Forsterkere Mcintosh/ Klipsch

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Er det noen her som vet åssen Mcintosh virker på Klipsch rf7 mk1 og mk 3?
Bruker Rotel i dag, men syns Mcintosh ser så rått ut, og har lyst til og prøve. Tenker da på 601 eller 1,2 feks.
Noen som har trua?

Leggen
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
BigMac på Klipsch er ikke feil... Men, syns faktisk Hegel sin H30( i mono ) var enda rausere på RF7... Det var faktisk helt RÅTT :p.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
BigMac på Klipsch er ikke feil... Men, syns faktisk Hegel sin H30( i mono ) var enda rausere på RF7... Det var faktisk helt RÅTT :p.
Ja, H30 har jeg faktisk hatt, og ble brukt på de gamle rf7`a . Du har helt rett, det låt fett det.
Men syns utseende på BigMac som du sier er litt tøft.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Jævlig fint når det er mørkt iallefall. :) Men kvalitetsfølelsen på knapper osv, den er veldig lav.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Blir nok ikke helt håpløst da.
Bruker 2 stk rb 1590 idag, og det virker bra. Ihvertfall på mk3. Litt skrikende på mk1 syns jeg.
Har 2 stk nad 208 som passer bedre til dem.

Hva anbefales? 601, eller 1,2?
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Jeg hadde ikke turt å sette penger på at f.eks 601 vil oppleves kraftigere enn de to beista du allerede har.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
.. hva vil du oppnå? Selv syns jeg 1,2 har en «klarere» lydsignatur enn modellene under. Utseendemessig er det få som konkurrerer med mc1,2 🙂 massive saker.
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Bilde av en integrert som slo KO på Macintosh hos meg (og min smak) 😂. Rett etterpå ble Mac lagt ut for salg. Aldri har jeg hatt så lettsolgt utstyr. Gikk en smule varmt på annonsene da. Tror nok utseendet iseg selv gjør Macintosh så lettsolgt.
00072180-351C-41C2-B40F-90519357AAAE.jpeg
 

Focalius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.02.2009
Innlegg
1.242
Antall liker
488
Sted
Arendal
Torget vurderinger
5
Bilde av en integrert som slo KO på Macintosh hos meg (og min smak) 😂. Rett etterpå ble Mac lagt ut for salg. Aldri har jeg hatt så lettsolgt utstyr. Gikk en smule varmt på annonsene da. Tror nok utseendet iseg selv gjør Macintosh så lettsolgt.
Vis vedlegget 694941
Jeg prøvde Accuphase sin E-360. Synes ikke at den låt bedre, hvertfall ikke i toppen, enn McIntosh MA7000. Men med sine 100 watt, og skulle kjøre "harry-demo" på f.eks Skulls med Røyksopp så satt den sofaen og rommet mer i bevegelse enn MA7000. Kjappere, mer punchy og mer sprut over det. Det er egentlig ikke så stas når MA7000 banker ut 500 watt i vinduet, og 100 watteren oppleves som sintere🙈
 

skorob

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
3.790
Antall liker
1.993
Sted
Brumunddal
Torget vurderinger
9
Hehe. Såpass. Vel vel, vi får vel holde denne tråden til Klipsch og Mcintosh (min skyld for utskeielse). Men det funker det altså, vil bare poengtere at Mcintosh lever ekstremt godt på utseendet (enten liker du det eller ikke, tro de fleste syns det er beintøfft, inkludert meg) . Mc1.2kw på rf7 må jo bare være hinsides. Har testet 601, da samtidig mot 2x Hegel h30. Jeg er ikke i tvil hva ørene ville valgt 😈. Kanskje 1.2kw har det som trengs for å vinne på "alle" parametere.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Ikke lett dette her. Men utseende til Bigmac(menyen) er noe jeg har fryktelig løst på. Og sånn som jeg skjønner ut av dere som har peil, så kan vel dette bli bra.
Og ja! Rotelene virker som f... Og hos meg blir ting brukt hardt.
Og h30 som jeg hadde ble brukt på mk1,2, Aldri brukt på mk3, som jeg sa litt oppover her. Beklager..
Kanskje litt unødvenig info, men mk2 ble solgt raskt pga jeg syns dem rett og slett låt dårlig ( i mine ører)
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.211
Antall liker
22.942
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Jeg vet om en som har trua! @Dolbytor denne er din! 😁
Tja, jeg vet ikke om jeg kan bidra så mye. "Problemet" er at jeg ikke har sammenlignet mine McIntosh forsterkere med noe annet. Jeg gikk rett ifra en 7-kanals Adcom til MC1201 for 7-8 år siden og har deretter bare hatt McIntosh. Jeg liker utseendet og lyden, men jeg har ingen forutsetninger for mene om de er bedre eller dårligere enn andre merker :)

Jeg hadde forøvrig et par RF-7 II kjapt innom i stuen oppe. Da spilte jeg på McIntosh C50 og MC252. Det spilte ganske bra syns jeg og RF-7'ene trøkket skikkelig til i bassen. Jeg tok dem inn i en byttehandel og kunne godt beholde dem, men jeg ser jo at du ikke likte mk2 ;)
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Da er et par lånte mc 1,2 på plass. Måtte jaggu ta resten av uka fri for å høre!
Låter fett etter mine ører, og kraft i massevis!
Rotel forsterkerene mine står i et hjørne å er flaue..Hehe
Her går det i litt hard musikk. Testen begynte Thundermother med Dogs from hell.
Eieren av forsterkerene fikk akutt løst på klipsch..
Så beslutnig er tatt. Her skal det Bigmac inn for godt!

Takker for innspill, og forslag av erfarne folk.
 

Leggen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.02.2015
Innlegg
232
Antall liker
82
Torget vurderinger
0
Da er ting på plass her . BigMac har inntatt huset her. Har et par rf83 som står her og støver ned, og prøvde dem bare for morro skyld.
En ting er sikkert! Det kan da ikke finnes mere morrofaktor en det!

mvh Leggen
 
Topp Bunn