McDuck`s Hi-Fi oppsett.

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger


Velkommen til mitt nye krypinn.

Jeg har valgt og prøve noe nytt med å gå fra kino oppsett til stereo i første omgang. Har i det siste begynt og høre mer på musikk og med dette ofret alt på jakten etter en optimal front rekke for meg. Nå har jeg pusset dette rommet opp til sånn det skal være etter at jeg flytter ut og bygger et helt nytt lytte rom/kino i garasjen som jeg har i huset.

Har som tidligere en utfordring med skråveggen, men til tross for det så synes jeg at det begynner og bli en fantastisk lyd i rommet =)
I tiden fremover skal jeg leke meg litt med tiltak til akustikk, kabler og høyttalere.

Utstyret som jeg har i dag:

Front høytalere
: Tannoy Turnberry SE
Forforsterkere: Mcintosh C220
Dac: Mcintosh D100
Effektforsterker: Mcintosh 1.2KW
Surround reciver: Marantz SR6008
Subwoofer: Ken Kreisel dxd-12012

Høytaler Kabler: Nordost Frey 2
Signal XLR Kabler: Nordost Frey 2


Teknisk:
Størrelse: 20 m2 (4 x 5 m BxD)
Takhøyde: 2,35m













ken kreisel dxd-12012























Mcintosh C220 & Mcintosh D100



Tannoy Turnberry SE & Mcintosh 1.2KW








 
Sist redigert av en moderator:

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Dette ser ut som et rom mann kan trives i! :D
Flott oppsett!
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Ser veldig veldig bra ut, bare pøse på videre med bilder :)
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
Dette ser ut som et rom mann kan trives i! :D
Flott oppsett!
Takker for det J.R
Balsam for sjelen er det dt er =)
Hvordan går det med søken på mer effekt? fått noe respons.
Får legge ut ett par bilder du også så vi får se hærligheten =)

Lekkert:cool:
Pøs på med fler bilder!
Takk Heimdall..
Skal ta noen flere bilder når jeg kommer meg hjem fra sjøen og legge ut =)
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.259
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
@ McDuck: Nydelig oppsett. Har mye av det samme selv. Prøv gjerne JBL h.t., eller kanskje Avalon. Sistnevnte har jeg aldri hørt, men de skal inneha en egen "house sound". Jækligt dyre, da.


mvh
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
The quest for more effekt is going veldig godt da jeg igår fikk til en avtale om kjøp av mc1201 ;-)
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
@ McDuck: Nydelig oppsett. Har mye av det samme selv. Prøv gjerne JBL h.t., eller kanskje Avalon. Sistnevnte har jeg aldri hørt, men de skal inneha en egen "house sound". Jækligt dyre, da.


mvh
Hei oct.

Takk for det =) Planen var jo at jeg skulle ha Array 1400. Men når jeg først bestemte meg så ble de solgt på brukten. Så tenkte jeg skulle roe meg litt ned og prøve litt forskjellig. Du skal ikke selge meg dine da ? =) du er vell klar for en oppdatering du =) Ligger jo noen K2 og venter på deg..hehe
 
  • Liker
Reaksjoner: oct

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.415
Antall liker
14.388
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
Flott oppsett og digger Mcintosh! Nice:)

OU812
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.259
Antall liker
8.267
Sted
Oslo
@ McDuck: Nydelig oppsett. Har mye av det samme selv. Prøv gjerne JBL h.t., eller kanskje Avalon. Sistnevnte har jeg aldri hørt, men de skal inneha en egen "house sound". Jækligt dyre, da.


mvh
Hei oct.

Takk for det =) Planen var jo at jeg skulle ha Array 1400. Men når jeg først bestemte meg så ble de solgt på brukten. Så tenkte jeg skulle roe meg litt ned og prøve litt forskjellig. Du skal ikke selge meg dine da ? =) du er vell klar for en oppdatering du =) Ligger jo noen K2 og venter på deg..hehe
Selger ikke arrayene. De spiller utmerket sammen m. Mc. Tenker å kjøpe Avalon Indra/Wilson Duette Mk.II. Intet er hørt ennu. Begge er dyre. Fø.. f. Må ut m. over 200 k:mad:.


mvh
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
@ McDuck: Nydelig oppsett. Har mye av det samme selv. Prøv gjerne JBL h.t., eller kanskje Avalon. Sistnevnte har jeg aldri hørt, men de skal inneha en egen "house sound". Jækligt dyre, da.


mvh
Hei oct.

Takk for det =) Planen var jo at jeg skulle ha Array 1400. Men når jeg først bestemte meg så ble de solgt på brukten. Så tenkte jeg skulle roe meg litt ned og prøve litt forskjellig. Du skal ikke selge meg dine da ? =) du er vell klar for en oppdatering du =) Ligger jo noen K2 og venter på deg..hehe
Selger ikke arrayene. De spiller utmerket sammen m. Mc. Tenker å kjøpe Avalon Indra/Wilson Duette Mk.II. Intet er hørt ennu. Begge er dyre. Fø.. f. Må ut m. over 200 k:mad:.


mvh
Tenkte meg nesten det.. Derfor jeg er så nyskjerrig på array for alle skrøyter sånn. Og sammen med MC. =) Men skal nokk få ett par hjem en dag.. 200k ja.. Det blir dyrt når du vil beholde det gamle =) må ikke tenke så mye på dt. lukke øynene og betale..

Flott oppsett og nydelig elektronikk :)

mvh
Takk for det motoren =)
 

Lealaus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2013
Innlegg
126
Antall liker
63
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
9
Gratulerer med flott oppsett :eek:)
Skulle gjerne hatt de blokkene :eek:)
 

sjokolade7

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2013
Innlegg
447
Antall liker
57
Sted
Hardanger
Torget vurderinger
1
Fantastisk elektronikk;) Men jeg lurer på hvor langt det er fra høyttalere til sitteposisjon?
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
Gratulerer med flott oppsett :eek:)
Skulle gjerne hatt de blokkene :eek:)
Takk for det Lelaus.. du besitter jo ett fantastisk utvalg av MC selv=) Hvordan oppfører 601 når du drar på ? vet at når vi prøvde Master på 452 så lyste den rødt rett som det var..
 

Lealaus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2013
Innlegg
126
Antall liker
63
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
9
Hei McDuck
Fungerer utmerket, jeg har faktisk ikke fått den til å lyse på powerGard noen gang enda. Jeg kan dra på med krevende musikk uten noen lys som blinker :eek:)
Jeg har derimot et Mc anlegg i hagestuen som består av Mc252 -C220 og SA Ranger, her kan det lyse noen ganger når en drar på.

Har gjort et lite forsøk å spille MC601 opp mot MC252 og jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor lite forskjell det egentlig er, vel å merke til tross for effekt og pris. Teknisk spiller MC601 noe bedre med mer detaljer og noe mer bass og en kan selvfølgelig spille høyere.
Videre kjøpte jeg for 1mnd. siden den nye C2500 og har testet denne opp mot C220 dette ga et betydelig mer løft en å bytte effektforsterkere!


Hadde vært kjekt å kunne hatt en "MC klubb" for oss som bor i nærheten av Stavanger om det hadde vært interesse for det, er jo alltid kjekt å høre om andres erfaringer på lydfronten. Ser jo at Rasmussen også er lokal :eek:)

Jeg har tenkt på nye høyttalere på sikt, noen her inne som har forslag... liker dessverre ikke utseende til Array1400.

Igjen veldig flott oppsett du har, er det en loftstue du har innredet?

Kenneth
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Hei McDuck
Fungerer utmerket, jeg har faktisk ikke fått den til å lyse på powerGard noen gang enda. Jeg kan dra på med krevende musikk uten noen lys som blinker :eek:)
Jeg har derimot et Mc anlegg i hagestuen som består av Mc252 -C220 og SA Ranger, her kan det lyse noen ganger når en drar på.

Har gjort et lite forsøk å spille MC601 opp mot MC252 og jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor lite forskjell det egentlig er, vel å merke til tross for effekt og pris. Teknisk spiller MC601 noe bedre med mer detaljer og noe mer bass og en kan selvfølgelig spille høyere.
Videre kjøpte jeg for 1mnd. siden den nye C2500 og har testet denne opp mot C220 dette ga et betydelig mer løft en å bytte effektforsterkere!


Hadde vært kjekt å kunne hatt en "MC klubb" for oss som bor i nærheten av Stavanger om det hadde vært interesse for det, er jo alltid kjekt å høre om andres erfaringer på lydfronten. Ser jo at Rasmussen også er lokal :eek:)

Jeg har tenkt på nye høyttalere på sikt, noen her inne som har forslag... liker dessverre ikke utseende til Array1400.

Igjen veldig flott oppsett du har, er det en loftstue du har innredet?

Kenneth

Sandnes og Jæren MC forening ;)
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.010
Antall liker
390
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
:cool:
Hei McDuck
Fungerer utmerket, jeg har faktisk ikke fått den til å lyse på powerGard noen gang enda. Jeg kan dra på med krevende musikk uten noen lys som blinker :eek:)
Jeg har derimot et Mc anlegg i hagestuen som består av Mc252 -C220 og SA Ranger, her kan det lyse noen ganger når en drar på.

Har gjort et lite forsøk å spille MC601 opp mot MC252 og jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor lite forskjell det egentlig er, vel å merke til tross for effekt og pris. Teknisk spiller MC601 noe bedre med mer detaljer og noe mer bass og en kan selvfølgelig spille høyere.
Videre kjøpte jeg for 1mnd. siden den nye C2500 og har testet denne opp mot C220 dette ga et betydelig mer løft en å bytte effektforsterkere!


Hadde vært kjekt å kunne hatt en "MC klubb" for oss som bor i nærheten av Stavanger om det hadde vært interesse for det, er jo alltid kjekt å høre om andres erfaringer på lydfronten. Ser jo at Rasmussen også er lokal :eek:)

Jeg har tenkt på nye høyttalere på sikt, noen her inne som har forslag... liker dessverre ikke utseende til Array1400.

Igjen veldig flott oppsett du har, er det en loftstue du har innredet?

Kenneth

Sandnes og Jæren MC forening ;)
I'm in..:cool:
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.114
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Dette var ett lekkert oppsett ja. Har du gjordt noen akustiske tiltak mtp skråveggen?
 

Lealaus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2013
Innlegg
126
Antall liker
63
Sted
Kleppe
Torget vurderinger
9
Hei Rasmussen
Finnes foreningen eller var det et glimrende forslag til navn?
 

HoPPe`S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
297
Antall liker
286
Sted
Røyken
Torget vurderinger
1
Nydelig, MC er bare så vannvittig flott.
 

J.Rasmussen

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.01.2007
Innlegg
557
Antall liker
182
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
10
Hehe.. Tror nok ikke det finnes ennå nei. Men vi skal vel kunne klare å endre på det? Oppretter en egen tråd om litt :cool:
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
Hei McDuck
Fungerer utmerket, jeg har faktisk ikke fått den til å lyse på powerGard noen gang enda. Jeg kan dra på med krevende musikk uten noen lys som blinker :eek:)
Jeg har derimot et Mc anlegg i hagestuen som består av Mc252 -C220 og SA Ranger, her kan det lyse noen ganger når en drar på.

Har gjort et lite forsøk å spille MC601 opp mot MC252 og jeg ble faktisk litt sjokkert over hvor lite forskjell det egentlig er, vel å merke til tross for effekt og pris. Teknisk spiller MC601 noe bedre med mer detaljer og noe mer bass og en kan selvfølgelig spille høyere.
Videre kjøpte jeg for 1mnd. siden den nye C2500 og har testet denne opp mot C220 dette ga et betydelig mer løft en å bytte effektforsterkere!


Hadde vært kjekt å kunne hatt en "MC klubb" for oss som bor i nærheten av Stavanger om det hadde vært interesse for det, er jo alltid kjekt å høre om andres erfaringer på lydfronten. Ser jo at Rasmussen også er lokal :eek:)

Jeg har tenkt på nye høyttalere på sikt, noen her inne som har forslag... liker dessverre ikke utseende til Array1400.

Igjen veldig flott oppsett du har, er det en loftstue du har innredet?

Kenneth
Hei Kenneth.

Ingen power guard enda nei =) det er bra.. Dette med og spille på annen mc effekt så vil du jo ha masse av de samme kvalitetene tross den lavere effekten. Men det er jo som du beskriver at med mer og nyere effekt så får du enda mer overskudd, lydsignatur, mer bass og kan spille høyere. Men så må du tenke på de høytalerne vi har og. Du hadde nokk merket større forskjeller hvis du hadde hatt array 1400 f.eks.
Ang oppgradering av forforsterker så er jeg ikke i den minste tvil om at dt gav deg et betydelig løft. =) I de fleste sammenhenger tror jeg du har mer igjen for en sånn oppgradering enn mer effekt. Lyden i mitt rom hadde nokk vært mye bedre med 601 og en c2300 f.eks. Men jeg kjenner meg selv så godt at jeg hadde aldri gitt meg før jeg hadde hatt de 1.2 blokkene, så var bare og få de hjem =) Er en c2300 jeg planlegger og kjøpe , men en c220 i mellomtiden istedenfor D100 alene er jo ikke feil =)
Høytalere skal jeg og leke meg litt med fremover, og med det er det hærlig og ikke lenger tenke på at jeg har for lite effekt vertfall..

Ang rommet så er det ett av soverommene oppe i andre etasje.. Har en garasje i huset som en del av grunnflaten på 22 kvadrat som jeg skal gjøre om til bo/kino/musikkrom og bygge opp fra bunnen av. Det gleder jeg meg til. Men først må jeg bygge en ny garasje i innkjørselen sier min bedre halvdel =) Hadde blitt bråk hvis ikke: gressklipper og dekk til bil osv osv osv hadde blitt plassert inne i gangen =) hehe..
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
Dette var ett lekkert oppsett ja. Har du gjordt noen akustiske tiltak mtp skråveggen?
Hei Sirant. Takk for det.
Nei, jeg har ikke gjort noe enda da rommet nettop er ferdig. Da jeg hadde kino her så hadde jeg 4 stk dempeplater i skråen, det fungerte veldig bra. Men det er dette jeg skal leke meg litt med frem over nå.
 

kinodyret

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.10.2013
Innlegg
86
Antall liker
21
Sted
Farsund, VA
FANTASTISK oppsett. er det et bilde eller er det faktisk lerret som står i mellom? var så perfeksjonert kvalitet til å være lyst i rommet, og for å ikke snakke om setupet! Mc å Tannoy kan vell ikke bli annet enn perfekt sammen? god score også avgitt :)
 

McDuck

Medlem
Ble medlem
11.02.2013
Innlegg
27
Antall liker
27
Sted
Stavanger
FANTASTISK oppsett. er det et bilde eller er det faktisk lerret som står i mellom? var så perfeksjonert kvalitet til å være lyst i rommet, og for å ikke snakke om setupet! Mc å Tannoy kan vell ikke bli annet enn perfekt sammen? god score også avgitt :)
Hei kinodyret..

takk for det ;) det er nokk bare juks ja.. En liten redigering for å få lurt inn ett flott bilde ;)
Mcintosh og Tannoy går veldig bra sammen. ;) Var ikke planen og ha disse her nå, men kjekt å prøve noe nytt. Så SA explorer master ble solgt. Så får vi få spillt inn tisse og se hva de er gode for. Så langt spiller de fantastisk.
Og sammen med Ken Kreisel subben i bunn så mangler dt heller ikke noe der. Fantastisk sub på både film og musikk.
 

kinodyret

Hi-Fi interessert
Ble medlem
31.10.2013
Innlegg
86
Antall liker
21
Sted
Farsund, VA
FANTASTISK oppsett. er det et bilde eller er det faktisk lerret som står i mellom? var så perfeksjonert kvalitet til å være lyst i rommet, og for å ikke snakke om setupet! Mc å Tannoy kan vell ikke bli annet enn perfekt sammen? god score også avgitt :)
Hei kinodyret..

takk for det ;) det er nokk bare juks ja.. En liten redigering for å få lurt inn ett flott bilde ;)
Mcintosh og Tannoy går veldig bra sammen. ;) Var ikke planen og ha disse her nå, men kjekt å prøve noe nytt. Så SA explorer master ble solgt. Så får vi få spillt inn tisse og se hva de er gode for. Så langt spiller de fantastisk.
Og sammen med Ken Kreisel subben i bunn så mangler dt heller ikke noe der. Fantastisk sub på både film og musikk.
kjenner GODT til KK subben ja! da naboen fikk inn to slike i stack så måtte nesten nytebeltet på siden de spillte så lavt og samtidig så høyt at jeg fikk en ordentlig konsertfølelse av dem :D
 

C.Appel

Medlem
Ble medlem
14.01.2015
Innlegg
6
Antall liker
2
Mycket vackert ! ;)
en vacker dag får det bli ett par Tannoy också!
10p!!
 

thomand

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.03.2006
Innlegg
4.634
Antall liker
1.148
Torget vurderinger
7
Wow. Dette så meget bra ut. En kombinasjon jeg har stor tro på.
 
Topp Bunn