McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Konklusjonen er da at en MA9000 er kult og bra, men 2-delt er bedre og kulere.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    600Watt er minimumet av det de levere Evo, vi snakker om ca800 watt RMS før den begynner å klage litt. Men de har plass til korte topper på et par tusen W.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Ja og tja. Jeg hadde lenge 501 og senere 1.2kw. Jeg elsket begge parene, men forskjellene er ikke såååå store. Selvsagt litt avhengig av hva du spiller på, men på Adyton Imagic 2.0 var jeg aldri i nærheten av å tømme 501. Oppgradering var altså bare fordi jeg kunne. Fremdeles synes jeg at 501 er noe av det beste jeg har hørt, selv om designet vel snart er 20 år gammelt. Mellomtone til å dø for i begge disse. 1.2kw var litt mer finkornet enn 501 i toppen.

    Det jeg vil fram til er at det trolig er en del anlegg hvor forsterkere som feks 452 vil kunne være ekstremt bra «value for money» og virkelig tett på «det aller beste». Jeg tenker da spesielt på om man har løsninger med deling i bunn og aktive subber. Sammen med Adyton og aktive basstårn tør jeg påstå at 1.2kw aldri var over 120w hos meg.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Prøvde å si til dem at jeg har skrevet om dem i en McIntosh tråd. Da vrengte de seg litt og sank til 8w. ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er godt mulig. Sist jeg hørte noe større Mcintosh var 501 hjemme hos en jeg jobbet sammen med for 15 år siden.
    Men om du får MC452 ned mot 50k, så kan det ikke være ett helt toskete kjøp.
    Etter min mening så er en strøken MC452 til 50K et godt kjøp. Jeg syns at Tosken og Evo virker litt lave på sine prisantydninger, med mindre de vet noe om forsterkeren som jeg ikke vet. Selv om den kostet 75K da den kom, så steg den etterhvert til 105K. Skal man da gå ut ifra 75K uansett? Til samme pris så er det et par MC501 som er alternativet innen brukt McIntosh. Feks. så koster en ny MC312 85K i dag...
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det er godt mulig. Sist jeg hørte noe større Mcintosh var 501 hjemme hos en jeg jobbet sammen med for 15 år siden.
    Men om du får MC452 ned mot 50k, så kan det ikke være ett helt toskete kjøp.
    Etter min mening så er en strøken MC452 til 50K et godt kjøp. Jeg syns at Tosken og Evo virker litt lave på sine prisantydninger, med mindre de vet noe om forsterkeren som jeg ikke vet. Selv om den kostet 75K da den kom, så steg den etterhvert til 105K. Skal man da gå ut ifra 75K uansett? Til samme pris så er det et par MC501 som er alternativet innen brukt McIntosh. Feks. så koster en ny MC312 85K i dag...
    De fleste ser den billigste prisen,da 75K altså :). Er man på jakt etter en 452 i strøken stand er den jo verd det man er villig til å betale for å få den ;)

    O
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
    Jeg er ikke sur, men hva med å komme seg ut av sin lille selvsentrerte verden å se at noen i denne tråden faktisk ønsker seg modeller under 601/611? Synes det er tåpelig å fremstille modeller under 601/611 som "for dårlige". Vi snakker om HiFi til mange hundre tusen.......synes det bare blir trist og ødelegger litt av gleden til de som aldri kommer til å havne på 611/601/1,2kw/2kw. Dette er vennetråd for Mcintosh....ALLE produktene!

    Jeg innbiller meg på ingen måte at McIntosh er best, bare så det er klart. :) Men hva som er best er jo et spørsmål? Gledesprederne i målemafian hevder jo at forsterkning er et løst problem, noe jeg langt på vei er enig i. Så da gjenstår det vel bare å velge passe med effekt og ønsket design for stua. Det har jeg nå gjort! ;) Pris er irrelevant når man har råd til det man ønsker!
    Hvis man har råd til det man ønsker.....hvorfor kjøper du ikke bare to nye MC-301 ?????
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
    Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes du egentlig bør gå litt i deg selv komfort Eneste triste i denne tråden er din reaksjon. Vi diskuterer lekesaker, dyre sådan, men likefullt lekesaker. Istedet for å komme med slik oppgulp, hvorfor ikke ta noen gode bilder av det du har, slik at vi andre kan dele din glede? Tror de færreste som er glad i dette merket og har fulgt meg de siste ukene tilskriver mine innlegg noe annet om euforien jeg opplever over å ha oppfylt en drøm.

    Din feiltolkning av min "tåpelige" kommentar kan være forståelig, men ikke den negative karakteristikken du her gir meg.

    Men bare for å klarlegge hva jeg mente. Det selges pr i dag ingen integrert løsning, eller stereoløsning som gir deg 600W i to kanaler i en boks. Du hadde 602 som ble solgt i en fireårs periode frem til 2007. 300W kan man i dag få i tre forskjellige løsninger alt etter behovet, men om man vil ha 600W eller mer må man ha plass til to broilere pluss fortrinn.

    Jeg prøvde gamle MA8000 og fant ut at jeg da kanskje hadde lyst på litt mer enn 300W, men siden da har de høyttalerne jeg prøvde dem på flyttet opp og jeg ser etter en løsning som ikke kan være så fysisk dominerende. 301 vil være perfekt da de passer 15cm formfaktoren, men 152 og 5300 er også alternativer. Jeg kjøper helst brukt, da McIntosh er temmelig dyrt og to oppsett enda dyrere.

    Er en vanlig fattiglapp med en dyr fetisj!
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
    Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
    Jeg så den i vogna sammen med mine 1.2, når jeg var å hentet dem!;) Er egentlig litt glad. For hadde de hatt begge, hadde ikke jeg hatt 1.2 og Evo III hadde ikke hatt 601...
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Synes du egentlig bør gå litt i deg selv komfort Eneste triste i denne tråden er din reaksjon. Vi diskuterer lekesaker, dyre sådan, men likefullt lekesaker. Istedet for å komme med slik oppgulp, hvorfor ikke ta noen gode bilder av det du har, slik at vi andre kan dele din glede? Tror de færreste som er glad i dette merket og har fulgt meg de siste ukene tilskriver mine innlegg noe annet om euforien jeg opplever over å ha oppfylt en drøm.

    Din feiltolkning av min "tåpelige" kommentar kan være forståelig, men ikke den negative karakteristikken du her gir meg.

    Men bare for å klarlegge hva jeg mente. Det selges pr i dag ingen integrert løsning, eller stereoløsning som gir deg 600W i to kanaler i en boks. Du hadde 602 som ble solgt i en fireårs periode frem til 2007. 300W kan man i dag få i tre forskjellige løsninger alt etter behovet, men om man vil ha 600W eller mer må man ha plass til to broilere pluss fortrinn.

    Jeg prøvde gamle MA8000 og fant ut at jeg da kanskje hadde lyst på litt mer enn 300W, men siden da har de høyttalerne jeg prøvde dem på flyttet opp og jeg ser etter en løsning som ikke kan være så fysisk dominerende. 301 vil være perfekt da de passer 15cm formfaktoren, men 152 og 5300 er også alternativer. Jeg kjøper helst brukt, da McIntosh er temmelig dyrt og to oppsett enda dyrere.

    Er en vanlig fattiglapp med en dyr fetisj!
    Jeg enig i det aller meste du skriver, men kunsten er å distansere seg fra eget anlegg og egne behov når noen spør om råd om utstyr mange hakk under ditt eget.
    Jeg forsåvidt ikke enig i at det er noe problem i seg selv at phonotrinnet er inni integrert eller pre.
    Du skriver 300W ble for lite....da må du ikke glemme 2db dynamic headroom som da blir 475W ;-)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    kunsten er å distansere seg fra eget anlegg
    Kunsten er å si "beklager misforståelsen"! Hvor du henter frekkheten til å belære meg etter all den negativiteten du lirer av deg.... vel ærlig talt, det blåser jeg i! Fei for din egen dør!

    Vår dialog avsluttes, resten av våset ditt blir ignorert.
     

    StefanR

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.03.2020
    Innlegg
    612
    Antall liker
    775
    Sted
    Orkanger
    Her har jeg spurt om litt råd/erfaringer og føler jeg har fått god hjelp. Føler på ingen måte at mine tanker om en MA9000 blir latterliggjort av de med større oppsett. Skriftlig ironi eller sarkasme er ikke det letteste man begir seg utpå.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Her har jeg spurt om litt råd/erfaringer og føler jeg har fått god hjelp. Føler på ingen måte at mine tanker om en MA9000 blir latterliggjort av de med større oppsett. Skriftlig ironi eller sarkasme er ikke det letteste man begir seg utpå.
    Selvfølgelig ikke! Hadde jeg fått plass til en MA8000/9000 oppe hadde jeg vurdert den sterkt. Skal heller ikke ha platespiller der, men trenger dac og MCs innebygde synes jeg er fortreffelige. Dessverre er det konas domene, så hva som kommer opp der er en komitéavgjørelse, men hun liker også Mc.

    Ps! Du kan gjøre det lurt i å jakte på en MA8000 istedet, samme trinn minus den utskiftbare DACen. Det var forsåvidt MA8000, som jeg hadde her noen uker, som ga meg det første store Mc-kicket


    testmc.jpg
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    kunsten er å distansere seg fra eget anlegg
    Kunsten er å si "beklager misforståelsen"! Hvor du henter frekkheten til å belære meg etter all den negativiteten du lirer av deg.... vel ærlig talt, det blåser jeg i! Fei for din egen dør!

    Vår dialog avsluttes, resten av våset ditt blir ignorert.
    Surpomp 😉
    Jeg heller mer mot uenig enn missforståelse, begge deler burde være innafor?!
    Har selv falt for fristelsen å anbefale det jeg selv har for kompiser, men har tatt meg i det fordi de er ikke i nærheten av det jeg har og kommer aldri til å komme dit 😊.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
    Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
    Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    For en tåpelig kommetar...
    Surpomp! :)

    Hadde omsider overbevist kona om at 301 hadde vær perfekt oppe og skulle til å kjøpe det paret som lå ute en stund. Tror du ikke en røver hadde kjøp en av de, bare en igjen.:mad:
    Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
    Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....
    Ikke som jeg vet, følger ikke veldig med. Men det ligger vel i kortene på en måte (?)
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Akkurat...jeg har snust litt på det paret jeg også. Må være moro for OHFC å sitte igjen med en stk 301...tipper den snart erstattes med 311 (?)
    Har Mcintosh bekreftet at det kommer en 311? Er spent på den minste monoblokken sin arvtaker.....
    Ikke som jeg vet, følger ikke veldig med. Men det ligger vel i kortene på en måte (?)
    Både ja og nei, Med MA9000 og MC312 er det egentlig rart at Mcintosh har plass til MC301 /(MC311) i lineup?!
    Men absolutt flott for oss som liker monoblokker :)
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Hei, og gratulerer med dagen :) Jeg har tatt steget opp et hakk og byttet ut MA8000 med et strøkent sett Mc601og C52. Dette er ikke i hus før en av de første dagene i kommende uke, men jeg ser at jeg har en plasseringsutfordring da benken er litt stutt i alle retninger. Jeg kan plassere blokkene på gulvet ved å fjerne nederste hylle, men da vil de stikke ugunstig mye frem pga at de bakre beina i benken har for kort avstand mellom hverandre, og derfor hindrer meg i å skyve blokkene langt nok bakover. Dette blir både lite øyevennlig, pluss at de blir lett utsatt for føtter, støvsugermunnstykker og andre "lavtflygende" objekter.

    Så kommer spørsmålet jeg egentlig vet trigger til alt fra hakeslepp og hoderisting, til tja, hvorfor ikke, til null problem....
    Kan jeg plassere 601-blokkene oppå sub`ene mine?

    Jeg har nemlig 2 stk. tunge kraftplugger stående i rekka, èn på hver side av benken (Definitive Technology Supercube Reference). Disse er svært solid bygd, og nå har jeg testet med alt fra tungrock via elektronica til kirkeorgel med godt pådrag, og kun på de aller laveste frekvensene fra orgel og låta Sweet Wilderness med Medwyn Goodall kjente jeg en aning vibrasjon (langtifra kraftig risting) i topplata på sub.

    Jeg er selv i utgangspunktet skeptisk, og ønsker derfor å forhøre meg litt flere steder i tillegg til de jeg allerede har sjekket ut om saken, før jeg avgjør om det blir sånn eller slik.. Fotavtrykket på Mc 601 passer helt glimrende ifht topplata på sub`ene, og denne kan sågar fjernes, noe jeg sannsynligvis gjør for å spare finishen, og heller erstatte denne med enten vibrodempere eller en type gummimatte. Estetisk blir dette helt topp, der C52 og MCD500 på benken flankeres av Mc 601 oppå hver sin sub, der høydeforskjellen på sub kontra benk utgør at toppdekslet på alle komponentene havner nesten på linje.

    Kan dette være så himla feil...? Med tanke på at dette er snakk om komponenter helt uten innvendig bevegelig mekanikk lurer jeg jo på hvilke varsellamper som vil kunne trigges. Lydmessige påvirkninger? Elektronikk? Loddinger? Osv, osv...? Kom med innspill!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Hvis de står stødig og det tar seg ut er det jo bare å kjøre på.

    Under her skjuler det seg 5stk 12" subber.
    DSC_10000.jpg
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Hei. Ja, det var faktisk oppsettet ditt som fikk meg på tanken :) Ligger benkeplata du har under Mc 1,25 og forf. nedpå sub`ene, eller er det noe luft/dempemateriale mellom? Merker du noe vibrasjon i den?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Nei, de har ingen kontakt med benken, men klart når det svinger som verst så svinger plata med uansett. 🥳 Eneste som jeg ser kan være et issue er evt mekanisk skramling i chassis, men det finner du jo fort ut.

    Må ikke glemme å gratulere deg med knall forsterkeri. Husker selv da jeg gikk fra MA8000 til MC601. Gled deg! :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Takker for den :) Ja, jeg regner jo med at det må bli litt forskjell, skulle vel bare mangle, selv om jeg har vært veldig fornøyd de drøye to årene MA 8000 har stått for showet, dog sammen med sub`ene. Vel, da tror jeg sannelig jeg skal prøve den plasseringa, og Mc er nå såpass godt sammenskrudd at jeg tviler vel på at den svake vibrasjonen lager noe skramling fra de. Det er jo også en mulig sannsynlighet for at sub`ene rett og slett blir overflødige, da MC 601 kanskje genererer bunndraget jeg før manglet, vi får se... Man gleder seg stort ja :D
     
    • Liker
    Reaksjoner: oct

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.765
    Antall liker
    50.391
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Kan ikke se noen problemer med det,selv om du sikkert får noen kommentarer på at det ikke er heldig😉

    O
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    18.05.2020 Oppgradert til MC601 og C52.JPG

    Da er oppgradering fra MA8000 til MC601 og C52 gjennomført, og blokkene støtt og solid plassert oppå Def-Tech`ene. Ingen følbare vibrasjoner i blokkene utover det som oppstår i hele benken, gulvet og resten av omgivelsene når jeg gasser litt på, så dette vil jeg tro må gå bra. Kom gjerne med innspill om evt tiltak som om mulig vil kunne gjøre det enda bedre. Se forøvrig bort fra alle synlige kabler og dill, dette skal skjules etterhvert. Men du verden, det ble forskjell på lydbildet :love:. Var jo kjempefornøyd med MA8000 de 2,5 årene den var i drift, men du verden, dette var et sjumils-steg videre, begreper som kanalseparasjon, holografi, bredde, ja alt ble det jo bare fabelaktig mye mer av. I tillegg gir det vesentlig mer og strammere bunn, så sub`ene er nå med på kun 1/3 av nivået jeg før måtte spe på med. Men de må fortsatt være med, for KEF`ene er fremdeles for slanke i bånn, og det skyldes nok mest sannsynlig at rommet/stua er som den er. Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000. Om dette kun skyldes fravær av effektdelen i kabinettet, eller om det sitter en bedre RIIA her er jeg noe usikker på, men det kan kanskje andre uttale seg om. Nå skal det nytes musikk, hele helga 🍻🎷🎸🥁;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000.
    Den observasjonen gjorde jeg også, men ihh til spec står ikke RIAA på MA8000 tilbake, snarere tvert i mot. Vrir man opp uten signal hører man støy fra strømforsyning, så jeg konkluderte med mangelfull hensyn til effekttrinnet og dens forsyning. På preampene suser det bare i sivet. :)
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.607
    Antall liker
    3.202
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Vis vedlegget 639023
    Da er oppgradering fra MA8000 til MC601 og C52 gjennomført, og blokkene støtt og solid plassert oppå Def-Tech`ene. Ingen følbare vibrasjoner i blokkene utover det som oppstår i hele benken, gulvet og resten av omgivelsene når jeg gasser litt på, så dette vil jeg tro må gå bra. Kom gjerne med innspill om evt tiltak som om mulig vil kunne gjøre det enda bedre. Se forøvrig bort fra alle synlige kabler og dill, dette skal skjules etterhvert. Men du verden, det ble forskjell på lydbildet :love:. Var jo kjempefornøyd med MA8000 de 2,5 årene den var i drift, men du verden, dette var et sjumils-steg videre, begreper som kanalseparasjon, holografi, bredde, ja alt ble det jo bare fabelaktig mye mer av. I tillegg gir det vesentlig mer og strammere bunn, så sub`ene er nå med på kun 1/3 av nivået jeg før måtte spe på med. Men de må fortsatt være med, for KEF`ene er fremdeles for slanke i bånn, og det skyldes nok mest sannsynlig at rommet/stua er som den er. Synes også C52 gjør en vesentlig bedre jobb med RIIA MC, er stor forbedring fra MA8000. Om dette kun skyldes fravær av effektdelen i kabinettet, eller om det sitter en bedre RIIA her er jeg noe usikker på, men det kan kanskje andre uttale seg om. Nå skal det nytes musikk, hele helga 🍻🎷🎸🥁;)
    For ordens skyld: jeg har en Kef Reference 209 som står nesten ubrukt hos meg. Kan være at den ville kunne gjort god nytte sammen med 207/2 slik den gjorde hos meg før.
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    For ordens skyld: jeg har en Kef Reference 209 som står nesten ubrukt hos meg. Kan være at den ville kunne gjort god nytte sammen med 207/2 slik den gjorde hos meg før.
    Hei. Det hadde den nok helt sikkert gjort, men foreløpig er jeg svært imponert over hva de kompakte Super Cubene gjør, særlig etter at jeg kalibrerte de med DSPeaker Anti Mode 2.0 Dual Core. Og to ble markant bedre en kun èn. I tillegg har jeg som du ser på bildet ikke mye å gå på av plass, så foreløpig blir de nok stående. Jeg hadde helst ønsket å helt kutte ut sub`er i oppsettet, men da må det andre høyttalere inn i bildet, og det skjer ikke med det første for jeg simpelthen elsker lydbildet i 207`ene, og aner ikke hva som kan gjøre totalinntrykket bedre enn disse og samtidig levere det jeg ønsker i bassen.
     

    komfort

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.11.2010
    Innlegg
    1.580
    Antall liker
    490
    Ja, mange som har erfart at det er ved de store monoblokkene det virkelig tar av. Gratulerer!
    Ja vel, kan man si det på generel basis? Uansett hvilke høyttalere man har ?
    Så 601/611 er det minste man kan ha for at det skal ta av??
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn