forteller alt. Håper vi kan få en engasjert ordveksling om de ulike bidragene, både i kveld 16.1, og i senere delfinaler.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Stina Talling – Elevate.

Talentfull artist i en låt som er litt for midt på treet til å ha muligheter i tet internasjonalt. Appellerer sikkert til yngre garde. Låten gir mye bedre inntrykk nå enn på TIDAL-spillelisten kunngjort tidligere i uken.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Beady Bell – Playing with fire

En mye mer karakterfull låt enn duellanten. Dette er bortebane for Beate Lech / Beady Belle, men hun har vist tidligere at hun stortrives på bortebaner. Rett og slett et godt bidrag, med litt smell. Også godt arrangement. Kvalifiserer til klar seier i den første duellen. Men vi får se, dette er vel også en generasjonsduell…
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Ungdommen vant - sånn er livet....
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Spent på hva Keyno får til i år...
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Keyno – Monument

Spiller på myte av de samme strengene som for to år siden. Men kanskje ikke fullt så karakterfull som forrige gang. Den positive vinklingen er at de har funnet sin egen klare nisje i miks av pop og samisk tradisjonsmusikk.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Jorn – Faith bloody faith

Tungrock har blitt en notorisk outsider i MGP. Dette er definitivt blant de bedre. Ganske fengende, og godt håndverk. Og flott lavmælt intermesso litt midtveis i låten, som gir dybde. Liker dette bidraget, selv om det er litt på min musikalske bortebane.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Blåsemafian – Let Loose

Norges svar på Tower of Power… Tar opp arven etter Chicago, drøyt 50 år senere, med «rock with a hornsection», men i en helt annen musikalsk inkarnarnasjon. Godt håndverk er det også. Sorry Jorn, men Blåsemaifian blir min favoritt i duellen. Veldig god vokal har de også. Dette må bli bra!
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Tix – Ut av mørket

Nei, nei nei. Men på en annen side – ungdommen…..
 
R

rr30629

Gjest
Tror han Tix der er noe av det mest patetiske jeg ser/hører på tv.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.030
Antall liker
9.311
Denne Espen Borge som vurderer låtene på NRK.no, har han overhode hørt låtene? Maken til talentløs anmelder skal man lete lenge etter.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Stina mot Blåsemafian

Mine stemmer går til Blåsemafian. Og må på ny berømme vokalisten med en flott, souly vokal. Hele låten og arrangementet gir også litt assosiasjoner til Earth Wind & Fire, og trompeten minner om Meynard Ferguson sine mest ekstatiske utblåsninger

Men Stina har absolutt en fin fremførelse, og dette er neppe noen walk-over med en låt som har bred appell.
 

Karl_Erik

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.10.2002
Innlegg
2.190
Antall liker
1.061
Torget vurderinger
1
Stina mot Blåsemafian

Mine stemmer går til Blåsemafian. Og må på ny berømme vokalisten med en flott, souly vokal. Hele låten og arrangementet gir også litt assosiasjoner til Earth Wind & Fire, og trompeten minner om Meynard Ferguson sine mest ekstatiske utblåsninger
Yesss!
 
Topp Bunn