Masse lyd på Sømna

musicmotor

Fersking
Ble medlem
19.05.2011
Antall liker
0
Et lite innblikk i startskuddet for HiFi interesse.

Til tross for noe lav bemidling til komponenter har det vært produsert mye diskant, masse bass og enormt mye lyd i en gammel tømmerstue plassert "puin kleiven" på Sømna.

Anlegget har vært grobunn for mange sukssesrike fester, selvutskrudde lyspærer og sinte naboer. Rett og slett en innertier ift. hva designerene (konstruktørene er vel et mer korrekt uttrykk) sitt "bruksformål" av gode gamle annerkjente Cerwin Vega DC1515 var ment til i sin tid.

Hva design gjelder kan man vel med sikkerhet si at to svartmalte kjøleskap representerer en betydelig del av inspirasjonen som ble benyttet på tegnebrettet.

Innholdet i skapene er vel heller ikke det man kan kalle "High End", men dog, apetitten på positive og negative halvperioder av ampere-shots er fult til stede. Med de to NAD 216 av særs analog type som strømfosyning er det ingen fare for stillestående luft og kjellerlukt i huset fra 19hundreog noe smått.

to be continued

Vedlegg

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
Kjente engang en fra Sømna, med DC1515 og 2 x nad218.. dog 12-13 år sia.

musicmotor

Fersking
Ble medlem
19.05.2011
Antall liker
0
Viste ikke at det fantes flere av disse på sømna , han jeg kjøpte disse av (på Sand) hadde kun en nad 218 til disse, jeg kjøpte dem for ca 7år siden, er vel noe sansynlig at det er samme eksemplarene vi snakker om her? :)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.085
Torget vurderinger
1
Hehe. Minner meg om eldre tider da disse ble regnet som status blant en del unge. ;D -lyd er det i hvert fall fra dem.

kaap

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2004
Antall liker
2.734
Sted
Mo i Rana
Torget vurderinger
5
musicmotor skrev:
Viste ikke at det fantes flere av disse på sømna , han jeg kjøpte disse av (på Sand) hadde kun en nad 218 til disse, jeg kjøpte dem for ca 7år siden, er vel noe sansynlig at det er samme eksemplarene vi snakker om her? :)
Når du sier det så ble det kanskje bare en 218 (hadde vel planer om 2 sikkert)... og han hadde Sand som etternavn.. stemmer nok det ja :p

Topp Bunn