Forsterkere McIntosh transistorforsterker til Klipsch Heresy III?

kjetil200

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.08.2009
Antall liker
278
Torget vurderinger
14
Hei! Har noen erfaring med McIntosh sine integrerte forsterkere til Klipsch Heresy eller annen Heritage høyttaler? Jeg vurderer muligheten for å kjøpe etter å ha drømt om McIntosh i flere år. Bør jeg heller gå for en påkostet rørforsterker til mine høyttalere?

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Antall liker
15.388
Sted
Sølvbyen
Jeg har brukt MHT-200, som er en integrert surroundforsterker fra McIntosh på Heresy III.

Vet ikke hvor lik eller ulik den er dedikerte tokanalere fra samme produsent, men det fungerte iallfall helt greit. Stor, ren lyd som passer ganske bra med beskrivelsen jeg har lest av andre Mc'er. Impeccable timing! Mulig Krell som jeg bruker nå har litt mer trøkk og heftigere bass, men Mc'en hadde kanskje mer klangfarger på akustisk og klassisk musikk. Savnet forøvrig ALDRI krefter med denne komboen, lyden ble liksom bare større og større jo mer jeg skrudde opp volumet.

Så det funker fint IMO, men på Heritage ville jeg muligens prøvd en god rørforsterker isteden, siden "alle" sier at det er veien å gå. Hadde gjort det selv, hadde det ikke dukket opp et brukt forsterkersett fra Krell som jeg bare måtte ha. :)

Evo III

Be Who You Are
Ble medlem
25.12.2009
Antall liker
64.774
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
86
Hei! Har noen erfaring med McIntosh sine integrerte forsterkere til Klipsch Heresy eller annen Heritage høyttaler? Jeg vurderer muligheten for å kjøpe etter å ha drømt om McIntosh i flere år. Bør jeg heller gå for en påkostet rørforsterker til mine høyttalere?
Hva med og legge inn dette spørsmålet i Klipsch tråden,mange som kan hjelpe deg der ;)

O

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Antall liker
8.042
Sted
Oslo
Hva med og legge inn dette spørsmålet i Klipsch tråden,mange som kan hjelpe deg der ;)

O
Eller i Mc. tråden.

mvh

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Jeg har en magefølelse som sier at det kan bli veldig bra. Men jeg ville nok prøvd det hjemme før kjøp.
Hvis du ikke bor så alt for langt unna Østfold må du gjerne komme og høre hvordan Heresy III fungerer sammen med 300B.

Topp Bunn