May I introduce my beloved one......;)

2kk

Medlem
Ble medlem
17.01.2009
Antall liker
5
Min Kjære har alltid likt musikk, men ikke vært så opptatt av anlegget. Selv om det skal sies at hun er blitt stadig mer kresen mer årene og gjerne er den som lener seg inntil meg og visker til meg hvis det låter dårlig av et anlegg hos noen vi er på besøk hos.

I stua er hennes ønske et moderat anlegg. Så der står en hjemmekino reciever med et par gamle infinity fronter og senter pluss to små satelitter bak. Alt koblet til en flatskjerm, digitaldekoder og en god dvd-spiller.

I kjellerstua har jeg derimot frie tøyler og kan gjøre hva jeg vil. Noe som for tiden betyr rørutstyr, platespiller, og vintage høytalere når jeg lytter til musikk. Samt fullt hjemmekino anlegg med løse sluttrinn til fronter og subber og HD prosjektor.

Da jeg for mange år siden spurte henne om hva hun syntes da jeg dro inn et sett Infinity kappa 9 (180 cm høye) i den lille stua vår. Svarte hun bare at hun visste godt om interessen min før vi ble sammen og at hun for lengst hadde skjønt at skulle hun ha meg måtte det bli med anlegg og alt! Det er jenta mi det!

:) Tor

Tetragrammaton

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.05.2006
Antall liker
90
Sted
Sola utenfor Stavanger
Torget vurderinger
44
Det er viktig at koner/samboere/kjærester har høy AWF - Acceptable Wife Factor.

Det inkluderer som et minimum forståelse - og ideelt sett støtte - for våre interesser.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.546
Torget vurderinger
24
Nettopp! Akkurat som JEG må akseptere det når kona kommer og sier at "I kveld får jeg 8-10 venninner på besøk (undertøysmodeller) og vi skal titte på / diskutere nye produkter"

Da kan ikke jeg gjøre noe annet enn å si "OK, selvsagt, kjære" og så eventuelt bistå med råd og vink. Det er da bare fair...

Vedlegg

XLNT

Hi-Fi interessert
Ble medlem
09.05.2009
Antall liker
0
DoMentor skrev:
F.E. skrev:
Hehe,godt sagt ;) Vel,løsninga e eget lytterom 8) Hver si stue mao :) Fruen dele ikkje min interesse men akseptere den.Men ho like musikk og kjøper endel+ lytter mye...kanskje derfor ho akseptere ::)

mvh Filip
Ikke sant, kanskje vi må ha det etterhvert pga at min kjære glatt kunne brukt noen mill på et anlegg, mens jeg har et tak på "kun" 5-600 K på et komplett system pr. i dag iallefall ;) Hmm, jeg har visst møtt min overkvinne her ja, hihi ;D Men skal innrømme at det er en litt rar tanke hvis noen spør meg om hva anlegget mitt koster når jeg har fått drømmeanlegget i hus, og fruen har fått seg et til 4-5 mill. f.eks, ja ;)

Mvh :)
Hvordan skal jeg ellers kunne si: "Min er større enn din!!" 8) ;D....kan du si meg det??

armaniak

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.11.2005
Antall liker
0
Dama mi Elsker musikk... Hun er derimot ikke veldig interessert i hifi.. Hun syntes høyttalerne er fine nok.. Men hun ville gjerne male dem hvite :p Når jeg informerte henne om at høyttalerne koster 100 høvdinger for paret sa hun bare... Okei, men jeg vil fremdeles male dem... Hehehe! Jeg sa bare at høyttalerne blir det de er og i sin opprinnelige farve :) Men hun må gjerne hjelpe til når jeg skal handle nye møbler og pimpe opp stua.. Siden hun faktisk har veldig bra øye for slikt...

Det som er greit er at hun elsker å danse... Så det er bare for meg å sette på noe god musikk, få så sette seg godt tilbake i godstolen å nye både den fantastiske dama og musikken :)

Tenk... Male høyttalerne :p hehehe!

Vedlegg

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.546
Torget vurderinger
24
Smart trekk å velge høyttalere hvor plassering av potteplante :eek: :eek: på toppen er tilnærmet umulig!!!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.546
Torget vurderinger
24
Kvinner i et nøtteskall, armaniak, slik er det. Og så kommer de med sprayflaska etterpå!!

Nå fikk vi jo bukt med noe av denne hangen til botanisk utsmykning av elektronikkprodukter ved at mannen fant opp FLATSKJERMEN, men det er fortsatt et stykke vei igjen. Selv synes jeg at jeg har ytt min skjerv ved å dra hjem AG Trio (komplett umulig å sette noe som helst på denne) samt at bassene går hele veien fra gulv til tak med spikes også mot tak

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
9.018
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
erato skrev:
Jeg fikk mine gamle Acoustat Model 2A i presang av kona - og ja; de sto i stua:

Kone er eit svært viktig kalibrerings-, korreksjons- og moderasjonsverktøy, og vert berre viktigare og viktigare ettersom åra går.
Det er viktig å satse på kvalitet.

Acoustat er den ultimative kone-testen. Eg kjøpte eit sett (modell 4, dobbelt så breie som dine) det året eg gifta meg.

Då ungane etter kvart kom, dukka behovet for noko tryggare opp (Vi har anlegget på stova, noko som er nødvendig dersom ein skal spele mykje musikk etter vårt syn. Har eit par andre lytterom også, men det er stova som vert brukt). Acoustatane kunne velte, og då er det ikkje greitt å krabbe på golvet. Eit ynskje om nokre meir "normale" høgtalarkonstruksjonar dukka opp, og eg enda etter kvart opp med Genesis, 8300F, golvståande og ikkje meir enn ca meteren høge. Dei såg greie ut, men så kom kommentaren frå korreksjonsavdelinga: "Bassen er ikkje bra". Det vart eksperimentert med både subwoorarar og andre tilsvarande store høgtalarar, men nei. Så no har vi hatt dei rimeleg interiør-utfordrande InnerSound Eros i nesten 10 år... Det eg får høyre no, er at egostisk sweetspot ikkje er ynskjeleg. Så no skal InnerSoundane ut.

Det største problemet her i heimen, er høgtalarkablar. Forståinga for at det må gå straum til høgtalarane er til stades sånn intellektuelt sett, men emosjonelt er det frykteleg irriterande, har eg forstått (og eg er livredd nokon skal snuble i dei, og kortslutte effektforsterkarane).

oyvjorge

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2002
Antall liker
649
Sted
Akershus,Vestby
Torget vurderinger
14
Er så heldig å ha en egen krok til hifi'en min i stua. jeg nekter fruen å mene noe som helst om det som er der, hvis det ikke passer meg. Ellers har hun forståelse for hobbyen min.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
14.993
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
jan#jan skrev:
Dere må si til evnt nye damer i huset:
Her er anlegget mitt - her er plate samlingen, sånn er det og sånn blir det. PUNKTUM
Det har jeg da gjort hver gang. Er det noen som ikke gjør det? Jeg kan love at helt andre faktorer enn den uttalelsen har lagt til grunn for de senere havariene. ::)

Topp Bunn