Matrix Audio's venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Har hatt Matrix Audio Element X for det ene hodetelefonoppsettet mitt i et halvt års tid nå. Bruker den som Roon Ready endpoint med Audeze LCD-XC og Audeze LCD-4. Har bare positiv erfaring så langt, og Element X har noe av det bedre som eksisterer på DAC fronten, hodetelefonforsterkeren henger også utrolig bra med. Jeg gikk over til Element X (1 komponent) fra Moon 430HAD, Yggdrasil Schiit Analog2 og Moon MiND2 Network Streamer for å gjøre en litt mer forenkling av oppsettet (mindre komponenter).

    I går ble også en ny firmware for Matrix Audio Element X lansert (samt ny Android og iOS app):
    IMG_5CEE57736B91-1.jpeg


    Del gjerne dine erfaringer med Matrix Audio.


    Se også AudioScienceReview sin review av Matrix Audio Element X

     
    Sist redigert:

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Fint at du er fornøyd! Jeg har element m og bruker MAplayer appen på Android. Har vært en del i dialog med Matrix om svakheter i appen. Bla., så måtte jeg søke opp spilleren hvergang skjermlås går på eller at man går ut av appen og leser nettavis eller noe. Dette ser ut til å ha blitt fikset nå, men nesten verre er det at spillelister ikke lar seg spille lengere og appen henger seg opp. (bruker Huawei mediapad). Virker som om det er Roon avspilling som er prioritert. Lyden er super på element m, men begynner mildt sagt å bli lei brukergrensesnittet.
    Får vel sende på en mail til dem igjen i dag, så får vi se....
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Er det en felles sw platform for alle Matrix produktene? Hadde egentlig regnet med det, men ser at de støtte forskjellige streaming tjenester der den nye X-SABRE 3 støtter Spotify men ikke Qobuz og Element x støtter Qobuz men ikke Spotify. Vurderer en Roon ready streamer med hodetelefon forsterker.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Er det en felles sw platform for alle Matrix produktene? Hadde egentlig regnet med det, men ser at de støtte forskjellige streaming tjenester der den nye X-SABRE 3 støtter Spotify men ikke Qobuz og Element x støtter Qobuz men ikke Spotify. Vurderer en Roon ready streamer med hodetelefon forsterker.
    Jeg kjører element m og Qoubus. Appen er ikke så bra , men Matrix har lovet en større oppdatering før jul. Med Roon funker det bra . Tidal funker bedre i appen enn Qoubus.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det jeg lurte på var om det er egen software for hver serie eller om alle bruker den samme platformen . Om appen er som du sier ikke bra så blir jeg skeptisk om de må vedlikeholde flere plattformer/apper. Det siste produktet støtter Spotify og det blir nok et "krav" på flere av de andre også når omsider Spotify hifi blir lansert. Har allerede en streamer fra produsent som er på hw en sw (Devialet) og trenger ikke en til. Men det er ikke overflod av roon ready streamere med bra hodetelefonforsterker.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Jeg ville tatt en tlf. til Mala og pratet med dem. Jeg skrev til Matrix og spurte om det ville komme Spotify på element serien, men det hørtes ikke sånn ut. Det kommer veldig skjelden oppdateringer fra kineserne til element m ihvertfall.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ville tatt en tlf. til Mala og pratet med dem. Jeg skrev til Matrix og spurte om det ville komme Spotify på element serien, men det hørtes ikke sånn ut. Det kommer veldig skjelden oppdateringer fra kineserne til element m ihvertfall.
    Tror ikke det blir noe av dette da, ikke usannsynlig det det blir endel forandring på streaming tjenester fremover og vil ha en merke som er raske å tilpasse seg markedet.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    De er nok bedre på hardware enn software hos Matrix , veldig bra lyd og dac.
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    De snakket om Spotify connect en stund, men så ble det stille. Er veldig fornøyd med Roon Ready streameren i Element X i det minste.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    matrix s3.png


    Den nye støtter jo Spotify, men ikke Qobuz? Virker litt rotete...
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Det tar litt tid å få implementert og godkjent en integrasjon. Tror ikke Matrix er stor nok til å håndtere flere samtidige ting.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Det tar litt tid å få implementert og godkjent en integrasjon. Tror ikke Matrix er stor nok til å håndtere flere samtidige ting.
    Det var det jeg var "redd" for. Om de hadde brukt en felles plattform som f.esk Naim eller Lumin så hadde jeg nok vurdert disse mer seriøst. Kjøper du "feil" modell nå så er det ikke sikkert den får oppgraderinger. Virker å være bra hw men streaming er veldig avhengig at sw fungerer eller så blir det mer irritasjon en glede ved å eie et produkt.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Kikket litt på forumet til Matrix, og synes argumentet for å ikke implementere Spotify var overraskende. Den har en Cortex-A7 som også brukes i Rpi2 og at denne ikke skulle klare å kjøre Spotify connect virker rart. Jeg har det første produktet til Sonos (ZP100) enda i bruk og den klarer fint å kjøre Spotify connect, det er snart 17 år siden den ble lansert så cpu kraften i den er nok ikke i nærheten av en A7.

    spotify hifi.png
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Matrix Element X, Element P, Element M og Element I har i det minste fått Spotify Connect støtte nå.

    IMG_E58BA975479B-1 2.jpeg
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Hei .Fant du oppdateringen på hjemmesiden til Matrix audio . Jeg finner bare en oppdatering fra 2020. Og MA player app viser at den er oppdatert. Screenshot_20211107-173014_MA Remote.jpg
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Du ligger 2 versjoner bak på firmware. Muligens det krever nyere utgave av app for å kunne oppdatere? Jeg bruker iOS. Kontakt support his Matrix Audio for å sjekke. Min oppdatering (både denne og forrige) fikk jeg melding om på app'en.

    Edit:
    Det er litt røsk i siste firmware, Spotify Connect støtter ikke mute, men volum-justering fungerer direkte mot Matrix Element.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Ja. Får laste ned oppdatering og se hvordan det blir. Bruker uansett Qobuz, men pleier som regel og være greit og oppdatere 😉
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Siste firmware er C02001

    IMG_A48F79DA6B68-1.jpeg
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Pleier å bruke nr 3, men hører ærlig talt ikke så mye forskjell på dem. Har element m, men sikkert samme filtrene.
     

    Frankmj83

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    0
    Takk for tips👍🏻Jeg bruker spotify connect,hver gang spotify appen på tlf er i bruk skrur matrix seg på.Noen som hvet hvordan skru denne funksjonen av?
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    804
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    I kveld prøvde jeg kablet nett på i-mini 3 pro, og opplevde et løft sammenlignet med wifi. Roon. Håper det blir mulig å streame Qobuz direkte etter hvert.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Har alltid brukt kablet nett på min element M. Er alltid mest stabilt med kabel. Streamer også Qobuz via MA player appen, ser ikke helt poenget med å bruke penger på Roon siden jeg ikke har noe musikk bibliotek og intergrere.
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    804
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    Mulig jeg må oppgradere til M på sikt, hvis i-mini ikke får tilgang på MA-appen. Det Hadde vært kjekt!
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Veldig lite info om den da. Håper ikke de har fjernet de balanserte hodetelefonpluggene.
     

    Minutten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Innlegg
    8.301
    Antall liker
    3.092
    Torget vurderinger
    4
    Veldig lite info om den da. Håper ikke de har fjernet de balanserte hodetelefonpluggene.
    Ser den har fått analog inn og HDMI ARC (all spec/info nederst på siden)


    Headphone Output
    4.4 mm balanced
    SNR: >-119dB A-weighting


    THD+N:<0.00055%@20Hz-20kHz 4VRMS


    Frequency Response: 20Hz-20kHz ±0.1 -3dB@85kHz


    Output Impedance:<12Ω


    Output Power: 2600mW@33Ω, 1100mW@300Ω, 580mW@600Ω, 1%THD


    Gain: +18dB@Low Gain, +28dB@High Gain




    6.35 mm unbalanced
    SNR: >-116dB A-weighting


    THD+N:<0.00055%@20Hz-20kHz 2VRMS


    Frequency Response: 20Hz-20kHz ±0.1 -3dB@85kHz


    Output Impedance:<6Ω


    Output Power: 1600mW@33Ω, 290mW@300Ω, 150mW@600Ω, 1%THD


    Gain: +18dB@Low Gain, +28dB@High Gain
     
    Sist redigert:

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    804
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    Min Matrix I-mini Pro 3 har hengt seg opp etter firmware oppdatering i går kveld. Ingen svar på supporten. Slår på enheten så vises bare logo på skjermen, ingenting skjer. Må ta strømmen for å slå den av igjen. Noen som har vært bort i dette?
     

    TGB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2013
    Innlegg
    3.163
    Antall liker
    2.098
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Matrix Audio er ikke en gigantisk bedrift, du får nok respons fra dem innen noen dager. Se på det som positivt at de tar vare på sine ansatte selv om de holder til i Kina.
     

    enos

    Medlem
    Ble medlem
    12.06.2018
    Innlegg
    26
    Antall liker
    12
    Torget vurderinger
    0
    Min Matrix I-mini Pro 3 har hengt seg opp etter firmware oppdatering i går kveld. Ingen svar på supporten. Slår på enheten så vises bare logo på skjermen, ingenting skjer. Må ta strømmen for å slå den av igjen. Noen som har vært bort i dette?
    Mange tips på Matrix sitt brukerforum.
     

    Fivus

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.01.2020
    Innlegg
    804
    Antall liker
    570
    Torget vurderinger
    2
    Fikset i dag etter oppskrift mottatt på e-post fra support 👍
     
    • Liker
    Reaksjoner: TGB
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn