MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• HRN

Medlem
    Ble medlem
    25.02.2018
    Antall liker
    36
    Sted
    Bergen
    Jeg har to rene klasse A monoblokker fra Musical Innovation på mine gamle Miles III. Det låter veldig bra, og bedre enn de kinesiske Kinki Studio AB-monoblokkene jeg hadde tidligere. MI gir en mere "åpen" lyd; føles som et forheng er fjernet. Tidligere har jeg brukt både Holfi og Perreaux effektforsterkere, men de er noen hakk under i pris, så ikke rettferdig å sammenligne direkte. Holfi var generelt litt "varm" lyd alla EC. Men jeg føler at jeg har for lite erfaring til å hevde at klasse A låter best. Både pre og kilde spiller også inn her. Planen min har lenge vært å prøve Musical Innovation pre, og det vil nok ha ganske stor innvirkning på lyden vil jeg tro. MI pre er kjent for å ha et veldig bra fundament i bassen, og det bør bare være positivt i mitt oppsett slik det står i dag.
    MI 10.1 drives nå av en McIntosh C2300 med gode rør. Veldig fornøyd med dette oppsettet, men har lyst til å teste MI forforsterker.

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    891
    Jeg kom meg ikke til Munchen Wien i år, så en får trøste seg litt på YouTube. Ser ut som Luxman har valgt seg gode høyttalere i år. Hvis de har 100-års jubileum må de vel ha noe skikkelig :)

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    891
    Wizard's bilder av Marten i Wien.

Litt uvant å se Marten med (noen) elementer uten gitter foran. Fra gammelt av har det alltid vært noen som har irritert seg over gitteret, men de slipper i alle fall det nå på basselementene. Ut fra bildene ser det ut som stativht. med org. stativer tar opp ca. like mye plass som den minste gulvht. Ser også at Dexter Quintet (Statement edition) har justering av bass bak. Tyder på at de spiller mye bass - hvis ikke er det vel ikke noe stort poeng å kunne justere nivået.

https://www.hifisentralen.no/forumet/threads/high-end-wien-2026.111025/page-2#post-4356025

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn