Politikk, religion og samfunn Meanwhile In Russia

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Dette er en serie med "Smart Asses" starter med de to første, vær klar over at det er forbudt å kjøre noe kjøretøy med en promille på mindre enn 2 i dette nabolandet vårt!

Sist redigert:

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke vært i så mange land, men av de landene jeg har vært i er Russland det med de desidert dårligste, mest hensynsløse og tilnærmet suicidale sjåførene. Det er ikke å forundres over at resten av innslagene handler om ting begått i fylla. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.801
Torget vurderinger
0
Jeg har ikke vært i så mange land, men av de landene jeg har vært i er Russland det med de desidert dårligste, mest hensynsløse og tilnærmet suicidale sjåførene. Det er ikke å forundres over at resten av innslagene handler om ting begått i fylla. ;)
Ut fra det som man ser på Youtube skulle man tro at dette var riktig. Men "keep in mind" at veldig mange biler i Russland har kamera og det er faktisk tullingene som blir lagt ut. Jeg har kjørt mye i Russland og de er faktisk ikke verre enn oss. På russisk side er det stort sett nordmenn som kjører for fort! Russere her i Norge kjører veldig pent, av helt naturlige årsaker! Det norske bøtenivået skremmer livskjiten av dem!

Men det er faktisk lurt å kjøre en smule defensivt og følge med på trafikken langt forran egen bil når man kjører i den tidligere Øst Blokken. Polakker er ikke noe "bedre" enn russere forsiktig sagt!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Ut fra det som man ser på Youtube skulle man tro at dette var riktig. Men "keep in mind" at veldig mange biler i Russland har kamera og det er faktisk tullingene som blir lagt ut. Jeg har kjørt mye i Russland og de er faktisk ikke verre enn oss. På russisk side er det stort sett nordmenn som kjører for fort! Russere her i Norge kjører veldig pent, av helt naturlige årsaker! Det norske bøtenivået skremmer livskjiten av dem!

Men det er faktisk lurt å kjøre en smule defensivt og følge med på trafikken langt forran egen bil når man kjører i den tidligere Øst Blokken. Polakker er ikke noe "bedre" enn russere forsiktig sagt!
Har som jeg selv skrev vært der, og jeg har også vært i Polen. Også i Serbia var de spinnville. Når jeg tenker meg vil jeg kanskje rangere i alle fall Serbia oppe med Russland, men personlig opplevde jeg ikke tilsvarende galskap i Polen som i de landene. Trafikken i mitt nabolag i Italia derimot vil jeg ikke beskrive som gal eller farlig, bare komplett idiotisk. ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.801
Torget vurderinger
0
Hellas er også "interessant" for en nordmann!

Men vi bør vel innse at trafikkultur i Skandinavia er noe for seg selv. Vi er utrolig disiplinerte og lagspillere de fleste av oss! Unntak er slike som kjører Tesla, Auda og BMW!

Skjønt den siste undersøkelsen sier at av alle er det nå Toyota Avensis som er den fortrukkne bilen for bøllene?!! Etter sigende fordi den er anonym.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
På Karmøy er de fleste elendige trafikanter som viser hensynsløshet og egoisme uansett om de kjører gammel Toyota eller Auda, defekte blinklys er tydeligvis et virus som rammer alle bilmerker. Merkelig nok har ikke Opel-en jeg kjører blitt rammet av defekte blinklys enda. :rolleyes:

I det området av Costa Blanca som jeg besøker hver høst har det vært en formidabel bedring i trafikkultur siden første gang jeg våget meg ut på veiene der for 16 år siden.

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.217
prøv å kjør en halvtime på motorvei i Russland og se hvor mange biler som kjører forbi deg på veiskulderen. Bilene der har heller ikke noe som heter EU-kontroll.

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.490
Torget vurderinger
1
Er det ikke kineserne som ikke kan kjøre bil? Her i Nordnorge er det stadig avisskriverier om dette; enkelte har fått kjøtreforbud av politiet. Utleiebyråene sier de ikke kan nekte dem leiebil. Sjøl synes jeg det ser ut som de aldri har kjørt bil før; første kjøretime.
Er det enkelt å få førerkort i Kina?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.801
Torget vurderinger
0
Er det ikke kineserne som ikke kan kjøre bil? Her i Nordnorge er det stadig avisskriverier om dette; enkelte har fått kjøtreforbud av politiet. Utleiebyråene sier de ikke kan nekte dem leiebil. Sjøl synes jeg det ser ut som de aldri har kjørt bil før; første kjøretime.
Er det enkelt å få førerkort i Kina?
Nå er vel ikke en norgesferie det billigste en kineser kan gi seg ut på. Det er rett ut sagt styggdyrt, så de kineserne som kommer hit er styggrike! Veldig styggrike, ekstremt!

Hvis du hadde hatt bortimot ubegrenset med kronasjer, ville du da ha bosatt deg på en plass der du fikk honet vinterkjørings skills til perfeksjon??? Just asking.....! :cool:

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.801
Torget vurderinger
0
prøv å kjør en halvtime på motorvei i Russland og se hvor mange biler som kjører forbi deg på veiskulderen. Bilene der har heller ikke noe som heter EU-kontroll.
EU kontroll, i Russland? Nei selvsagt ikke, de er jo ikke medlemmer i klubben! Lucky bastards!

Nå har jeg kjørt noen timer på motorveistandard i Russland og har aldri opplevd å bli forbikjørt på veiskuldra! Ikke på den andre siden heller......?

For å si det som det er så har jeg vel ikke blitt forbikjørt i Russland! :cool: ( Smekk på finger og fy skamme seg i ansiktet!! );)

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg opplevde personlig å bli trakassert av russisk politi når jeg forsøkte å komme meg til flyplassen i St. Petersburg etter å ha ydmyket russisk stats-TVs representant i en debatt om bruk av raseteoretiske ord i nyhetssaker. De bare stoppet oss med rare påstander om pirattaxi overfor vår sjåfør som var leder for et internasjonalt nettverk av økonomer med hovedsete i byen. Og så stillhet sittende i politibilen ventende på ingenting. Heldigvis kjente økonomen politimesteren i St. Petersburg som hun ringte til med mobiltelefonen, så vi rakk flyet tilbake til Norge. Det var min dag med status som vestlig spion i Russland. :cool:

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Antall liker
4.217
EU kontroll, i Russland? Nei selvsagt ikke, de er jo ikke medlemmer i klubben! Lucky bastards!

Nå har jeg kjørt noen timer på motorveistandard i Russland og har aldri opplevd å bli forbikjørt på veiskuldra! Ikke på den andre siden heller......?

For å si det som det er så har jeg vel ikke blitt forbikjørt i Russland! :cool: ( Smekk på finger og fy skamme seg i ansiktet!! );)
Så det er DU som er den som kjører forbi på veiskulderen! visste jeg det ikke! :cool:

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Antall liker
3.443
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
Etter alle disse sexualpolitiske "jordskjelvene" som ingen ende vil ta er det greit å switche over til noe mer trivielt.....

Topp Bunn