Politikk, religion og samfunn MDG Tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Syns det er litt amazing at Ford F-150 er den mest solgte bilen over there.
    Det er faktisk en "sannhet" med modifikasjoner. Det er sant om man ser alle F modeller under ett. Men ikke kun for F150.
    Ford F serien ( svær pick up ) går fra nr 100 til og med 650.

    F700 er det vi kaller lastebil og ikke pick up.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Verden vil ha behov for olje i uoverskuelig fremtid, men ikke på langt nær så mye som vi forbruker nå. I dag er forbruket ca. 100 millioner fat hvorav ca. 50 millioner går til transportsektoren. Og det er nettopp de med lavest produksjonskostnader som vil levere den oljen markedet vil etterspørre i fremtiden. Vi som sitter oppunder nordpolen vil ikke kunne konkurrere med araberne som får olja opp i ørkenen. Midtøsten vil være det oljeproduserende området som vil levere den olja som verden trenger om 20-30 år.
    Med mindre det skjer noko politisk som gjer det lite attraktivt å handle med Midtausten.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Å si han er et dårlig menneske er nok å ta i, og å si han er et rasshøl er jo ikke pent det heller, men om det først er sagt er ikke jeg den som tar ordet for å si i mot….
    Om han ikke er et rasshøl, så lurer jeg på hvem som egentlig som er kvalifisert til å være det.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0

    Da jeg så den der hadde jeg kun en ting å si: "Herre gi meg styrke til ikke å spinne på den der!"
    Heldigvis ble jeg bønnhørt og MOD slapp å "sette meg i fengsel"!
    Men det gjør gjør faktisk fysisk vondt å ikke sette slike opplagte pasninger rett i mål!
    :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Da jeg så den der hadde jeg kun en ting å si: "Herre gi meg styrke til ikke å spinne på den der!"
    Heldigvis ble jeg bønnhørt og MOD slapp å "sette meg i fengsel"!
    Men det gjør gjør faktisk fysisk vondt å ikke sette slike opplagte pasninger rett i mål!
    :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:
    One can only imagine, hva du hadde tenkt å "spinne videre på". :unsure::cool::sneaky:
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.853
    Torget vurderinger
    4
    Steinrik Hagen er jo bare en elefant i glasshus som ikke har vett tilå holde kjeft når han blir spurt, fullstendig uvitende om at han lever i en annen virkelighet enn resten av oss.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    @ bambi

    Du har nok en viss peil på det.................. :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:!
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Steinrik Hagen er jo bare en elefant i glasshus som ikke har vett tilå holde kjeft når han blir spurt, fullstendig uvitende om at han lever i en annen virkelighet enn resten av oss.
    De rikes landsbyidiot er jo en sjarmerende beskrivelse da.:unsure:;):love:
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det sies jo at det er leeenge siden hun fikk den lappen, så da så!:unsure:
    Men min erfaring med disse lappene er at de er billige med meget kort levetid!:ROFLMAO::ROFLMAO:
    MDGere blir tatt med buksa ned hele tiden på at de lever som alle oss andre. Rasmus Hanson tok mest fly på stortinget, Lan kjører Taxi i Oslo sentrum der vi andre tar t bane etc. I tillegg kjører flere av de Diesel SUV.

    MDG sin moralpekefinger er ikke god klimapolitikk. De klarer ikke å etterleve dette selv. Da er det bedre å få politikere på plass som går etter de store kuttene, der de monner, både i Norge og i samarbeid med EU. Med AP og SP, med MDG på slep, så oppnår vi billigere Diesel på distriktene og dyrere el-biler. Kanskje ikke det beste å gå for?
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    også har vi nettavisen som tar tak i filleting og som kjører full pupp kampanje mot MDG siden de er partiblekka til FrP.

    Sist jeg sjekket så gikk det ikke tog overalt. widerøe derimot lander steder hvor toget ikke går. Alle vettuge folk merker sitt reisegods.
    Nettopp - vi må ta fly noen ganger. Ofte er det vel begrunnet.
     
    • Liker
    Reaksjoner: ptb

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.081
    Antall liker
    2.539
    MDGere blir tatt med buksa ned hele tiden på at de lever som alle oss andre. Rasmus Hanson tok mest fly på stortinget, Lan kjører Taxi i Oslo sentrum der vi andre tar t bane etc. I tillegg kjører flere av de Diesel SUV.

    MDG sin moralpekefinger er ikke god klimapolitikk. De klarer ikke å etterleve dette selv. Da er det bedre å få politikere på plass som går etter de store kuttene, der de monner, både i Norge og i samarbeid med EU. Med AP og SP, med MDG på slep, så oppnår vi billigere Diesel på distriktene og dyrere el-biler. Kanskje ikke det beste å gå for?
    Hvem er vi andre? Var i Oslo nå tirsdag og onsdag, da kunne jeg observere en hel haug med privatbiler og en skog av taxier. Så mange kan vel ikke MDG ha i partiledelsen? Før øvrig så tok jeg selv taxi fra Brygg i Storgata til Skøyen tirsdag kveld.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.438
    Hvem er vi andre? Var i Oslo nå tirsdag og onsdag, da kunne jeg observere en hel haug med privatbiler og en skog av taxier. Så mange kan vel ikke MDG ha i partiledelsen? Før øvrig så tok jeg selv taxi fra Brygg i Storgata til Skøyen tirsdag kveld.
    Privatbiler og taxier burde være forbeholdt gode, borgerlige mennesker, ikke miljøforkjempere og andre sosialister/kommunister.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.540
    Antall liker
    7.862
    Torget vurderinger
    0
    Privatbiler og taxier burde være forbeholdt gode, borgerlige mennesker, ikke miljøforkjempere og andre sosialister/kommunister.
    Nå synes jeg du er hård! Sosialister/kommunister bør nå i all anstedighet få lov til å være drosjesjåfører da. Regjeringen har jo gjort det så håpløst å tjene noe særlig som drosjesjåfør slik at det er liten risiko for at disse skal kunne slå seg opp i borgerskapet.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ja det er nok billigere å kjøpe X-CCCP bomber og granater enn disse.

    Men den er jo en miljøskatt også. Plass nok til hele MDG ledelsen slik at de kan holde møter i farta....
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.081
    Antall liker
    2.539
    Privatbiler og taxier burde være forbeholdt gode, borgerlige mennesker, ikke miljøforkjempere og andre sosialister/kommunister.
    Tja, å ta en og annen taxitur er jo evig mye bedre enn å hente ut en sprett ny leasingbil hvert tredje år.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.123
    Antall liker
    9.438
    Nå synes jeg du er hård! Sosialister/kommunister bør nå i all anstedighet få lov til å være drosjesjåfører da. Regjeringen har jo gjort det så håpløst å tjene noe særlig som drosjesjåfør slik at det er liten risiko for at disse skal kunne slå seg opp i borgerskapet.
    Tja, du er inne på noe der. Hva om vi gikk over til bærestoler? Fire bærere, pluss reservebærer, pr. passasjer. Viktige folk kan ha flere bærere.

     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    I denne uka har jeg, miljøforkjemperen, kjørt bil i jobb, ca. 130 mil totalt, med en ca. 10 år gammel, ganske god dieselbil. Den har brukt 0,44 liter/mil, jeg fyller Eco1 diesel.
    Dette er litt mer enn et moderne jetfly der alle setene er opptatt, for øvrig. Sistnevnte bruker ca. 0,3 liter / setemil.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Eksporten av norsk gass til Storbritannia har falt med en tredel bare siden 2017.
    Boris Johnson har sagt at alle husstander skal få energien sin fra havvind innen 2030. Skjer det, vil det få store konsekvenser for det norske gassmarkedet.

    Svingdøren mellom oljebransjen og toppolitikken i Arbeiderpartiet og Høyre går så fort at man blir svimmel. Norge har blitt et oljeselskap med et land, sier enkelte. Det er noe i det.

    For å invitere til stadig nye investeringer, har norsk petroleum helt ekstraordinært gode skattefordeler som andre næringer kan se langt etter. Nå er det på tide å flytte de lukrative ordningene over til fornybarbransjen.


     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.148
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Når oljeproduksjonen stenger er jeg redd vi er et «u-land» innen 10 år etter.
    Jeg har dessverre ikke større tillit til at vi klarer å etablere nye virksomhetsområder i konkurranse med lavkostland - høy teknologikunnskap, eller ikke. Når det i tillegg ser ut til at det blir en rød regjering, med MDG på vippen, som skal styre oss i den retning, ser det ikke spes lyst ut.
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.281
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Og så har vi bygdetullingen Lothepus som ikke har kiimaangst men kanskje elbil angst?

    Han reagerer på at de vil ha bort biler som går på bensin og diesel.
    - Hvordan i helvete skal vi kjøre dynamitt da, hvis vi ikke skal ha lov til å kjøre dieselbil? VI er nødt til å ha diesel. Vi kan ikke kjøre dynamitt med strømbil. De vet jo ikke hva de snakker om.
     

    crosswind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Innlegg
    5.325
    Antall liker
    13.409
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    13
    I denne uka har jeg, miljøforkjemperen, kjørt bil i jobb, ca. 130 mil totalt, med en ca. 10 år gammel, ganske god dieselbil. Den har brukt 0,44 liter/mil, jeg fyller Eco1 diesel.
    Dette er litt mer enn et moderne jetfly der alle setene er opptatt, for øvrig. Sistnevnte bruker ca. 0,3 liter / setemil.
    På sista turen från OSL til SVG ikväll brukte vi 1600 kg. Då var det inte ett ledigt säte igen. Det skulle motsvara runt 10,75 l/person. (186+4 pax)
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.643
    Antall liker
    10.209
    På sista turen från OSL til SVG ikväll brukte vi 1600 kg. Då var det inte ett ledigt säte igen. Det skulle motsvara runt 10,75 l/person. (186+4 pax)
    Det er noe med at luftlinje er kortere enn E18 også, da. Moderne fly kommer ikke så galt ut av det regnestykket! :)
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.715
    Antall liker
    5.908
    Når oljeeventyret er over skal alle oljearbeiderene få sitte å sveive hver sin vindmølle.
    1629496185387.png
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Eksporten av norsk gass til Storbritannia har falt med en tredel bare siden 2017.
    Boris Johnson har sagt at alle husstander skal få energien sin fra havvind innen 2030. Skjer det, vil det få store konsekvenser for det norske gassmarkedet.

    Svingdøren mellom oljebransjen og toppolitikken i Arbeiderpartiet og Høyre går så fort at man blir svimmel. Norge har blitt et oljeselskap med et land, sier enkelte. Det er noe i det.

    For å invitere til stadig nye investeringer, har norsk petroleum helt ekstraordinært gode skattefordeler som andre næringer kan se langt etter. Nå er det på tide å flytte de lukrative ordningene over til fornybarbransjen.


    Har du regnet på hva det betyr å erstatte all kull med fornybart? I form av nye vindmøller, infrastruktur, mineraler, vedlikehold? Eller nye atomkraftverk hvert år? Nei? svaret er eventyrlige mengder av alt overnevnte. Norsk gass og olje for den del - er helt åpenbart en del av roadmappet de neste 30-50 årene i transformasjonen fra kull til fornybart.

    Om UK er tidlig ute - no problem. Da går vi til alle de andre. Tenk Tyskland, Polen - fortsetter sørover.

    Om vi skal erstatte og back source noe av produksjonen fra Kina - da trenger vi enda mer gass fra Ola og Russland. Norge trenger kun å holde MDG unna regjeringsmakt. Da faller CO2 utslippene i EU og vi slipper rasering av norsk velferd.
     
    Sist redigert av en moderator:
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Elektrifisering av norsk sokkel er dårlig bruk av penger og er suboptimalt mht nasjonale utslipp. Pengene burde ha gått til å erstatte kullkraftverk i EU med gass eller fornybart. På kvote.
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    888
    Torget vurderinger
    1
    Har inntrykk av at mange meiner at steinalderen tok slutt fordi me gjekk tom for stein? Vil tru det vil vera billegare og enklare med endring om ein gjer det før ein absolutt må.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn