Mellom 100 og 200 timer!!

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.448
Hei
Har fundert litt på hvorfor alle som kjøper ny pick-up, bestemmer seg for å selge samme objekt etter ca. et halvt år ???
Er det ikke underlig at nesten alle avtastere som selges på sentralen, har gått max 200 timer. Synd det ikke er "KM.-teller" på pick-up'er. Fikk nesten bakoversveis da et medlem for nylig annonserte sin nål med et estimert timetal på 750. Bravo!
Er det slik at medlemmene her på sentralen stoler på oppgitt timetal, eller bør det kreves dokumentasjon på når produktet er kjøpt. Er klar over at det ofte spilles på både PC og CD, men hvis det investeres i High-end avtaster, er det vel fordi den brukes hyppigt.
Min egen Clearaudio har for lengst passert 1000 timer, men spiller fortsatt fantastik. Det er klart at det er fristende å vise til at man har flere forskjellige pick-up'er, og at bruken derfor er begrenset, men det er ikke desto mindre uærlig.
Noen synspunkter?
Steen

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.390
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
kjøp timeteller og dokumenter antall driftstimer
mvh
Leif

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.837
Torget vurderinger
12
Litt mer tungvin variant her i huset. Jeg skriver start-stopptidspunktet i en liten bok som ligger ved spilleren. Og har klokke synlig fra spilleren. Veldig lite jobb faktisk og veldig god dokumentasjon. Uansett er det en manuell øvelse hvis du ikke har driftatimeteller på platespilleren. Men de støyer kanskje litt på nettet så jeg holder meg til manuell jeg. Er velsignet med støyfritt nett og har knappast smps i huset. Ingen i fast drift hvertfall. Vil ikke lage unødvendig støy da :). Sånn for sikkerhets skyld.

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.872
Torget vurderinger
1
Brukt PU fra privatpersoner vil jeg uansett ikke vurdere å betale så veldig mye mer enn «skrap-pris» for. Jeg kan kanskje vurdere omkring halv pris dersom jeg er helt overbevist om at selger har «rent mel» og PU skal være forholdsvis ny, lite og pent brukt. Risikoen ift. feil bruk og og høy slitasje er for stor til at jeg gidder noe annet. En annen side er at PU er forbruksvare, med noen skjeldne unntak som kan oppføre seg som evighetsmaskiner ved godt stell.

mvh
KJ

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Dette er en hobby og derfor ønsker man å ha glede med denne i stedet for å skrive lange avhandlinger og kunne dokumentere ting i ettertid.
Kjøper man noe nytt er det for å brukes og ikke for at det allerede første gang man tar noe i bruk planlegges senere salg.

Når det er sagt så fikk jeg låne en pickup for en stund tilbake siden og siden jeg på forhånd hadde fått beskjed om at denne måtte spilles inn tok jeg derfor tiden på denne fra dag én.
Må si at jeg var overrasket over hvor seint timene dro avgårde..... ???
Er sikker på at jeg har solgt flere pickup'er gjennom tidene som jeg har oppgitt til 100-200 timer som sannsynligvis ikke har gått mer enn det halve................. ::)

P

Parelius

Gjest
Bruktkjøp av PU er helt klart en risikosport – i det minste når vi snakker om ting som koster litt.

Selv prøver jeg etter beste evne å kjøpe fra folk som jeg VET jeg kan ha tillit til, og som selv ikke har kjøpt den brukt. Det er selvfølgelig ikke alltid mulig. Tillit smuldrer litt når den må gå over flere ledd…

Jeg fører ikke logg over bruk. I de tilfellene jeg selger noe – sjeldent egentlig når det gjelder dyre PU-er - så har jeg en viss oversikt over hvor mye jeg har hørt på plater over visse perioder. Dette er selvfølgelig omtrentligheter, og blir mer omtrentlig jo eldre PU-en blir. En må da i det minste forholde seg til maksverdier. Dokumentasjon på kjøpstidspunkt er en god ting, men må være for da den ble kjøpt første gang.

Det er sagt over at dyre PU-er blir brukt mest. Jeg er på sett og vis enig i betraktningen, men tror nok også at det er vanskelig å generalisere her. Det er så mye som spiller inn; noen har mange PU-er og liker å skifte litt duft på lyden, andre blir i perioder hengt opp i artig digitalis, og atter andre ser seg tvunget til digitalisere avspillingen fordi vinylriggen ikke er oppegående.

Selvom gode PU-er med riktig kjærlig behandling kan vare veldig lenge, så faller prisene likevel ganske raskt i mitt hode. I tillegg bør en jo være klar over at de villedende nyprisene er nettopp det; bør slå inn i bruktprisen det også.

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.226
Torget vurderinger
6
Mye fornuftig som sies i innleggene over. Vil bare minne om at det ikke er slik at en "parfyme" pickup er klar for kassering etter et par tusen timer. Det er noe som heter retipping, og rebuilding. For min egen del, er dette noe jeg absolutt har planer for, når mine kjære diamanter passerer "middagshøyden". Skjønner imidlertid at det kan være fristende å prøve noe nytt når denne tiden nærmer seg. Da er det mulig å kjøpe en "parfyme" pu til en rimelig penge for så å retippe/rebuilde den. For noen pu's som f.eks VdH som behandles av sin skaper, vil en retipping ikke ha noen degraderende faktor på lyden. Tvert i mot kan man på de dyrere VdHs få tilpasset nålefane og oppheng til armen den skal brukes i, og man kan alstå gjøre et røverkøjp! Det er sikkert andre "nålemakere" som også tilbyr gode muligheter for eksemplarer av arten som har passert "middagshøyden". Bla. har jeg lest veldig gode tilbakemeldinger på XV-1S eiere som har latt Soundsmith (mener det var ham) retippe, resultatet har blitt bedre enn orginalen. Selv vurderer jeg sterkt å la Alt Van den Hul få retippe min Dyna når den tid kommer.

D

Dilla

Gjest
Steen skrev:
Hei
Har fundert litt på hvorfor alle som kjøper ny pick-up, bestemmer seg for å selge samme objekt etter ca. et halvt år ???
Er det ikke underlig at nesten alle avtastere som selges på sentralen, har gått max 200 timer. Synd det ikke er "KM.-teller" på pick-up'er. Fikk nesten bakoversveis da et medlem for nylig annonserte sin nål med et estimert timetal på 750. Bravo!
Er det slik at medlemmene her på sentralen stoler på oppgitt timetal, eller bør det kreves dokumentasjon på når produktet er kjøpt. Er klar over at det ofte spilles på både PC og CD, men hvis det investeres i High-end avtaster, er det vel fordi den brukes hyppigt.
Min egen Clearaudio har for lengst passert 1000 timer, men spiller fortsatt fantastik. Det er klart at det er fristende å vise til at man har flere forskjellige pick-up'er, og at bruken derfor er begrenset, men det er ikke desto mindre uærlig.
Noen synspunkter?
Steen
Skjønner ikke problemet... Hadde jeg vært så skeptisk som jeg får inntrykk av at du er gjennom innlegget ditt hadde jeg kjøpt ny pickup og problemstillingen var borte. ::)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.570
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Veldig mye av det som tilbys brukt blir oppgitt til 100-200 timer brukstid. Gjelder ikke bare PU.
Dette synes faktisk mange er en smule merkelig.
I tilfellet PU er det ikke SÅ vanskelig å se om den er mye eller lite brukt.
Det kreves et mikroskop og litt innsikt i hva som skjer med en PU ved bruk.
Støv og annet som virvles opp fra vinylen gir en god pekepinn.

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.448
Ti Kei skrev:
Skjønner ikke problemet... Hadde jeg vært så skeptisk som jeg får inntrykk av at du er gjennom innlegget ditt hadde jeg kjøpt ny pickup og problemstillingen var borte. ::)
Ti Kei, det er ikke noe problem som sådan. Jeg er såpass gammel i gamet, at jeg vet når en god handel kan gjøres. Jeg hadde bare lyst å høre litt om hva andre synes om det å selge/kjøpe spesiellt PU'er. Det er jo unektelig især rør og pick-up'er som det er greit å vite alder/slitasje på. Og løsningen er jo uansett ikke, å bare kjøpe nytt. Det hadde blitt "stusselig" aktivitet på bruktbørsen hvis det skulle være oppskriften.
Retipping er jo altid en løsning, og da kunne det være en god ting om selger evt. tok seg bryet med å finne ut hva noe slikt koster, og legge ved info i salgsannonsen.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ja skumle saker det derre.....å kjøpe brukte pickuper , men det er ikke skummelt å kjøpe brukt cd spiller da eller ? som har gått lite på en del år , ? laser kan jo gå istykker , knottene kan gå føyken , og har det vært kobla mye kan jo både nettbrønn og rca kontakter ha sett sine beste dager. ;D

Det dreier seg vel om å se an hvem somselger , og eller stole på folk. pu er er det vanskelig å få igjen noe over halv pris for , på en annen side gjør dette at en del folk somer villige til å også kjpøpe pu brukt , får utroligmye for pengene....

Det lå en argo i ute nå , 3500kr men den ble ikke borte med det samme , egentlig veldig rart.....argo i til goldring pris.......svaret ligger nok i skepsis ,timeantallet var oppgitt til 7-800 timer , noe som vil tilsi at det her er tusen spilletimer igen rundt regnet.....men ting KAN skje.....kjøpern av denne har i allefall får mye for pengene , for den låter ikkeno dårligere enn min nyere argo i( som ble kjøpt etter jeg testet salgsindividet) i egen spiller.... :)

Nå er det også heldigvis slik at de som roter med vinyl for første gang , skjelden eller aldri starter i 10k pluss segmentet hva pu er angår ,slik at eierne har somoftest noe snøring , de som har dyrt.....eller benytter folk som kan det til å sette opp.

Det værste er vel at forhandlere setter opp spillere helt på trynet rundt forbi , nårman søker ekspertise , betaler for å sette opp hjemme ,og attpåtil får fucka opp nye pickuper er det jaggu ikke lett å være vinyl-novise....

Jeg har "kommet etter " ett par forhandlere , og resultatet var mildt sagt sjokkerende , både hva overheng , azimut og ikke MINST stiftetrykk angår , uten at jeg har lyst til å henge ut noen......En ærlig sak at man ikke kan det , men da bør man kanskje holde fingra unna også.

En smart ting ved kjøp av brukt pu der man kan se pu en og høre den , er å ha med seg egen stiftvekt som man vet å stole på, selger bør selvsagt ikke ha innvending mot en prøve-veiing før demontering , dette indikerer om pickupen s stiftetrykk har vært riktig underveis , ser også pu en relativt ren og fin ut , og timeantallet er oppgitt rett , bør det være mulig ågjøre en god handel.....jeg gjorde akkurat en... ;)

Mvh Espen

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
19.498
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
ssm skrev:
Det værste er vel at forhandlere setter opp spillere helt på trynet rundt forbi , nårman søker ekspertise , betaler for å sette opp hjemme ,og attpåtil får fucka opp nye pickuper er det jaggu ikke lett å være vinyl-novise....

Jeg har "kommet etter " ett par forhandlere , og resultatet var mildt sagt sjokkerende , både hva overheng , azimut og ikke MINST stiftetrykk angår , uten at jeg har lyst til å henge ut noen......En ærlig sak at man ikke kan det , men da bør man kanskje holde fingra unna også.

Mvh Espen
Heisann

Det er vanskelig å spørre om dette uten å låte frekk, men jeg prøver likevel.
Er det virkelig så at forhandlere ikke kan dette?
Selv ville jeg muligens vært like skeptisk til en sjøllært ekspertkompis som en forhandler med godt rykte.
Nå har ikke jeg fulgt med din karriere og utstyrsendring, men hvor mange spillere har du selv hatt / satt opp?
Jeg vil tro det går noen spillere før man kan gå andre etter i sømmene og vurdere hva de har gjort?
Tror jeg holder meg unna slikt et et par mannsaldre selv ;D

I beste mening selv om jeg forstår at det kan virke frekt.

Mvh
Rolf

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
186
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Audiomix skrev:
Veldig mye av det som tilbys brukt blir oppgitt til 100-200 timer brukstid. Gjelder ikke bare PU.
Dette synes faktisk mange er en smule merkelig.
I tilfellet PU er det ikke SÅ vanskelig å se om den er mye eller lite brukt.
Det kreves et mikroskop og litt innsikt i hva som skjer med en PU ved bruk.
Støv og annet som virvles opp fra vinylen gir en god pekepinn.
Sjekk i mikroskop er det vel ikke som har tilgang til, og hvor lett er det å bedømme resultatet? En evt inspeksjon på denne måten får man vel stort sett bare gjort ETTER at man har kjøpt PU'en............. Ikke lett å se om PU har gått 200 eller 500 t IMO. Hvordan den har blitt brukt er vel minst like viktig (hvor ofte er stiften rengjort, hvor reine er platene etc..........)

Har kjøpt 5 PU'er brukt, og fire av gangene uten å kunne være sikker på timetallet. Men tror det har vært RELATIVT greie opplysninger.......... Har ganske god track på hvor mye jeg spiler sjøl, og har oppgitt dette ved salg.
Uansett, kjøp av brukt PU er jo en tillitssak, på linje med alt annet man kjøper på bruktmarkedet. Den store forskjellen er jo at en PU har langt kortere levetid en det meste annet man kjøper av HiFI, dermed er oppgitt brukstid langt mer viktig i en slik sammenheng enn i de fleste andre......(unntaket er rør, men disse koster som regel langt mindre enn en PU).

Mvh

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
ssm skrev:

Mvh Espen
Heisann

Det er vanskelig å spørre om dette uten å låte frekk, men jeg prøver likevel.
Er det virkelig så at forhandlere ikke kan dette?
Selv ville jeg muligens vært like skeptisk til en sjøllært ekspertkompis som en forhandler med godt rykte.
Nå har ikke jeg fulgt med din karriere og utstyrsendring, men hvor mange spillere har du selv hatt / satt opp?
Jeg vil tro det går noen spillere før man kan gå andre etter i sømmene og vurdere hva de har gjort?
Tror jeg holder meg unna slikt et et par mannsaldre selv ;D

I beste mening selv om jeg forstår at det kan virke frekt.

Mvh
Rolf
Hei Rolf.....jeg har hatt tre spillere ,og satt de opp en førtitalls ganger ,med forskjellig pickuper , og type parametere på innjusteringer , fortrinnsvis JMW armer , i tillegg har jeg satt opp noen vpi spillere rundt forbi , for andre her på hfs , det er sikkert dumt å hjelpe folk , og har vel hver gang sagt at jeg skal slutte med det ,fordi det er lett å få på plukkelen dersom noe skulle gå galt , løsne ,ugjøre segosv.

Det er ikke vanskelig å skjønne at spillere levert med to ganger stiftetrykk/anbefalt ,og 6-7mm feil overheng , og vta som er helt ute av kurs ,vil gi ett relativt labert resultat , når vi da snakker om high-end spillere til langt over 100k blir dette selvsagt helt galskap.....Jeg har ved ett par anledninger vært med på å rette opp ,og dermed fått ett strålende lydmessig resultat som er langt over det man hadde før innjustering , men som du er inne på , å stole på selvlærte tullinger er nok ikke smart....Derimot om du bruker samme argumentet for at spillernes eiere ikke skal stole på sine egene ører , da vet ikke jeg.

Jeg gleder meg over at jeg kan justere min egen spiller, og det låter også meget bra , jeg har eiet ett titalls pickuper og har nå en lyra skala som jeg er fornøyd med , så hva andre måtte mene om den, driter jeg langt i.

At du er frekk og spør som du gjør roda , og unnskylder deg med "i beste mening"

DEt er ikke sånn at forhandlere ikke kan sette opp spillere , men det er ett fåtalls forhandlere som har levert svindyrt vinylutstyr , og satt op det hele på måfå, det er selvsagt ett stort problem , like stort som å levere en bruktbil med 30k km på tellern og motoren har gått 4 ganger så langt.....Man leverer ikke en vare /tjeneste som står i stil med prooduktet man selger....

Du tror en hel masse over her ser jeg , hvis du derimot hadde beholdt riggene dine litt , og ikke hivd de på hue og ræva ut på så kort tid , og samtidig hadde skrudd litt på armene og hørt forskjellene med forskjellige innstillinger , hadde du oppnådd to ting...: bra med erfaring , og god lyd.....

Mvh Espen

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
19.498
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
ssm skrev:
Hei Rolf.....jeg har hatt tre spillere ,og satt de opp en førtitalls ganger ,med forskjellig pickuper , og type parametere på innjusteringer , fortrinnsvis JMW armer , i tillegg har jeg satt opp noen vpi spillere rundt forbi , for andre her på hfs , det er sikkert dumt å hjelpe folk , og har vel hver gang sagt at jeg skal slutte med det ,fordi det er lett å få på plukkelen dersom noe skulle gå galt , løsne ,ugjøre segosv.
Ok.
Klart det er en risk forbundet med å skru på andre sitt utstyr, sånn vil det jo alltid være.
Selv synes jeg det er moro å lære meg å gjøre slikt selv, med MASSE hjelp fra folka her inne.

Det er ikke vanskelig å skjønne at spillere levert med to ganger stiftetrykk/anbefalt ,og 6-7mm feil overheng , og vta som er helt ute av kurs ,vil gi ett relativt labert resultat , når vi da snakker om high-end spillere til langt over 100k blir dette selvsagt helt galskap.....Jeg har ved ett par anledninger vært med på å rette opp ,og dermed fått ett strålende lydmessig resultat som er langt over det man hadde før innjustering , men som du er inne på , å stole på selvlærte tullinger er nok ikke smart....Derimot om du bruker samme argumentet for at spillernes eiere ikke skal stole på sine egene ører , da vet ikke jeg.
Det er jo direkte trist at det finnes inkompetente forhandlere på vinylutstyr, ikke minst hvis de selger ferdig oppsatt utstyr til over hundre tusen!? Jeg siktet ikke til deg som tulling, det var på et generelt nivå at det kan lønne seg å være litt skeptisk. Hvor får du det til at jeg mener eierne ikke skal stole på sine egne ører? Har du lest et par av mine innlegg oppigjennom så kanskje du har fått med deg at jeg mener ørene er nettopp det man skal stole på og styre etter. ;)

Jeg gleder meg over at jeg kan justere min egen spiller, og det låter også meget bra , jeg har eiet ett titalls pickuper og har nå en lyra skala som jeg er fornøyd med , så hva andre måtte mene om den, driter jeg langt i.
At du er frekk og spør som du gjør roda , og unnskylder deg med "i beste mening"
Tviler ikke, har bare hørt en eneste Lyra på en messe engang, men digget det.
Det var litt uggent å spørre om dette, forstår nå at det ikke var så lurt.

Det er ikke sånn at forhandlere ikke kan sette opp spillere , men det er ett fåtalls forhandlere som har levert svindyrt vinylutstyr , og satt op det hele på måfå, det er selvsagt ett stort problem , like stort som å levere en bruktbil med 30k km på tellern og motoren har gått 4 ganger så langt.....Man leverer ikke en vare /tjeneste som står i stil med prooduktet man selger....
Da vil det kanskje være bedre å fortelle om disse få tvilsomme enn å spre tvil om alle forhandlere av platespillere?

Du tror en hel masse over her ser jeg , hvis du derimot hadde beholdt riggene dine litt , og ikke hivd de på hue og ræva ut på så kort tid , og samtidig hadde skrudd litt på armene og hørt forskjellene med forskjellige innstillinger , hadde du oppnådd to ting...: bra med erfaring , og god lyd.....
Hva vet du om Well Tempered Record Player? Hva vet du om armen som sitter på den spilleren?
Virker som du tror litt selv også :D

Som sagt, forstår nå at det ikke var så lurt å spørre om dette. I alle fall ikke på denne måten. Beklager det.
Skal prøve å unngå at våre veier krysses fremover.

R

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
36.543
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Og jag blev eier av en Hyperspace, pga noen dårlige set-up kunnskaper, you know the story Espen ;)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
RoDa skrev:
ssm skrev:
Ok.
Klart det er en risk forbundet med å skru på andre sitt utstyr, sånn vil det jo alltid være.
Selv synes jeg det er moro å lære meg å gjøre slikt selv, med MASSE hjelp fra folka her inne.

Det er jo direkte trist at det finnes inkompetente forhandlere på vinylutstyr, ikke minst hvis de selger ferdig oppsatt utstyr til over hundre tusen!? Jeg siktet ikke til deg som tulling, det var på et generelt nivå at det kan lønne seg å være litt skeptisk. Hvor får du det til at jeg mener eierne ikke skal stole på sine egne ører? Har du lest et par av mine innlegg oppigjennom så kanskje du har fått med deg at jeg mener ørene er nettopp det man skal stole på og styre etter. ;)

Tviler ikke, har bare hørt en eneste Lyra på en messe engang, men digget det.
Det var litt uggent å spørre om dette, forstår nå at det ikke var så lurt.

Det er ikke sånn at forhandlere ikke kan sette opp spillere , men det er ett fåtalls forhandlere som har levert svindyrt vinylutstyr , og satt op det hele på måfå, det er selvsagt ett stort problem , like stort som å levere en bruktbil med 30k km på tellern og motoren har gått 4 ganger så langt.....Man leverer ikke en vare /tjeneste som står i stil med prooduktet man selger....
Da vil det kanskje være bedre å fortelle om disse få tvilsomme enn å spre tvil om alle forhandlere av platespillere?

Hva vet du om Well Tempered Record Player? Hva vet du om armen som sitter på den spilleren?
Virker som du tror litt selv også :D

Som sagt, forstår nå at det ikke var så lurt å spørre om dette. I alle fall ikke på denne måten. Beklager det.
Skal prøve å unngå at våre veier krysses fremover.

R
Hei roda, har hatt en wt classic innom noen uker , somjeg skulle selge for en venn , jeg anger enda for at jeg ikke tok den selv , forferdelig god spiller , armen , som er firebaughs egen ,oghenger i galge /silikonbad , er vidunderlig å jobbe med , bare å passe på silikon mengden er rett , Din spiller har jeg ikke vært borti roda.

Jeg spillte med 3 forskjellige elementer i wt classic.....AT 95E somden ble levert til ny eier med. Benz ace low , og Vdh Mc .two.....sistnevnte spiller meget godt....

Når det er sagt , må du da kunne spørre , er det ikke derfor vi er på ett forum da ?

Jeg var ett år sykemeldt , når dere andre jobbet , satt jeg åskrudde på ulike platespillere og pu kombinasjoner , jeg enten hadde , eller fikk låne , når det gjelder å henge ut forhandlere på fora har , fordi de har levert en eller noen få spillere de har satt opp dårlig ,det gidder ikke jeg å utsettemeg for pepper for....så der vil jeggjerne holdekjeft....

POenget med å skrive det i tråden er selvsagt at forhandlerne som utfører sånt , kanskje tar deg bedre tid , eller spør andre om hjelp de få gangene wslikt uber-highend skal settes opp......for de fleste somkjøper såå dyrt , har nok tilegnet bra nok kunnskap selv-

Somjeg skrev over her , har jeg besluttet å ikke hjelpe til med oppsetting av platespillere rundt omkring mere....Jeg har nok å bruke min tid på, og somoftest er det ikke takk å få engang , nærmest som en selvfølge at man kjører flere mil , med eget verktøy og bruker ett par timer eller 3 på andres spillere. Dessuten vil det alltid være en fare for å ødelegge noe , og dertil erstatningsansvar.

Derfor kjøper jeg meg heller en spillertil å fikle på-....... ;D

Espen

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
32.400
Torget vurderinger
29
OHC en forhandler jeg har dårlig erfaring med hva gjelder oppsett av platespillere. Så er det nevnt.

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.570
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Fosse skrev:
OHC en forhandler jeg har dårlig erfaring med hva gjelder oppsett av platespillere. Så er det nevnt.
Har veldig god erfaring med Fosse :)

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Fosse skrev:
Skal på demo med ny lyra pu der på Torsdagen , får høre om de har gjort hjemmeleksa si denne gangen da... :D

Jeg husker du hadde mye dritt med det-dengangen Andre , når du først nevner spesifikkt her , var vel en av dem jeg tenkte på innledningsvis....

Det er neppe noen hemlighet at ohc nok ikke er den mest vinylentusiastiske butikken i oslo-regionen , men de har da både fine armer , drivverk og ikke minst pickuper....så det burde være mulig....

Nok om det , det finnes sikkert forhandlere med masse vinylpeil også , en av de er Håvar Snapa.....en sann entusiast , han kom hjem til emg i sin tid og satt opp spillernmed en budsjett-pickup , sånt husker man lenge og vel....skal se om det ikke drypper litt på mr.snapa inn i fremtiden herifra... :D

Mvh Espen

Steen

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2005
Antall liker
2.448
Nå er det jo nesten blitt en tråd om oppsett av rigg, så da er det vel like greit å fortsette i samme spor ;)
Med hånden på hjertet, er det virkelig noen av de vinylfrelste her på sentralen, som overlater oppsettet av nyinnkjøpt eller gammel rigg til forhandlere? Tror ikke det nei. De fleste som er førstegangs-kjøpere, går ofte for spillere av typen Rega P1 og alle dens søskenbarn. Da er det begrenset hvor mye en forhandler kan "fucke up". Vi andre nerder, les"idioter", har forlengst trålet igjennom diverse info som finnes på nettet, og er vel i praksis for ingeniører å regne ::)
Hvis man dertil ikke har mistet hørselen fullstendig, kommer man vel et stykke på veg mot Nirvana.
Helt bortsett fra dette, kunne det vært fryktelig morsomt, om man en dag kom over en selger som faktisk innrømmet sin uvitenhet ang. dette.
Steen

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.570
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Steen skrev:
Helt bortsett fra dette, kunne det vært fryktelig morsomt, om man en dag kom over en selger som faktisk innrømmet sin uvitenhet ang. dette.
Steen
Det har skjedd.
Helt åpent sa han at dette har jeg lite peiling på.
På forhånd hadde jeg "konfrontert" han med at han gikk for å være ekspert.

Topp Bunn