Medmennesket Kristin Halvorsen

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
I'll tell you; det viser hvor galt du tenker!
Indeed...

Som nissen sier det, ikke gå rundt grøten...
Bruk sleiva og havn i knipe...

God Jul!
 
P

Parelius

Gjest
Indeed...

Som nissen sier det, ikke gå rundt grøten...
Bruk sleiva og havn i knipe...

God Jul!
Alltid godt
med jul
i knipe
er
jeg året rundt
men vegetarianer blir jeg
aldri
tok han sleiven fatt

Antar vi er enige der, indeed!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Det har jeg fått med meg.
Men å i det hele tatt presse igjennom denne paragrafen da ganske mange spør, hva i jølle er det påtalekisen egentlig vil få frem...?

Jeg setter ting litt (!) på spissen selvsagt...
Men så er dette også helt utrolig rart...

45dager, eller ikke... vet du ikke at om straffen er på under 6 mnd så... kan noen fullføre setningen..?

De bruker denne paragrafen så de kan ommgå normal rettspraksis og rett og slett putte kisen inn en kortere periode..

Det er kvalmt når man tenker på hva som ikke blir gjordt noe med!!!
Kan jeg sitere hva denne tråden startet med?

"http://www.nettavisen.no/innenriks/article819687.ece

Det er trist at du måtte tåle slik urettferdig behandling Kristin.
Tenk at de kastet en kake på deg!
Du som er så forståelsesfull og grei!

Skamme seg!
Her må nok 15 års fengsel til ja.

(Kristin, jeg synes synd på deg... du er en meget syk syk person totalt uten hjerte og forståelse... og totalt uten humor...)
(tenk at du er kommet degt dit du er idag i politikken... for en tragedie for norge dette er...! )

Hvor er medmennesket Kristin Halvorsen oppi alt dette?
Har hun satt seg ned for å spise kake? "

Startet vel som nok en "ta en politiker tråd", eller hva? At man er misfornøyd, uenig med eller rett og slett hater en politiker er så sin sak. Syns du det er helt greit at våre politikere, uansett parti, skal bli utsatt for slikt. Vil vi ha et mer lukket politisk samfunn? Vi skal være utrolig glade for at det store flertall av våre folkevalgte politikere, fortsatt kan bevege seg relativt fritt og trygt blant oss vanlig dødelige. La det forbli slik.

At du syns at det norske rettsystemet er urettferdig, og kanskje for snillt i enkelte sammenhenger (trenger ikke og være uenig i det) , er en helt annen diskusjon, men overhodet ikke agenda for tråden.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Jeg lurer fremdeles på hvor medmennesket Kristin er.
Når paven ble forsøkt tatt av dage, da tok han seg en tur til sin agressor.
Men en liten kake er for meget for Kristin...
Det har vist seg å være for meget...
Hun later som fyren ikke eksisterer...
Alt for travel dagsplan som Honkey sier...
Duverden, gi dama litt fri davel. Vi har da arbeidsmiljølov her i landet!

Perspektiv tjommie... perspektiv...
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Er vel ikke mange dagene siden at AKP-eren Stig Berntsen (31) ble  tiltalt for vold mot tidligere stortingsrepresentant Vidar Kleppe. Er det like ugreit? En papplakat i hodet er vel ikke store forskjellen fra en kake?
Da er du selvsagt av den formening at Stig Berntsen fortjener fengsel,- eller samme straffeutmåling som John Waagaard?
 
P

Parelius

Gjest
Du fikk vel et svar. Har jeg i tråden gjort forskjell på politikernes ståsted?
Ja, det har du. Når du ikke gjør en forskjell, og det faktisk er en forskjell, så gjøre du en forskjell, når du ingen forskjell gjør. Nå må du lære enkel logikk, ErosLoveking, Som du sikkert vet, så sier det formale likhetsprinsipp at like tilfeller skal behandles ulikt, og ulike tilfeller likt. Dette kan da ikke være så vanskelig! Du leser for lite lyrikk, det er feilen.

Edit: Trykktrude
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Ja, det har du. Når du ikke gjør en forskjell, og det faktisk er en forskjell, så gjøre du en forskjell, når du ingen forskjell gjør. Nå må du lære enkel logikk, ErosLoveking, Som du sikkert vet, så sier det formale likehtesprinsipp at like tilfeller skal behandles ulikt, og ulike tilfeller likt. Dette kan da ikke være så vanskelig! Du leser for lite lyrikk, det er feilen.
Faen!
 
V

villov

Gjest
Medmennesket Kristin?!
Etter hennes egne ord på radioen så var dette en helt upersonlig sak som ikke hadde med henne selv å gjøre, men som dreide seg om en person i høy stilling som finansminister.
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.707
Antall liker
7.954
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Hm... om fyren virkelig ikke er stabil...
Da var han vel sinnsyk i gjerningsøyeblikket og da?
Og de prosederer altså mot en som ikke er helt vel bevart?

En "loonie" som kaster kaker?

HÆ?
De slipper løs igjen pedofile folk så de kan gjenta ting!
Men en som kaster kaker vil de putte inn i 15 år...

FOR SVARTE HELLER DA!!!

Det er noe veldig galt med denne saken...
Eller viser den virkelig hvor galt det er stelt med det norske straffesystem...

You tell me..?
Det er dette med bevis også, veit du.....
 

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Innlegg
1.475
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Kommer vel an på hvem den er fra? (en fraksjon av journalistlaget eller...
...står 3000 medlemmer (eller hvor mange de er) bak vil det fort bli plassmangel
 

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Innlegg
5.741
Antall liker
503
Tja...det er vel av preventive hensyn vil jeg tro.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Rasshølet fortjener 1 mnd.

Huff, nå må han i fengsel sammen med pedofile og andre kriminelle, stakkar. La mannen betale det det koster samfunnet i ekstra sikerhetstiltak rundt våre politikere.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Rasshøl eller rævhol...  Vi tar ikke den diskusjonen igjen? ;)

Jeg synes ikke 1 måned er så gæærnt.

En ting er at det er ganske bedritent gjort trøkke ei kake i tryne på noen. Det kan ikke sees som noe annet enn et nedverdigende og krenkende personangrep. Det er i alle fall ikke en politisk ytring som er verdt å beskytte.

Noe annet er det sikkerhetsmessige aspektet i det hele. Norske statsråder og stortingsrepresentanter er faktisk stadig oftere utsatt for drapstrusler. Bjarne Håkon Hansen og Erna Solberg er vel de mest omtalte sakene i det siste. Om noen kommer for å 'tøyse litt' og 'kaste en kake, sånn i all vennskapelighet', så er det faktisk et stort sikkerhetsproblem. Jeg har aldri jobbet med livvakttjeneste, men jeg har drevet en del med sikkerhet. En ting er sikker. Jo mer av den 'normale' aktiviteten som kan ligne farlig aktivitet, jo vanskeligere er det å skille farlig fra ufarlig. Sånne idiotiske påfunn er livsfarlige, både for den som skal sikres, og for den som er i 'tullehumør' en dag. Du kan nærme deg et menneske med et våpen på samme måte som med en kake. Blir du lest som en trussel av politiets livvakter, får du i beste fall en uforglemmelig omgang juling.

PST er ikke den mest snakkesalige organisasjonen i kongeriket, men jeg er ganske sikker på de er dypt bekymret for konsekvensene hvis slike episoder blir forbigått i stillhet.

Kort sagt: Det han gjorde var farlig. Derfor synes jeg det er riktig å straffe ham.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Huff, nå må han i fengsel sammen med pedofile og andre kriminelle, stakkar. La mannen betale det det koster samfunnet i ekstra sikerhetstiltak rundt våre politikere.
Det klarer han neppe uten opsjonsavtaler.
 
V

villov

Gjest
Latterlig av dagens dommere at de ikke kan se at det er samfunnstjeneste denne mannen skulle dømmes til, og ikke fengsel som bare virker negativt og koster oss mere penger.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Latterlig av dagens dommere at de ikke kan se at det er samfunnstjeneste denne mannen skulle dømmes til, og ikke fengsel som bare virker negativt og koster oss mere penger.
Det er også latterlig at mannen har så lite selvinnsikt, at han heller ikke klarer å se alvoret i det han han har gjort. Snakk om å fremstå som sutrete bleiebarn på tv.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.936
Antall liker
8.242
Torget vurderinger
1
Han fremsto som dum, selvsentrert og uten forståelse for to diskurser her:

1. Ytringsfrihet: iflg. en del mennesker innebærer det fysisk og verbal trakassering av andre mennesker. Det har bl.a Hagen vært utsatt for, men han er ikke den eneste som har fått sine møter avbrutt. Det har flere politikere gjort under offisielle arrangementer. Denne gutten mener han kan trakassere offisielle representanter etter sitt forgodtbefinnende og kalle det ytringsfrihet.

2. Sikkerhets- og Terror forståelsen som regjerer den vestlige halvkule (eller "the good club") -sikkerheten til statsrådene er viktigere enn noen gang. Å oppsøke politikere utenomm offisielle opptredener er i seg selv betenkelig, men mens kaker virker troskyldig, kan neste kake være noe helt annet.
 
Topp Bunn