Matcher noen B&W 801 Matrix Series II ?

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Etter 10 min med Kari kan jeg si at det blir endringer på kurvene......håper på 8-12 dB....var så sikker på at alle produktene mine beholdt fasen



Og de ser lovende ut.....hvis jeg har tid plass til en mer ?
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Alltid plass til en Beta-mann ;D

Hva skjer med lyden din?
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Kom inn døren nå har vert og mosjonert kroppen min
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
:-[ Det låter anderledes med 180 grader snudd bass.....men målingene er de samme....er det psykoakustikken som slår til Hmmmmm
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Denne forskningen skulle det vært interessant å bli med på........?
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Melder meg på om mulig, si ifra når du vil ha besøk og kanskje litt hjelp.
Du burde spørre på yahoo sitt infinity forum om du lurer på intrikate detaljer, der sitter det mange med vanvittig innsikt og bred erfaring med Beta.

mvh
Dag
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Tydeligvis kun IRS BETA som matcher de gamle 801 series II.....selv ikke nye 801D leverer varene som de gamle kan ;D
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
hvordan vet du at 801D ikke leverer varene?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Flagerborg,her har du et par høytalere som måler bedre enn dine 801.
Mine tidligere Psb Stratus gold.
http://stereophile.com/floorloudspeakers/704/index3.html

B&W 801.
http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/506/index7.html

Som dere ser så har Psb et mye høyere nivå ved 20 hz enn hva 801 klarer.

Balleklorin,jeg har forresten hatt Infinity Kappa 8.2 her hjemme hos meg,i direkte sammenligning med Psb Stratus Gold.
Stratusen hadde mer dypbass og trøkk i de lave frekvensene enn Kappa`ene.

Kappa`ene hørtes faktisk ganske tynne og pistrete ut i forhold...
Kameraten som hadde de med seg ble mildt sagt paff ;D

Nå skal de sies at Kappaene spilte meget bra hjemme hos han,og da fikk jeg et helt annet inntrykk av høytalerene.

Han var forresten hjemme hos meg nå når Peerless subbene mine ble testet ut.
Han hadde lyst å bytte ut elementene i Kappa`ene med Peerless 12" ;D

Det er da en skjønner at rommet har ekstremt stor innvirkning på lyden og målinger!

Psb høytalerene ble byttet ut,blant annet fordi de hadde for mye bass.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Som du kanskje har oppfattet......snakker jeg om B&W 801 Series II.

802?

Psb er sikkert moro, MEN hvem av de profesjonelle bruker det merket som referanse ?

HVIS du skal sammenligne noe overhodet, så må ROMMET også tilfredsstille fundamentale kriterier. Eller som proffene, OUTDOOR !
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Les innlegget,Flagerborg 801 ;)

Det var bassrespons du snakket om,ikke om referanser.
Og Stereophile konstaterer jo at Psb har bedre bassrespons enn 801.
Med målinger ;D
Fakta Flagerborg,som du som ofte kjemper for...
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Flagerborg,her har du et par høytalere som måler bedre enn dine 801.
Mine tidligere Psb Stratus gold.
http://stereophile.com/floorloudspeakers/704/index3.html

B&W 801.
http://www.stereophile.com/loudspeakerreviews/506/index7.html

Som dere ser så har Psb et mye høyere nivå ved 20 hz enn hva 801 klarer.

Balleklorin,jeg har forresten hatt Infinity Kappa 8.2 her hjemme hos meg,i direkte sammenligning med Psb Stratus Gold.
Stratusen hadde mer dypbass og trøkk i de lave frekvensene enn Kappa`ene.

Kappa`ene hørtes faktisk ganske tynne og pistrete ut i forhold...
Kameraten som hadde de med seg ble mildt sagt paff ;D

Nå skal de sies at Kappaene spilte meget bra hjemme hos han,og da fikk jeg et helt annet inntrykk av høytalerene.

Han var forresten hjemme hos meg nå når Peerless subbene mine ble testet ut.
Han hadde lyst å bytte ut elementene i Kappa`ene med Peerless 12" ;D

Det er da en skjønner at rommet har ekstremt stor innvirkning på lyden og målinger!

Psb høytalerene ble byttet ut,blant annet fordi de hadde for mye bass.
8.2i er en katastrofe i forhold til 9.2i, kan ikke sammenliknes. Har hørt dem side om side.

PSB høyttalerne ruller av rett under 30 hz i stereophile målingen, hva er det du babler om?
Kom med noe som måler 20 hz flatt i virkeligheten din lille kranglefant. Eller vær stille.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Re: Matcher noen B&W 801 Matrix Series II

Det er nok ingen sub,men IRS BETA noen gamle klassikere...Det var rimlig flat respons ned til 8 Hz som var den laveste sinus tone jeg kunne finne ! Regne arket startet først på 12 Hz. Hva i rommet kan skape en slik begrenset dupp ?
Uuuuu! 8hz!!!
Du satt å målte med bleie tenjer jeg? :)

Har hørt ett par sånne engang. De lager utrolig nøytral bass ja.
Det må jo være 10 år siden minst da. Ah, ting man aldri glemmer!
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
BW Matrix 801 låter vel ellers kjedelig syns da jeg. MEn men ,det er min mening. Selv om den har fin respons nedover. Cerwin Vega 1515 går sikkert også rimelig flatt nedover i bassregisteret, men låter ikke akuratt supert :D.
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
BW Matrix 801 låter vel ellers kjedelig syns da jeg. MEn men ,det er min mening. Selv om den har fin respons nedover. Cerwin Vega 1515 går sikkert også rimelig flatt nedover i bassregisteret, men låter ikke akuratt supert :D.
Lover deg at de ikke låter kjedelig hvis de er satt opp riktig, broren min har dem og der låter det som du sier litt kjedelig, så jeg skjønner akkurat hva du snakker om.
Hos Flageborg derimot er det alt annet enn kjedelig lyd!
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
(8.2i er en katastrofe i forhold til 9.2i, kan ikke sammenliknes. Har hørt dem side om side.

PSB høyttalerne ruller av rett under 30 hz i stereophile målingen, hva er det du babler om?
Kom med noe som måler 20 hz flatt i virkeligheten din lille kranglefant. Eller vær stille. )


Hva er det Balle?
Takler du ikke at Stratus Gold har en bedre måling i bassen enn 801?

20 hz på B&W Matrix801= minus 10 db
20 hz på Stratus Gold = minus 4 db

Stratus Gold knuser jo 801 på 20 hz!

Og best av alt,det er Stereophiles målinger.
Ikke en entusiastisk eiers optimistiske målinger. ;D
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Re: Matcher noen B&W 801 Matrix Series II

Uuuuu! 8hz!!!
Du satt å målte med bleie tenjer jeg? :)

Har hørt ett par sånne engang. De lager utrolig nøytral bass ja.
Det må jo være 10 år siden minst da. Ah, ting man aldri glemmer!


Nå står disse hjemme hos meg og jeg hører på de hver dag::::: Og hvis det er noe galt med målingene så er det enten feil på min radioshack eller regne arkene som RoKo på av har lagt ut ...Takk til han for det ;D Og bassen er disse høytalerene sitt svakeste punkt ! Noe de har til felles med alle som blander dynamiske elementer og ...........Dette er godt kjent ! skriver du her prøv å komme med noe konstruktivt,se på kurven få ett forslag som kan forbedre denne.
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Melder meg på om mulig, si ifra når du vil ha besøk og kanskje litt hjelp.
Du burde spørre på yahoo sitt infinity forum om du lurer på intrikate detaljer, der sitter det mange med vanvittig innsikt og bred erfaring med Beta.

mvh
Dag

Litt mye å gjøre for tiden ... :-/ Klart du kan ;D Når er litt usikkert er det helg eller ukedag som passer ?
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
(8.2i er en katastrofe i forhold til 9.2i, kan ikke sammenliknes. Har hørt dem side om side.  

PSB høyttalerne ruller av rett under 30 hz i stereophile målingen, hva er det du babler om?
Kom med noe som måler 20 hz  flatt i virkeligheten din lille kranglefant. Eller vær stille. )


Hva er det Balle?
Takler du ikke at Stratus Gold har en bedre måling i bassen enn 801?

20 hz på B&W  Matrix801= minus 10 db
20 hz på Stratus Gold = minus  4  db

Stratus Gold knuser jo 801 på 20 hz!

Og best av alt,det er Stereophiles målinger.
Ikke en entusiastisk eiers optimistiske målinger. ;D
Uff for en tone du har, ja ja, skal svare deg ikveld. Du har noen poenger men dette må vi snakke mer om.
Går det an å holde en bedre tone? Hvis du gjør det så blir jeg med å holde tråden ren for dritt, OK?
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
(8.2i er en katastrofe i forhold til 9.2i, kan ikke sammenliknes. Har hørt dem side om side.  

PSB høyttalerne ruller av rett under 30 hz i stereophile målingen, hva er det du babler om?
Kom med noe som måler 20 hz  flatt i virkeligheten din lille kranglefant. Eller vær stille. )


Hva er det Balle?
Takler du ikke at Stratus Gold har en bedre måling i bassen enn 801?

20 hz på B&W  Matrix801= minus 10 db
20 hz på Stratus Gold = minus  4  db

Stratus Gold knuser jo 801 på 20 hz!

Og best av alt,det er Stereophiles målinger.
Ikke en entusiastisk eiers optimistiske målinger. ;D
Hei Slinger, har sett litt nærmere på sakene.

Målingene på PSB høyttalerne er imponerende, og de vil sansynligvis levere meget bra bassrespons i selv store rom samt flat 20 hz respons i mange rom. De basser mye som du selv sier, og kan hende kan det fort bli for mye bass i mange rom. Det er jo grunnen til at du solgte dine.
801 derimot leveres med en liten passiv eq boks som øker bassresponsen langt nede, har man et rom med mye bass-støtte bruker man den ikke, har man et rom som ikke gir bass støtte bruker man den og vil oppnå ganske nøyaktig samme type dypbass respons som på PSB høyttalerne du hadde.

Testen i Stereophile er gjort uten dette eq filteret, og såkalt "anechoic  response" (tilsvarer vel å måle midt ute på en diger parkeringsplass, ingen bass-støtte/refleksjoner) Derfor en annen kurve på 801.

Synes det er feil av deg å kritisere så veldig på forumet, for meg virker det som du ikke har i nærheten nok erfaring til å være så krass. Du burde heller være interessert i å finne ut nye ting, hva med å besøke Flageborg for en skikkelig demo av 801? Kanskje du ville lære noe?
jeg har vært der og kan love deg det er imponerende :D
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Bassmessig tror jeg iallefall Flageborg er foran dem fleste.. spessielt med tanke på volum :). BANG BANG! SVS all the way der, grøss.. kan sikkert dø i det rommet.. av lyden asså. SVS skremte iallefall vannet av meg og de andre når jeg drev på :D. MORRO! Lyden oppover i registeret er jeg temmelig sikker på at jeg ikke er like imponert over. Men men, er jo tross alt kino vi snakker om her :D.

PSB har extremt mye bass ja, onkelen min gikk ifra PSB Gold til Vienna Straus høyttalere.. Ble borte litt morro, men alt det andre ble SÅ mye bedre.
 

spurv

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
700
Antall liker
1
Uansett, selv om bassresponsen er imponerende nedover.. vil ikke det si at det er kvalitet! Og smaken er jo veldig forskjellig.
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Bassmessig tror jeg iallefall Flageborg er foran dem fleste.. spessielt med tanke på volum :). BANG BANG! SVS all the way der, grøss.. kan sikkert dø i det rommet.. av lyden asså. SVS skremte iallefall vannet av meg og de andre når jeg drev på :D. MORRO! Lyden oppover i registeret er jeg temmelig sikker på at jeg ikke er like imponert over. Men men, er jo tross alt kino vi snakker om her :D.

PSB har extremt mye bass ja, onkelen min gikk ifra PSB Gold til Vienna Straus høyttalere.. Ble borte litt morro, men alt det andre ble SÅ mye bedre.
Du kunne ikke tatt mer feil mht Flageborgs anlegg.
Mange vil kalle det bassfattig.
Det perspektivet han har i rommet mht vokal og instumental presentasjon/plassering er referanseklasse. Fokuset hans er ikke hjemmekino men reinspikka hifi. Du burde besøke ham, du ville lært mye.
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
Du er utrolig,Balleklorin.
Først slenger du ut teite kommentarer om meg som person,deretter klager du på at jeg tar til motmæle?

Her er endel av de:
:hva er det du babler om?
:Kom med noe som måler 20 hz flatt i virkeligheten din lille kranglefant.
:Eller vær stille.
:Uff for en tone du har.
Går det an å holde en bedre tone? Hvis du gjør det så blir jeg med å holde tråden ren for dritt, OK?
: for meg virker det som du ikke har i nærheten nok erfaring til å være så krass.

Synes du at dine kommentarer var saklige og begrunnet i diskusjonen?
Og så lenge personer går til angrep på meg,og ikke holder seg til saken,da blir jeg krass.

Dette var hovedinnlegget til Flagerborg:
Matcher noen B&W 801 Matrix Series II ?

Svaret mitt er:
Ja,Psb Stratus Gold. (i henhold til Stereophiles målinger)

Og Flagerborg avfeide dette med at Psb ikke var en referanse,av alle ting ;D

Vel Psb har fortsatt bedre bassnivå ved 20 hz,he he he.

Hvor gammel er du Balleklorin?
 

akto

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.10.2005
Innlegg
595
Antall liker
48
Sted
Akershus
Du kunne ikke tatt mer feil mht Flageborgs anlegg.
Mange vil kalle det bassfattig.
Det perspektivet han har i rommet mht vokal og instumental presentasjon/plassering er referanseklasse. Fokuset hans er ikke hjemmekino men reinspikka hifi. Du burde besøke ham, du ville lært mye.
Enig. Har hatt gleden av å oppleve Flageborgs hems mang en gang. Det er verdt turen om og om igjen. Det er tross alt ikke mer enn 25 mil mellom Fetsund og Arendal :)
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
Du er utrolig,Balleklorin.
Først slenger du ut teite kommentarer om meg som person,deretter klager du på at jeg tar til motmæle?

Her er endel av de:
:hva er det du babler om?
:Kom med noe som måler 20 hz  flatt i virkeligheten din lille kranglefant.
:Eller vær stille.
:Uff for en tone du har.
Går det an å holde en bedre tone? Hvis du gjør det så blir jeg med å holde tråden ren for dritt, OK?
: for meg virker det som du ikke har i nærheten nok erfaring til å være så krass.

Synes du at dine kommentarer var saklige og begrunnet i diskusjonen?
Og så lenge personer går til angrep på meg,og ikke holder seg til saken,da blir jeg krass.

Dette var hovedinnlegget til Flagerborg:
Matcher noen B&W 801 Matrix Series II ?

Svaret mitt er:
Ja,Psb Stratus Gold. (i henhold til Stereophiles målinger)

Og Flagerborg avfeide dette med at Psb ikke var en referanse,av alle ting ;D

Vel Psb har fortsatt bedre bassnivå ved 20 hz,he he he.

Hvor gammel er du Balleklorin?

Hei Slinger,

jeg har sett tilbake i tråden og må bare beklage mine sleivete uttalelser.
Burde vært penere i språket og mer saklig, men det irriterer meg kraftig når du uttaler deg bastant negativt om lyden i et anlegg du ikke har hørt og som jeg vet spiller fantastisk. Det er årsaken. Helt uenig?



Igjen, du burde ta deg en tur å lytte, gamle 801 er tross alt en referanse den dag idag.

40 år og ukysset, håper du er yngre ;)

Fortell litt mer om lyden i PSB, jeg innbiller meg at de er veldig behagelige å lytte til men kanskje litt laid back?
For et par år siden trålet jeg Oslo etter disse for test men fikk ikke tak i et par.

Hva slags fronter har du nå?

PS. Skal holde en bedre tone så lenge du ikke ubegrunnet disser anlegget til Flagerborg ;D

mvh
Balle ;)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Ny kurve  ::)  Snart klar for hjemmehjelp nå!
Var noen hos Eltek på Electrocompaniet demo ?
 

Slinger

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.04.2002
Innlegg
1.030
Antall liker
45
Torget vurderinger
4
( men det irriterer meg kraftig når du uttaler deg bastant negativt om lyden i et anlegg du ikke har hørt og som jeg vet spiller fantastisk. Det er årsaken. Helt uenig?)

Jeg har da ikke uttalt meg om lyden i Flagerborgs anlegg!
Men jeg påpekte at bassnivået hos Flagerborg hadde vært ubrukelig hos meg.
Det hadde rotet til og overdøvet resten av frakvensområdet.
Det er en vesentlig forskjell.
Det som funker hos Flagerborg funker ikke hos meg.

Og jeg har levd med Matrix 802 i en periode,som i henhold til mange B&W entusiaster er en bedre høytaler enn Matrix 801. Nettop pga av at bassen i 801 kunne være vanskelig å ha med å gjøre.

Mitt inntrykk av lyden i Matrix serien var at lyden var kjølig og litt kjedelig.
Det var forresten 802 serie 3 jeg hadde,som jo var oppgradert og skulle være bedre enn serie 2.

I dag har jeg Respons Baby Grand,parret med 2 aktive bassmoduler,inneholdende hvert sitt Peerless Xls 12 element i bassrefleks kasser.
Og disse fantastiske minimonitorene står direkte oppå bassmodulene.

40 år og UKYSSET? :eek:
Hiv fra deg hifi`en og kom deg ut på dansegulvet ;D
 
K

Konrad_Johnsen

Gjest
Hmmmmm.........

Stillte noen spørsmål tidligere i tråden, og kan ikke se å ha fått svar på alt. (Beklager hvis jeg har lest dårlig)

- Hvorfor er ikke målingen hele veien opp til 20kHz?
Først da kan vi bedømme om dette systemet gjengir lineært?

- Hvorfor faller kurven(e) så kraftig opp mot 150Hz og deromkring? Siden opplevd bass, trøkk og punch bor i det nabolaget så er det kanskje ikke rart besøkende synes det er lite bass?

- Er det ikke målet å ha likt nivå ved 20Hz som ved 100Hz, og som ved 5784,77 for den saks skyld?
Eller har jeg misforstått noe?

Mvh
Rolf
 

balleklorin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.02.2005
Innlegg
363
Antall liker
1
( men det irriterer meg kraftig når du uttaler deg bastant negativt om lyden i et anlegg du ikke har hørt og som jeg vet spiller fantastisk. Det er årsaken. Helt uenig?)

Jeg har da ikke uttalt meg om lyden i Flagerborgs anlegg!
Men jeg påpekte at bassnivået hos Flagerborg hadde vært ubrukelig hos meg.
Det hadde rotet til og overdøvet resten av frakvensområdet.
Det er en vesentlig forskjell.
Det som funker hos Flagerborg funker ikke hos meg.

Og jeg har levd med Matrix 802 i en periode,som i henhold til mange B&W entusiaster er en bedre høytaler enn Matrix 801. Nettop pga av at bassen i 801 kunne være vanskelig å ha med å gjøre.

Mitt inntrykk av lyden i Matrix serien var at lyden var kjølig og litt kjedelig.
Det var forresten 802 serie 3 jeg hadde,som jo var oppgradert og skulle være bedre enn serie 2.

I dag har jeg Respons Baby Grand,parret med 2 aktive bassmoduler,inneholdende hvert sitt Peerless Xls 12 element i bassrefleks kasser.
Og disse fantastiske minimonitorene står direkte oppå bassmodulene.

40 år og UKYSSET? :eek:
Hiv fra deg hifi`en og kom deg ut på dansegulvet ;D


Hei Slinger, jeg skal kaste meg i det, på med lakkskoene ;)

Forskjellig rom gir utrolig forskjellig lyd, og jeg skjønner at ditt rom ikke tillater noe særlig dypbass med de oppsettene du har prøvd. men tror du ikke det også kan løses med annet utstyr, for eksempel store fronthøyttalere i stedet for subber? Da opplever jeg ofte at bassen henger mye bedre sammen enn med subber, og at den oppleves som mye raskere også, selv om den går dypt. Slik er det i stuen min, mens kinoen min er ideell med kombinasjon av fronter kuttet på 80 hz og subwoofer.

801 kontra 802 har nok nettopp mye med rom å gjøre. Og selvfølgelig også smak, de som liker dyp bass i lydbildet foretrekker 801, de som ikke vil høre dypbass liker 802.
Series 3 er veldig annerledes på 801, og de strekker seg ikke dypt i det hele tatt i forhold til series 2, spesielt med bass alignment filteret. Det finnes også et filter til 802 series 2, men ikke til series 3 i det hele tatt. Jeg tror series 3 er en mye lettere last for forsterkeren.

Personlig liker jeg lyden med filteret best der jeg har hørt 801 series II, broren min har et par han kjøpte for mer enn 15 år siden, så jeg har hørt dem i mange forskjellige rom. Det er en meget nøytral og saklig høyttaler, og i bra rom med bra innspilling er det imponerende.
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Siden du spør direkte om hva jeg vil............: Jeg vil ha faktiske målinger fram, fra lytternes egne omgivelser, da vi vet at ALLE lytter til høytalere OG rommet de står i.
Det er MYE teori på dette forumet - nå er det på tide med REALITETER !

Så langt er det kommet bidrag fra:

Flageborg
Akto
Roald

Hvor blir det av DINE målinger?..........hvis du mener at du har en full-frekvent høytaler?!! ;)
 
S

stikken

Gjest
;DØyner jeg boksekamp med tilhørende lyttekveld!?.
Vh
S
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Hmmmmm.........

Stillte noen spørsmål tidligere i tråden, og kan ikke se å ha fått svar på alt. (Beklager hvis jeg har lest dårlig)

- Hvorfor er ikke målingen hele veien opp til 20kHz?
Først da kan vi bedømme om dette systemet gjengir lineært?

- Hvorfor faller kurven(e) så kraftig opp mot 150Hz og deromkring? Siden opplevd bass, trøkk og punch bor i det nabolaget så er det kanskje ikke rart besøkende synes det er lite bass?

- Er det ikke målet å ha likt nivå ved 20Hz som ved 100Hz, og som ved 5784,77 for den saks skyld?
Eller har jeg misforstått noe?
Mvh
Rolf

Kan noen fremskaffe toner fra 10 til 30kHz legger jeg gjerne ut kurve med disse målingene ! Og gjerne med flere toner en en pr.1/6 oktav.

Er det ikke målet å ha likt nivå ved 20Hz som ved 100Hz ::) Da jeg har aktiv deling kan jeg variere nivået i bassen ganske fritt,senker jeg snitt nivå fra 15-80Hz ned mot nivået fra 80+ låter det tynt!

Og 150 Hz er litt langt opp eller ? Tror heller 60-90 er området for rett i brøstet trøkket
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Hallo..........
Nei, det er nok ikke noe som matcher dette................helt klart......helt, helt klart.........
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Helt enig her.............
Dypest bass gir best lyd uansett, helt klart...........
helt, helt klart............
 

Flageborg

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2005
Innlegg
6.603
Antall liker
3.140
Torget vurderinger
0
Roald: Takk for sist ! Kan gjerne stikke innom med HP-Generatoren, hvis du tillater.............? Så kan vi starte på 10Hz osv.
 

BHO

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.10.2004
Innlegg
3.082
Antall liker
296
Sted
Asker
Torget vurderinger
2
Re: Matcher noen B&W 801 Matrix Series

Kan noen fremskaffe toner fra 10 til 30kHz legger jeg gjerne ut kurve med disse målingene ! Og gjerne med flere toner en en pr.1/6 oktav.  
Siden du har problemer med å finne toner i dette frekvensområdet, så virker det åpenbart som at det er meget viktig å ha høyttalere som måler flatt til 20Hz. ::)

Edit: Surra litt sammen med en annen tråd her ser jeg, men skitt au.....meninga mi er lik uansett. ;)
 

Roald

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.06.2005
Innlegg
5.283
Antall liker
2.526
Torget vurderinger
1
Roald: Takk for sist ! Kan gjerne stikke innom med HP-Generatoren, hvis du tillater.............? Så kan vi starte på 10Hz osv.  
Har tid til helgen om det passer?Her er det litt byggeplass, men det går vel greit. Hyggelig at du vil bidra.....verten fra forrige helg har muligens lyst også ?
 
Topp Bunn