Høyttalere Mcintosh MA 7000 og sub

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Hei alle sammen,

skal koble opp en tilårskommen Patos Lyric sub (den med doble Peerless xxl 10") til en Mcintosh MA 7000. Denne forsterkeren har ikke sub utgang, men derimot en rca rec utgang, kan denne brukes?

Mvh Stig
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
Rec utgang er vanligvis ikke volumkontrollert afaik så vil nok ikke fungere men sjekk manualen.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Ok, ikke noe lurt å koble den til der da. Man kan jo splitte forsterkeren med jumpere og hente ut signal fra pre, men da må den vel ha retur fra sub og in på Power delen. Det er jo heller ikke optimalt, hmm, går det ikke å koble til sub på en fornuftig måte?

Mvh Stig
 

Leemix

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.03.2016
Innlegg
323
Antall liker
59
Ok, ikke noe lurt å koble den til der da. Man kan jo splitte forsterkeren med jumpere og hente ut signal fra pre, men da må den vel ha retur fra sub og in på Power delen. Det er jo heller ikke optimalt, hmm, går det ikke å koble til sub på en fornuftig måte?

Mvh Stig
Enten retur fra sub ja eller kanskje Y fra pre ut og inn i effekt del og sub. Kan være at det funker, best å dobbeltsjekke.


Sent from my iPad using Tapatalk
 

Bjeff

Hi-Fi interessert
Ble medlem
22.11.2008
Innlegg
89
Antall liker
16
Sted
Bergen
Har en XLR ut fra forsterkeren på output 2, en overgang til rca der skulle vel gjøre susen? Må rote litt i kjelleren og se hva jeg finner...
 

Caron

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.09.2014
Innlegg
349
Antall liker
482
Sted
Svelvik, Vestfold
Hei. Har selv en MA 8000, og klødde meg også i huet når jeg skulle koble opp sub i oppsettet. Endte da opp med å kjøpe 2 stk. Y-ledd og 2 stk. 10 cm jumpere, og kobla disse til RCA-utgangen. Da fikk jeg tappa ut signal til sub`en på ene enden av Y`ene, og jumperne fra den andre og inn på effekt-delen av forsterkeren. Det fungerer utmerket. Overgang fra XLR til RCA anbefales ikke, har jeg blitt fortalt.

Mvh. Caron
 
Topp Bunn