Rørutstyr Martin Logan vs rørforsterker

AnteValente

Medlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
43
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Hei

Noen som har synspunkter på denne kombinasjonen? ML har jo helt ned i 0,6 ohm, og kan være tøffe for en forsterker har jeg forstått.
Hvis noen vet, er jeg spesielt interessert i Shanling SP80

mvh AV
 
Sist redigert:

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Kan du få skaffet en brukt Wolcottforsterker så er disse laget for å drive de store game Soundlabene :) Brukte disse på ML Summit med STORT hell og den rundspilte pass Labs X350.5 på disse :)
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.157
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Kan du få skaffet en brukt Wolcottforsterker så er disse laget for å drive de store game Soundlabene :) Brukte disse på ML Summit med STORT hell og den rundspilte pass Labs X350.5 på disse :)
Tror jeg ikke noe på ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Har ikkje prøvd kombinasjonen, men har ikkje hatt problem med dei mange rørforsterkarane eg har brukt i samband med ulike elektrostatar eg har hatt opp gjennom åra. Iallfall ikkje slike problem som kan relaterast til at lasta var for vanskeleg for forsterkaren.
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.765
Antall liker
50.381
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Det er vel heller det at de kjører rørene hardt,så da forkorter du leve tiden en del.

O
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.132
Antall liker
9.285
Torget vurderinger
2
kanskje jo mer strøm rørforsterkeren må levere desto mer forvrenger den, men for de over 50 betyr det kanje ikke noe med forvreningsfrenvenser over 16khz,,,
 

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
2.702
Antall liker
434
Torget vurderinger
4
Kan du få skaffet en brukt Wolcottforsterker så er disse laget for å drive de store game Soundlabene :) Brukte disse på ML Summit med STORT hell og den rundspilte pass Labs X350.5 på disse :)
Tror jeg ikke noe på ;)
It`s just a fact ;) Riktig konstruerte rørforsterkere kan være fantastiske på ML. Dynamikken, sammenhengen, klangen, alt ble faktisk bedre. Så kan bare anbefale Wolcott til ML ;)
 

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Innlegg
4.255
Antall liker
1.157
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Kan du få skaffet en brukt Wolcottforsterker så er disse laget for å drive de store game Soundlabene :) Brukte disse på ML Summit med STORT hell og den rundspilte pass Labs X350.5 på disse :)
Tror jeg ikke noe på ;)
It`s just a fact ;) Riktig konstruerte rørforsterkere kan være fantastiske på ML. Dynamikken, sammenhengen, klangen, alt ble faktisk bedre. Så kan bare anbefale Wolcott til ML ;)
Sikkert - får vel prøve noe slikt en dag og...

For øvrig tror jeg frykten for at ML er vanskelig å drive er litt overdrevet. Det er tross alt ved høy frekvenser at de lave ohm verdien kommer og der er effekten minst. Tror og de med innebygde forsterkere er rimelig sikre å teste på det meste.

Man kan ikke gå igjennom livet uten å ha testet ML ;)
 

arne.helge

Medlem
Ble medlem
28.11.2013
Innlegg
45
Antall liker
39
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
2
Jeg hadde Martin Logan Request der jeg drev elektrostat panelene med en Music angel kt88, noe som fungerte glimrende. Men bassene trengte masse strøm for å vokne skikkelig til liv. Angrer litt på att jeg solgte disse, har aldri hatt bedre lyd. Men måtte gå pga att de var så krevende med hensyn til plassering.
 

AnteValente

Medlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
43
Antall liker
8
Torget vurderinger
2
Takker for innspill. Har fått lånt et par blokker nå, og i mine ører spiller det fortreffelig. Tror nok Evo II har rett i sin antagelse ang levetid på rør, men hva vet jeg :)

Balle Clorin nevner "de over 50" , men det gjelder jo ikke meg alle den tid at det enda er over ett år til jeg kommer dit ;)

mvh AV
 
Topp Bunn