MC pickup gir bare signal via MM inngang på RIAA.

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Har et lite problem som har skapt litt hodebry.

Har gått til innkjøp av en Denon DP-A100 platespiller med tilhørende DL-A100 pickup. Koblet denne opp med RIAA trinnet jeg kjøpte med(en Cambridge 640P). Resultatet ved riktig kobling var at det kom ingen lyd fra spilleren. For feilsøkingens skyld ble MM ingangen testet, og da var det lyd men natulig nok litt lavt. Ok, RIAA har hatt en feil tenkte jeg.

Men i går når jeg skulle teste litt videre med en annen RIAA, først en NAD PP3i, var det like stille på MC men lyd via MM som med Cambridgen. Så en PP2i for å være helt sikker, med samme resultat.

Som siste utvei ble den testet mot en Denon PMA-1510 med innebygget RIAA, og på denne fungerte MC inngangen merkelig nok(sikkert ikke så merkelig når man bare finner løsningen). Dog syntes jeg det var litt vel mye støy i form av noe som hørtes ut som klipping(om det er mulig!?!).

Spørsmålet mitt da er, kan noen forklare meg hvorfor dette skjer? Og kanskje viktigst, hva bør jeg gjøre?


Geir Arne
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Det er kontrollert. Er ikke så mange brytere å velge mellom bak der.

Samme er gjort med alle 3 RIAA.


Geir Arne
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Jeg sjekket spec på begge produktene før jeg bestillte, og det så ut til å stemme som du nevner. Likevel er det helt tyst.

Hva menes med "40 ohms when using a transformer"?


Geir Arne
 

ganilsen

Bransjeaktør
Ble medlem
14.02.2008
Innlegg
2.171
Antall liker
670
Sted
Porsgunn
Torget vurderinger
4
Da ble denne til slutt løst.

Det viste seg at kablene fra spiller til RIAA gjorde ett eller annet galt. Så etter bytte mellom kabelen inn mot ut var det lyd, og bare morro. Endelig. :)


Geir Arne
 
Topp Bunn