McIntosh - Turkise VU-metere - HiFiens svar på kitch

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Da har nok et apparat fra Binghampton fått plass i heimen. Mcintosh Mcd 1100 står og går seg til (disse macene trenger sinnsykt lang innspillingstid, nærmere 1000 timer!) Men allerede nå låter det supert, veldig mye mer detaljert og oppløst enn mcd 500.

    Life is good.

    Er det forøvrig noen som har prøvd MEN-dingsen? Er litt nysgjerrig på den.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg har ikke kjennskap til MEN220 selv, men har hørt litt forskjellig om den. Enkelte er veldig store fans, samtidig som det tydeligvis har vært noen bugs med dette produktet. Hvis jeg husker liktig så er det ift å bruke denne i et balansert system. Men220 er basert på Lyngdorf sin room perfect prosessor. Finnes en del info på amerikanske forum.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    McIntosh har for tiden 2 integrerte forsterkere.
    Jeg har en veldig, veldig lyst på en av disse Ma6300 eller Ma7000. Det er noe helt eget med McIntosh og vindusviskere og hele greia. Klart Ma7000 står øverst på listen, men det er lommeboken som til sist bestemmer. Det jeg lurer på om de har en av disse kan komme med noen synspunkter, eventuelt hvilke høyttalere som kan brukes sammen med disse forsterkerne. Selv har tenkt litt i retning Dynaudio, men er den minste sterk nok til eks contour 1,4 eller 3,4 etc.
    Hvordan er disse i kraft. Har testet Mc402 tidligere, følte at den gikk litt fort tom for krefter, er det samme med disse integrerte?

    Mvh
    maxmekker
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    maxmekker skrev:
    McIntosh har for tiden 2 integrerte forsterkere.
    Jeg har en veldig, veldig lyst på en av disse Ma6300 eller Ma7000. Det er noe helt eget med McIntosh og vindusviskere og hele greia. Klart Ma7000 står øverst på listen, men det er lommeboken som til sist bestemmer. Det jeg lurer på om de har en av disse kan komme med noen synspunkter, eventuelt hvilke høyttalere som kan brukes sammen med disse forsterkerne. Selv har tenkt litt i retning Dynaudio, men er den minste sterk nok til eks contour 1,4 eller 3,4 etc.
    Hvordan er disse i kraft. Har testet Mc402 tidligere, følte at den gikk litt fort tom for krefter, er det samme med disse integrerte?

    Mvh
    maxmekker
    Jeg er glad i min kombinasjon: McIntosh MA7000 + KEF Reference 201/2. Stuen min er 4 x 4 x 2,8 (takhøyde) meter. Jeg spiller på høyst moderat volumnivå. Kilder: McIntosh MCD500, OPPPO BDP-83SE NuForce Edition, Logitech Transporter, m.m.

    Jeg har også hørt den samme forsterker-høyttaler-kombinasjonen hos Soundgarden i Bergen før jeg kjøpte anlegget. Jeg har ingen omfattende erfaring med McIntosh MA7000 med andre høyttalere, selv om jeg av og til har hørt den med andre høyttalere hos Musik Magazinet i Bergen.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    BigSwifty skrev:
    Da har nok et apparat fra Binghampton fått plass i heimen. Mcintosh Mcd 1100 står og går seg til (disse macene trenger sinnsykt lang innspillingstid, nærmere 1000 timer!) Men allerede nå låter det supert, veldig mye mer detaljert og oppløst enn mcd 500.

    Life is good.

    Er det forøvrig noen som har prøvd MEN-dingsen? Er litt nysgjerrig på den.
    Mcd 1100 høres spennende ut:)
    Hva ligger den på i pris?

    Mvh Tommy
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    spiller med en mc2102 her hjemme ilag med klipsch cwlll og de passer svært godt sammen, spiller musikk the american way :)
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    tdbil skrev:
    BigSwifty skrev:
    Da har nok et apparat fra Binghampton fått plass i heimen. Mcintosh Mcd 1100 står og går seg til (disse macene trenger sinnsykt lang innspillingstid, nærmere 1000 timer!) Men allerede nå låter det supert, veldig mye mer detaljert og oppløst enn mcd 500.

    Life is good.

    Er det forøvrig noen som har prøvd MEN-dingsen? Er litt nysgjerrig på den.
    Mcd 1100 høres spennende ut:)
    Hva ligger den på i pris?

    Mvh Tommy
    Spennende er bare fornavnet! Vet ikke om endelig listepris i Norge er fastsatt ennå, men usa-pris er ca $11.000

    Foreløpig har jeg min på lån/testing.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    BigSwifty skrev:
    tdbil skrev:
    BigSwifty skrev:
    Da har nok et apparat fra Binghampton fått plass i heimen. Mcintosh Mcd 1100 står og går seg til (disse macene trenger sinnsykt lang innspillingstid, nærmere 1000 timer!) Men allerede nå låter det supert, veldig mye mer detaljert og oppløst enn mcd 500.

    Life is good.

    Er det forøvrig noen som har prøvd MEN-dingsen? Er litt nysgjerrig på den.
    Mcd 1100 høres spennende ut:)


    Hva ligger den på i pris?

    Mvh Tommy
    Spennende er bare fornavnet! Vet ikke om endelig listepris i Norge er fastsatt ennå, men usa-pris er ca $11.000

    Foreløpig har jeg min på lån/testing.
    Jeg driver å skal selge Wadian min for å få alt i Mcintosh og hadde i utgangspunktet tengt å gå for Mcd 500,men nå må jeg vurdere Mcd 1100 også ;D
    Kan du si noe mere om forskellene mellom de to?

    Ser den ligger på 114000 i Sverige så da blir det kanskje rundt 100k i Norge ???

    Gromt anlegg du har ;D


    Tommy
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    Jeg hadde mcd 500 på lån i 2 måneder, mens jeg ventet på 1100. Det er en veldig morsom spiller, men med veldig frempå-lyd. Mye bass, super mellomtone og mye diskant.

    Spiller du kun rock´n roll, ville jeg "nøyd" meg med denne. Den har også 2 dig innganger, coax og optisk.

    Har du litt mer variert musikksmak, er 1100 tingen. Forskjellen er først og fremst et mye mer nyansert lydbilde, uten å ofre trøkket i bassen. Mye mer tredimensjonalitet i bredde og dybde.

    Et "mektig" lydbilde, i beste Mac-tradisjon :)

    Og 5 dig innganger, inkl asynkron usb.

    Har du råd, så ville jeg nok gått for 1100, med mindre du kun spiller rock.
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    BigSwifty skrev:
    Jeg hadde mcd 500 på lån i 2 måneder, mens jeg ventet på 1100. Det er en veldig morsom spiller, men med veldig frempå-lyd. Mye bass, super mellomtone og mye diskant.

    Spiller du kun rock´n roll, ville jeg "nøyd" meg med denne. Den har også 2 dig innganger, coax og optisk.

    Har du litt mer variert musikksmak, er 1100 tingen. Forskjellen er først og fremst et mye mer nyansert lydbilde, uten å ofre trøkket i bassen. Mye mer tredimensjonalitet i bredde og dybde.

    Et "mektig" lydbilde, i beste Mac-tradisjon :)

    Og 5 dig innganger, inkl asynkron usb.

    Har du råd, så ville jeg nok gått for 1100, med mindre du kun spiller rock.
    Ok spiller det meste så jeg må vel vurdere 1100 ;D
    Får se hvor godt tilbud jeg kan få :'(

    Tommy
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Jeg vet jo at Neby er litt strenge på hvem som får forhandle McIntosh. Derfor lurer jeg på hvem som forhandler McIntosh i Norge nå? Soundgarden står vel for det største markedet, og så har vi Stereofil i Oslo og Musik Magazinet i Bergen. Tonart solgte, men har lagt ned driften.

    Hvem andre?
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    er det ikke slik at de som skal forhandle det skal ha en del mc produkter inne da? vet om flere butikker som har tilgang på mc men ikke har sortiment inne
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Forstår det slik at Audioaktøren selger. Tømmervik solgte 275 til meg (Oslo hifisenter)
     

    KentOve

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.09.2008
    Innlegg
    360
    Antall liker
    8
    Sted
    Karmøy
    Har hørt at butikkene som skal forhandle McIntosh må ha 5, eller var det 7 produkter i butikken.. Vet ikke om dette stemmer.

    Serial: Kanskje ett dumt spørsmål, men var denne ny? Eller en brukt, de hadde tatt i innbytte?
     

    Serialcat

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.09.2009
    Innlegg
    323
    Antall liker
    119
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    2
    KentOve skrev:
    Serial: Kanskje ett dumt spørsmål, men var denne ny? Eller en brukt, de hadde tatt i innbytte?
    Denne var ny. Jeg gjorde Geir oppmerksom på at mc275 var blitt mer brukbar med
    nye ht-terminaler og hadde fjernet vol. kntr. Han kontaktet da Neby og fikk inn
    en pall med mc-saker. Om han driver med mc nå aner jeg ikke. Dette var for 1,5 år siden.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    KentOve skrev:
    Har hørt at butikkene som skal forhandle McIntosh må ha 5, eller var det 7 produkter i butikken.. Vet ikke om dette stemmer.

    Serial: Kanskje ett dumt spørsmål, men var denne ny? Eller en brukt, de hadde tatt i innbytte?
    Det er mulig at dette gjelder i store byer i USA el.l., men neppe i Norge. Hverken Soundgarden eller Musik Magazinet i Bergen har (normalt) hatt 5-7 McIntosh-produkter inne (for demonstrasjon). Det har mere typisk vært en integrert forsterker (typisk MA7000) og tidvis en CD-spiller (typisk MCD301).
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    BigSwifty skrev:
    Jeg hadde mcd 500 på lån i 2 måneder, mens jeg ventet på 1100. Det er en veldig morsom spiller, men med veldig frempå-lyd. Mye bass, super mellomtone og mye diskant.

    Spiller du kun rock´n roll, ville jeg "nøyd" meg med denne. Den har også 2 dig innganger, coax og optisk.

    Har du litt mer variert musikksmak, er 1100 tingen. Forskjellen er først og fremst et mye mer nyansert lydbilde, uten å ofre trøkket i bassen. Mye mer tredimensjonalitet i bredde og dybde.

    Et "mektig" lydbilde, i beste Mac-tradisjon :)

    Og 5 dig innganger, inkl asynkron usb.

    Har du råd, så ville jeg nok gått for 1100, med mindre du kun spiller rock.
    Jeg stusser litt på dette. Det er ikke i samsvar med det jeg har lest om MCD500 (og det er en god del). MCD500 anses som en meget god CD-spiller som fullt forsvarer prisen (i forhold til de øvrige konkurrentene).

    Jeg har dog ikke hørt særlig mange av de naturlige konkurrentene og neppe noen verdige kandidater i divisjonen(e) over MCD500.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    CDWMcInSpots skrev:
    BigSwifty skrev:
    Jeg hadde mcd 500 på lån i 2 måneder, mens jeg ventet på 1100. Det er en veldig morsom spiller, men med veldig frempå-lyd. Mye bass, super mellomtone og mye diskant.

    Spiller du kun rock´n roll, ville jeg "nøyd" meg med denne. Den har også 2 dig innganger, coax og optisk.

    Har du litt mer variert musikksmak, er 1100 tingen. Forskjellen er først og fremst et mye mer nyansert lydbilde, uten å ofre trøkket i bassen. Mye mer tredimensjonalitet i bredde og dybde.

    Et "mektig" lydbilde, i beste Mac-tradisjon :)

    Og 5 dig innganger, inkl asynkron usb.

    Har du råd, så ville jeg nok gått for 1100, med mindre du kun spiller rock.
    Jeg stusser litt på dette. Det er ikke i samsvar med det jeg har lest om MCD500 (og det er en god del). MCD500 anses som en meget god CD-spiller som fullt forsvarer prisen (i forhold til de øvrige konkurrentene).

    Jeg har dog ikke hørt særlig mange av de naturlige konkurrentene og neppe noen verdige kandidater i divisjonen(e) over MCD500.
    Stuss i vei. Men jeg har da tross alt hatt begge to hjemme, i mitt eget anlegg, som jeg kjenner ut og inn og hvor jeg ikke har byttet ut komponenter på flere år.

    Men jeg tror du misforstår meg. Mcd 500 er ikke bare en god cd-spiller, det er en meget god cd-spiller. Og jeg mener også at den fullt ut forsvarer prisen, til og med er den ikke langt unna et best buy i prisklassen. Jeg er m.a.o. helt på linje med alle testene av 500 (som jeg også har lest).

    Går du inn på "fansiden" til McIntosh, audioaficionado.org , vil du se at de der som har gått fra 500 til 1100, påpeker mange av de samme forskjellene som jeg har nevnt.

    Mcd 1100 koster (sansynligvis) nesten dobbelt så mye som 500, det skulle nesten bare mangle at den ikke tilførte noe mer.

    Mitt poeng med det jeg skrev, var å påpeke forskjellen i lydsignatur. Det sitter helt nyutviklede dacer i 1100, som har en (for meg) litt forbløffende annerledes lydsignatur.

    Jeg elsker lyden i 1100, men 500 låter "tøffere", for å bruke et rimelig upresist uttrykk. Så de som ikke er så opptatt av å lytte innover i musikkens alle nyanser (f.eks. på klassisk og akustisk musikk), tror jeg faktisk vil kunne spare penger og være vel så happy med 500.

    Men dette er selvsagt avhengig av resten av utstyret man har. Min C1000T preamp er ekstremt transparent og avslører veldig lett de forskjellene jeg her påpeker. I andre anlegg og rom er kanskje forskjellene mindre.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    BigSwifty skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    BigSwifty skrev:
    Jeg hadde mcd 500 på lån i 2 måneder, mens jeg ventet på 1100. Det er en veldig morsom spiller, men med veldig frempå-lyd. Mye bass, super mellomtone og mye diskant.

    Spiller du kun rock´n roll, ville jeg "nøyd" meg med denne. Den har også 2 dig innganger, coax og optisk.

    Har du litt mer variert musikksmak, er 1100 tingen. Forskjellen er først og fremst et mye mer nyansert lydbilde, uten å ofre trøkket i bassen. Mye mer tredimensjonalitet i bredde og dybde.

    Et "mektig" lydbilde, i beste Mac-tradisjon :)

    Og 5 dig innganger, inkl asynkron usb.

    Har du råd, så ville jeg nok gått for 1100, med mindre du kun spiller rock.
    Jeg stusser litt på dette. Det er ikke i samsvar med det jeg har lest om MCD500 (og det er en god del). MCD500 anses som en meget god CD-spiller som fullt forsvarer prisen (i forhold til de øvrige konkurrentene).

    Jeg har dog ikke hørt særlig mange av de naturlige konkurrentene og neppe noen verdige kandidater i divisjonen(e) over MCD500.
    Stuss i vei. Men jeg har da tross alt hatt begge to hjemme, i mitt eget anlegg, som jeg kjenner ut og inn og hvor jeg ikke har byttet ut komponenter på flere år.

    Men jeg tror du misforstår meg. Mcd 500 er ikke bare en god cd-spiller, det er en meget god cd-spiller. Og jeg mener også at den fullt ut forsvarer prisen, til og med er den ikke langt unna et best buy i prisklassen. Jeg er m.a.o. helt på linje med alle testene av 500 (som jeg også har lest).

    Går du inn på "fansiden" til McIntosh, audioaficionado.org , vil du se at de der som har gått fra 500 til 1100, påpeker mange av de samme forskjellene som jeg har nevnt.

    Mcd 1100 koster (sansynligvis) nesten dobbelt så mye som 500, det skulle nesten bare mangle at den ikke tilførte noe mer.

    Mitt poeng med det jeg skrev, var å påpeke forskjellen i lydsignatur. Det sitter helt nyutviklede dacer i 1100, som har en (for meg) litt forbløffende annerledes lydsignatur.

    Jeg elsker lyden i 1100, men 500 låter "tøffere", for å bruke et rimelig upresist uttrykk. Så de som ikke er så opptatt av å lytte innover i musikkens alle nyanser (f.eks. på klassisk og akustisk musikk), tror jeg faktisk vil kunne spare penger og være vel så happy med 500.

    Men dette er selvsagt avhengig av resten av utstyret man har. Min C1000T preamp er ekstremt transparent og avslører veldig lett de forskjellene jeg her påpeker. I andre anlegg og rom er kanskje forskjellene mindre.
    Takk for fyldig og oppklarende svar. Jeg ble straks mye klokere.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    tdbil skrev:
    Jeg driver å skal selge Wadian min for å få alt i Mcintosh og hadde i utgangspunktet tengt å gå for Mcd 500,men nå må jeg vurdere Mcd 1100 også ;D
    Den avgjørelsen tror jeg at jeg revurdert. Nå har jeg ikke hørt mcd 1100, men har nå hørt noen varianter av både Wadia og Mcintosh og jeg synes Wadia er desidert best.
    Men du har vel hørt begge antar jeg og kommet frem til din favoritt. Skal du dumpe Wadiaen skikkelig stiller jeg gladelig opp som mottaker ;D
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Holmium skrev:
    tdbil skrev:
    Jeg driver å skal selge Wadian min for å få alt i Mcintosh og hadde i utgangspunktet tengt å gå for Mcd 500,men nå må jeg vurdere Mcd 1100 også ;D
    Den avgjørelsen tror jeg at jeg revurdert. Nå har jeg ikke hørt mcd 1100, men har nå hørt noen varianter av både Wadia og Mcintosh og jeg synes Wadia er desidert best.
    Men du har vel hørt begge antar jeg og kommet frem til din favoritt. Skal du dumpe Wadiaen skikkelig stiller jeg gladelig opp som mottaker ;D
    . ønsket er å få alt i Mcintosh men helst uten at lyden blir noe dårligere. Har ikke hørt Mc cdspiller i eget oppsett men Mcd 500 får mye god kritikk og 1100 burde ikke være langt unna Wadian ???
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    hvorfor skulle ikke mcd110 være til og med bedre enn wadiaen? Synes det er litt rart å mene noe om det uten å ha hørt den...
     

    tdbil

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.06.2006
    Innlegg
    320
    Antall liker
    15
    Sted
    Båtstø
    Kalle Klovn skrev:
    hvorfor skulle ikke mcd110 være til og med bedre enn wadiaen? Synes det er litt rart å mene noe om det uten å ha hørt den...
    Jo det er absolutt mulig og jeg venter i spenning på å få testet den når den kommer for demo. Soundgarden vurderer å ha demo i ett par butikker.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    Kalle Klovn skrev:
    hvorfor skulle ikke mcd110 være til og med bedre enn wadiaen? Synes det er litt rart å mene noe om det uten å ha hørt den...
    Antagelsen var basert på sammenligninger av andre Mc-spillere og Wadiaspillere, og jeg foretrekker soleklart Wadia. Men det er min personlige mening. Den deler selvfølgelig ikke alle, poenget var at jeg hadde vært forsiktig medå selge Wadiaen, som er en fantastisk god spiller, før Mac var testet i anlegget. Og ja, den kan selvfølgeligvære bedre, men jeg er ikke sikker på at den er det.
    Og "for the record", jeg eier selv McIntosh-forsterker, men på kildesiden synes jeg Wadia er bedre, selv om Mac utvilsomt også er veldig bra.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er veldig spent på den innebygde DACen. 32bit/192khz - er den så bra at jeg kan kvitte meg med naim dac'en? I tillegg har den usb tilkobling og re- klokking av alle innkommende digitale signaler.
     

    maxmekker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.03.2005
    Innlegg
    675
    Antall liker
    319
    Torget vurderinger
    2
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    maxmekker skrev:
    Hvordan er disse i kraft. Har testet Mc402 tidligere, følte at den gikk litt fort tom for krefter, er det samme med disse integrerte?

    Mvh
    maxmekker
    En liten ting som er verdt å nevne; flere av mcintosh effekttrinnene har forholdsvis lav gain ( feks er mine 501'er slik). Det betyr at du må ha en langt høyere voluminstilling på forforsterkeren for å få samme antall dB. I tillegg er det slik at dersom forsterkerne forvrenger lite (alt annet likt) vil det kunne høres ut som de spiller lavere enn forsterkere med mer forvrengning. Når jeg skiftet fra ec aw250r til mc501 så målte jeg flere ganger før og etter skiftet for å finne ut hvilket dB nivå jeg foretrakk. På mc501 fant jeg ut at jeg spilte litt høyere uten at det var ubehagelig.
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    maxmekker skrev:
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
    har hatt rf63 og har nå cornwall lll sammen med mc2102, liker den lyden mc + klipsch gir
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    maxmekker skrev:
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
    Jeg har flere forskjellige Piegaer, men bruker primært tc70x - heter nå coax70 - sammen med mc. Jeg vil si at disse er ekstremt bra på finoppløsning, stereoperspektiv, stemmegjengivelse og er meget nøytrale. Det gjør at de klarer seg meget bra på mange sjangre. I forhold til prisen så finnes det imidlertid høyttalere som rocker mer, så det kommer litt an på hvilket rom du har og hvilken musikk du spiller.
     

    Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    maxmekker skrev:
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
    Jeg benytter SF Cremona.
    Noe som også fungere bra, og som er noe helt annet, er JBL. Ikke minst Array-serien.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Er det noen ht som ikke passer mc da? Kan egentlig ikke se hvorfor det skal være det.
     

    BigSwifty

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2004
    Innlegg
    3.625
    Antall liker
    3.747
    jeg har sansen for sveiseaggregatsterke forsterkere og følsomme høyttalere. Det gir en masse dynamikk, som får musikken til å låte mer naturlig.
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    maxmekker skrev:
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
    Man velger ikke høyttalere ut i fra forsterker.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    JanOlav skrev:
    maxmekker skrev:
    Dere som har McIntosh. Hvilke høyttalere bruker dere? Eventuelt kan annbefale til en Ma7000?
    Man velger ikke høyttalere ut i fra forsterker.
    Litt enig på generell basis. Velg høyttaler, så finn en forsterker som har tilstrekkelig med krefter til å drive den. I dette tilfellet - hvis vi snakker om en 250 watter med output-transformer (hvis jeg husker riktig) - så kan den drive det meste i det relevante prisområdet på en brukbar måte. Da er man ganske fristilt.
     

    Kalle Klovn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Innlegg
    3.639
    Antall liker
    3.250
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    BigSwifty skrev:
    jeg har sansen for sveiseaggregatsterke forsterkere og følsomme høyttalere. Det gir en masse dynamikk, som får musikken til å låte mer naturlig.
    Helt enig, jeg venter bare på at det er trygt å dra stereoen fra "bunkersen" og inn i stua. (minstejenta er ennå litt for klåfingra) Da blir alle mcinstoshene med, men Piegaene må stå igjen i kinoen. Det trengs større høyttalere enn disse (Piegaene) for å få tilstrekkelig dynamikk i et stort rom.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn