Maverick Audio Tubemagic D1 DAC/PRE

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Har ingen anelse om intern-kobling/baner/deler i den du har...
OK. Noen andre som vet om oppgraderinger for D2 ? Om den kunne endres fra usedvanlig bra til fantastisk, ville jeg være interessert i det !!!

Du burde oppgradere til opa 627 og skifte ge570 rør til til eks Tesla 398a . Forskjellen er STOR
Takk for tips. Jeg har OPA627 og har oppgradert røret til Western Electric 396a. Utrolig at man kan få en slik lydforbedring for kr. 300,-; Røret kjøpt på Ebay.

Sist redigert:

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.841
Sted
Sætre
Brukt rør gammel type ?:) Jeg har bestilt en del rør nå bare for morro , er så fornøyd at jeg ikke har planer om å skifte med mindre de andre rørene er bedre. Det var billig rør 150 kr , teslaen betalte jeg 500 for . Det er verdt pengene , de som bruker 10-15 000 kr på dac'er , vi kan le av dem :)

Skipnes

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.11.2013
Antall liker
1.841
Sted
Sætre
hvordan vil du beskrive lyd forskjellen med western rør?

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Hvis man ikke vil kjøpe Maverick på nettet / Ebay, så mener jeg det finns en svensk forhandler. Jeg syns Maverick gir en fantastisk valuta for pengene. Jeg bytta fra GE røret til NOS Western Electric tidlig 70-tall med fantastisk resultat; Fikk rett og slett mer av alt en kan ønske seg. Jeg hørte etter ca. 5 sekunders "lytting" at dette var klart bedre enn med GE-rør. Den var veldig god med GE-rør også...... Jeg har noen WE-rør på lager nå.....sånn sett har jeg sikret godlyden i mange år framover.

ol-fa

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2004
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
MAVERICK AUDIOs konstruktør / produsent kan treffes på:
info@mav-audio.com
Han er hjelpsom og rask til å svare. Han anbefaler WESTERN ELECTRIC 396A til MAVERICK D2. Den selges ny med GE-røret av kostnadsårsaker.

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.195
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Bestilte meg en Maverick Tubemagic D2 Dac i dag med opamp ugrade OPA267, gjorde dette da jeg etter hvert har oppdaget at jeg liker lyden av opptak bedre enn "live" streaming fra Tidal. Har jo en tinnitus å slite med og har fått trua på at DACer som kanskje ikke måler så bra passer mine ører bedre enn målemonstre. Er det flere her som har en D1 eller D2 i riggen og synes dette fungerer bra ? Og som kanskje har prøvd noen forskjellige rør?

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Antall liker
10.195
Sted
Østfold
Torget vurderinger
23
Fikk denne levert på døra i går, koblet opp i dag og jeg liker alllerede nå det jeg hører. Er ikke alltid det nyeste nye er det beste.:D
IMG_20200107_090104385.jpg

Acclaimed AD1955 DAC chip paired with BurrBrown OPA 627 OpAmp and full audio grade components
AD1955 is well-known for its excellent digital-to-analog conversion capability and extremely low noise (120db Signal-to-Noise ratio). Every single component in the TubeMagic D2 is hand-picked by our engineers, includingthe famous BurrBrown OpAmp, audio grade capacitors and resistors. All our efforts make sure your digital music files sound the best they possibly can.