MARTEN DESIGN og venner.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Ikke så mye aktivitet i Marten tråden om dagen. Litt fra mitt liv med Marten Parker Duo på en dag i Mars hvor snøskuffa måtte fram igjen.
    Jeg er meget imponert over lyden og lydbilde som Marten Parker Duo setter opp i min stue. Drevet av en Hegel H390 forsterker/dac, Auralic Aries G2 streamer og en REL TX7 gir dette et stort, bredt, luftig og meget behagelig lydbilde der alle detaljer er plass. Bassen er stram men potent og mellomtonen løfter fram vokalen på en utmerket måte. Et forholdsvis enkelt oppsett som ikke "dominerer" hele stua men låter som det var et mye større ( og dyrere ..?)

    IMG_6240.jpg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Egentlig tror jeg det hadde blitt bedre med mine Oscar hos deg, så jeg kan tilby meg å bytte likt 😂
    Fra spøk til blodig alvor: Parker (og Oscar, for all del) er en fantastisk god og fin høyttaler og helt klart den oppgraderingen jeg håper å få til etterhvert.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ikke så mye aktivitet i Marten tråden om dagen. Litt fra mitt liv med Marten Parker Duo på en dag i Mars hvor snøskuffa måtte fram igjen.
    Jeg er meget imponert over lyden og lydbilde som Marten Parker Duo setter opp i min stue. Drevet av en Hegel H390 forsterker/dac, Auralic Aries G2 streamer og en REL TX7 gir dette et stort, bredt, luftig og meget behagelig lydbilde der alle detaljer er plass. Bassen er stram men potent og mellomtonen løfter fram vokalen på en utmerket måte. Et forholdsvis enkelt oppsett som ikke "dominerer" hele stua men låter som det var et mye større ( og dyrere ..?)

    Vis vedlegget 900047
    Nydelige dine Marten Parker Duo🤗🎶

    gismo
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    156
    Sted
    Langesund
    Ikke så mye aktivitet i Marten tråden om dagen. Litt fra mitt liv med Marten Parker Duo på en dag i Mars hvor snøskuffa måtte fram igjen.
    Jeg er meget imponert over lyden og lydbilde som Marten Parker Duo setter opp i min stue. Drevet av en Hegel H390 forsterker/dac, Auralic Aries G2 streamer og en REL TX7 gir dette et stort, bredt, luftig og meget behagelig lydbilde der alle detaljer er plass. Bassen er stram men potent og mellomtonen løfter fram vokalen på en utmerket måte. Et forholdsvis enkelt oppsett som ikke "dominerer" hele stua men låter som det var et mye større ( og dyrere ..?)

    Vis vedlegget 900047
    Veldig fine i svart pianolakk. Kona mi vill nok byttet bort mine med dine :). Enig med deg, god lyd og mye lytteglede i Parker Duo.
    Lydrommet.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Jadda!! Sånn helt på sparket ble det en Hifi-Road Tripp sammen med min gode venn Brian til Gøteborg. Har bestandig hatt lyst til å besøke Marten. Tok derfor en kjapp telefon inn til Mala Audio for å høre om de kunne ordne innpass. Heldige oss - det fikset de glatt! Da var det bare å godgjøre seg til en spennende dag med forhåpninger om å rekke flere stopper på flere Hifi butikker.

    Første stopp: Marten som fortsatt er en familie bedrift i dag, drevet av Leif og brødrene Jörgen og Lars Olofsson.
    Her ble vi møtt av grunnleggeren Leif Mårten Olofsson. En veldig blid og imøtekommende mann! Vi fikk en god runde rundt i lokalene for å se på de foskjellige systemene som var satt opp i lytte rommene. Etter runden ble vi skjemmet bort med en nydelig lunsj/middag. Leif kan det å varte gjester!
    Leif lager noen av de største høytalerne, men kjører den minste bilen :love:

    IMG_9399.jpg



    Etter en nydelig lunsj bar turen bort til produksjonslokalene som lå like ved lytte rommene og kontorene.
    Her litt bilder av produksjons lokalene:


    IMG_9405.jpg




    IMG_9407.jpg



    IMG_9409.jpg




    IMG_9410.jpg



    IMG_9411.jpg




    IMG_9414.jpg



    IMG_9415.jpg



    IMG_9416.jpg



    Brian sjekket delefilter 🧐

    IMG_9419.jpg




    IMG_9420.jpg



    IMG_9421.jpg



    Espen L sjekker innbrenning av elementer 🧐


    IMG_9427.jpg



    IMG_9428.jpg



    En kaffepause med Leif


    IMG_9401.jpg



    Da var vi kommet til "pynten av kaka"... å lytte til systemer 😍

    Først ut var det store systemet. Disse høytalerne var jo nylig på Oslo Hifi messa. Selv med "dårlig" rom og noe mye støy, hadde jeg ikke noe problemer med å høre potensialet i disse.
    Var derfor veldig nysgjerrig på hvordan dette ville spille i et topp trimmet rom som Marten har.
    Fy i h****** å det spilte!
    Ekstremt stort lydbilde med rå dynamikk og en hurtighet som var slående!
    Dette satt for Brian´s og mine ører som ei kule👌
    Elektronikken var det ypperste av MSB.


    70135751995__04B37C23-6A50-4000-8A80-4909DADCF9A9.jpg




    IMG_9397.jpg



    Brian så veldig "OPP" til høytalerne!

    IMG_9392.jpg



    Jeg har vært på verdens største Hifi messe 11 ganger, i Munchen, og har jo da hørt noe av det ypperste!
    Dette systemet må jeg si kommer på topp 3 av det beste jeg noensinne har hørt - helt rått!

    Next: Hvordan spilte da de mye mindre Mingus Kvintett 2 i forhold?

    IMG_9439.jpg



    IMG_9440.jpg




    IMG_9446.jpg



    Det var ikke vanskelig å høre at det var et tett familebånd her! Åpenheten, detaljer og ikke minst stramheten i bassen var imponerende!
    En ting jeg også likte svært godt med Mingus Kvintett 2, er muligheten til å justere bassen fra 150Hz ned til 50Hz.
    Dette gjør det nok noe lettere å plassere slike høytalere i en vanlig stue.
    Her er et bilde av bass level justeringen:

    IMG_9438.jpg



    Oioi... Mingus Kvintett 2 traff Brian og undertegnende rett i ❤ rota!

    Meningen var at vi først skulle til Marten og deretter videre til Hifi butikker, men tiden løp oss fra med en vanvittig god oppvarnting og opplevelse som Leif Olofsson ga oss gjennom denne dagen.
    Tusen takk Leif Olafsson for denne flotte dagen i "Hifi Himmelen"
    Tusen takk til mala Audio V/Sveinung som ordnet oss "innpass" hos Marten.

    Mvh: Brian Olsen og Espen L
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Egentlig tror jeg det hadde blitt bedre med mine Oscar hos deg, så jeg kan tilby meg å bytte likt 😂
    Fra spøk til blodig alvor: Parker (og Oscar, for all del) er en fantastisk god og fin høyttaler og helt klart den oppgraderingen jeg håper å få til etterhvert.
    @atletico : der gikk sjansen fra deg altså - ikke skyld på meg 🤣
    DETTE paret blir mitt over påske og gjett om det gledes!
    AABD6583-9378-4088-A1F3-8AA4759E942C.jpeg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hva?? Er det MARTEN salg non stans?? Hvor hva hvem?☺
    Hehe - ikke salg dessverre, men jeg tilbød meg å bytte likt for hans Parker mot mine Oscar, som en spøk 😊
    Og nå har jeg avtalt innbytte istedet. Må bare bli ferdig med jobbreise og påskeferie før de kommer i hus.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har hatt muligheten for å sammenligne diamond utgaven vs den vanlige versjonen av Parker?
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Hehe - ikke salg dessverre, men jeg tilbød meg å bytte likt for hans Parker mot mine Oscar, som en spøk 😊
    Og nå har jeg avtalt innbytte istedet. Må bare bli ferdig med jobbreise og påskeferie før de kommer i hus.
    Gratulerer på forskudd👌👌
    Har jo selv Oscar Trio og får enda hakkeslep over hvor bra dem spiller. De er i en liga jeg hadde våte drømmer om for bare noen år siden. Med andre ord, strålende fornøyd med Oscar Trio og Bladelius Ask sin vellydende kombinasjonen.
    Samtidig har dette ironisk nok gitt blod på tann etter enda mer hi-end, er det faktisk mulig å få det til å låte enda ett hakk bedre!?!
    Så sikler veldig på Parker selv, blir den naturlige oppgraderingen, bare synd ikke lommeboka er helt på min side.
    Også lest litt om Perlisten s5t og s7t, må si de virker veldig interessante 🤔🎶 Noen som har testet eller hørt fra Perlisten? Tror kanskje dem var på messa, hvor jeg ikke fikk anledning til å være😞
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Noen som har hatt muligheten for å sammenligne diamond utgaven vs den vanlige versjonen av Parker?
    Mon tro om det er verdt mellom differansen, er vel kanskje opp til hver enkelt å mene om!?!
    Hørte Oscar Trio mot Parker Duo (vanlig), ble
    og tilbudt å høre Parker Trio Diamant, takket pent nei, siden de er utenfor min fornuftige økonomiske ramme😊
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Gratulerer på forskudd👌👌
    Har jo selv Oscar Trio og får enda hakkeslep over hvor bra dem spiller. De er i en liga jeg hadde våte drømmer om for bare noen år siden. Med andre ord, strålende fornøyd med Oscar Trio og Bladelius Ask sin vellydende kombinasjonen.
    Samtidig har dette ironisk nok gitt blod på tann etter enda mer hi-end, er det faktisk mulig å få det til å låte enda ett hakk bedre!?!
    Så sikler veldig på Parker selv, blir den naturlige oppgraderingen, bare synd ikke lommeboka er helt på min side.
    Også lest litt om Perlisten s5t og s7t, må si de virker veldig interessante 🤔🎶 Noen som har testet eller hørt fra Perlisten? Tror kanskje dem var på messa, hvor jeg ikke fikk anledning til å være😞
    Jeg lyttet litt til Perlisten på messa og de hørtes meget kapable ut, men dessverre ble det etter min mening spilt alt for høyt til at jeg fikk et helt pålitelig inntrykk av de. Hadde jeg vært i markedet for passive høyttalere i det prisleiet så hadde de absolutt vært på 'short list', selvom jeg ikke synes de er særlig innbydende rent visuelt.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Jeg lyttet litt til Perlisten på messa og de hørtes meget kapable ut, men dessverre ble det etter min mening spilt alt for høyt til at jeg fikk et helt pålitelig inntrykk av de. Hadde jeg vært i markedet for passive høyttalere i det prisleiet så hadde de absolutt vært på 'short list', selvom jeg ikke synes de er særlig innbydende rent visuelt.
    Skulle vært interessant og hørt dem, mulig man får ta seg en tur innom Audiocenteret🤔
    Men ja, enig, visuelt sett ikke helt min smak, ikke altfor galt heller, bare litt "oppbrukt" utseende, minner meg om System Audio kanskje..
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Bare å melde seg på denne tråden. Fikk i dag satt opp noen veldig pent brukte, ferdig innspilte Marten Parker Duo i stua. Dette låter bare helt nydelig. Første inntrykk etter en god time med kjente spor: Herlig mellomtone som avslører flere detaljer i vokalen, hurtigheten i bassen, uanstrengt og stort luftig lydbilde med større bredde, høyde og dybde. Dette var bare helt rått!

    Vis vedlegget 862233
    Sitter og sikler og googler istykker internett mens jeg venter på å få hentet Parker Duo etter påske, og ser at du har Oscar stativer på dine Parker. Er det bevisst mtp. høyden? Jeg sitter ganske nært i et lite lytterom og er litt spent på hvordan høydeforskjellen på disse og Oscar vil slå ut. Mulig det må tiltes litt. 117cm. er høyt når avstand mellom lytteposisjon og diskant er under 2 meter. Vil anslå at jeg sitter med ørehøyde såvidt over meteren.
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Sitter og sikler og googler istykker internett mens jeg venter på å få hentet Parker Duo etter påske, og ser at du har Oscar stativer på dine Parker. Er det bevisst mtp. høyden? Jeg sitter ganske nært i et lite lytterom og er litt spent på hvordan høydeforskjellen på disse og Oscar vil slå ut. Mulig det må tiltes litt. 117cm. er høyt når avstand mellom lytteposisjon og diskant er under 2 meter. Vil anslå at jeg sitter med ørehøyde såvidt over meteren.
    Oskar stativene med de originale Marten/isoAcoustics "dempeføtten" fra Parker stativene var en del pakken jeg kjøpte brukt. Disse er da ca 5 cm lavere enn de originale (veldig dyre) Parker stativene. Høyden fra gulvet til senter på diskanten hos meg er da 105 cm. Avstand fra passiv bass bak på høyt. til vegg er 50 cm. Jeg sitter ca. 2.8 meter fra fra høyttalerene med 2.25 m mellom høyttalerene viklet inn mot lytteposisjon slik at diskantene "møtes" ca 50 cm bak min lytteposisjon (hode). Dette fungerer veldig bra i min stue og er veldig likt flere andre høyttalere jeg har hatt på samme plass. Du kan glede deg til disse..😊
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Ikke så mye aktivitet i Marten tråden om dagen. Litt fra mitt liv med Marten Parker Duo på en dag i Mars hvor snøskuffa måtte fram igjen.
    Jeg er meget imponert over lyden og lydbilde som Marten Parker Duo setter opp i min stue. Drevet av en Hegel H390 forsterker/dac, Auralic Aries G2 streamer og en REL TX7 gir dette et stort, bredt, luftig og meget behagelig lydbilde der alle detaljer er plass. Bassen er stram men potent og mellomtonen løfter fram vokalen på en utmerket måte. Et forholdsvis enkelt oppsett som ikke "dominerer" hele stua men låter som det var et mye større ( og dyrere ..?)

    Vis vedlegget 900047
    Formiddag i påsken med litt vinyl fra Dire Straits 80´talls lyd over anlegget.

     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Altså, når en absolutt vinner av en Whisky begynner å gi farge i kinna og vakker musikk gir en solid klump i halsen, MÅ man jo bare bidra litt til denne tråden :)
    Jeg vet det er langt heftigere anlegg og langt større lytterom blant folk her, men når summen av alle faktorer blir så vakkert som jeg opplever her nå, er det ingen vei utenom å bli litt emosjonell 😂
    Jeg var umåtelig fornøyd med Oscar, men Parker er og blir en annen verden!

    Gudskjelov har jeg ikke stort nok rom til å drømme større og dyrere, så nå er vi nok i mål rett og slett.

    Med mindre......
    IMG_7981.jpg
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien
    Nærmer seg München messa!
    Det er her hvor de fleste nyheter blir vist frem.
    Marten kommer med en nyhet som ser Spennende ut (y)
    Denne er i Mingus serien (Mingus septet)
    Ser frem til å lytte på den i München om kort tid :)

    343952903_1765376147263096_4323513596615942421_n.jpg


    Mingus-Septet-single-1.jpg


    Mingus-Septet-single-4.jpg


    Mingus-Septet-top.jpg






    Mvh: Espen L
     

    torem

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Innlegg
    2.936
    Antall liker
    753
    Uten at jeg har full oversikt over Marten tror jeg BERYLLIUM HIGH MIDRANGE er nytt for Marten. Jeg kan ikke huske at de har brukt Beryllium-element tidligere.

    Litt morsomt også at de omtaler denpeføttene som A new level of isolation. Fint da at IsoAcoustics er noe som nesten alle hifi-butikker selger uten at de koster skjorta 🙂.
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.991
    Antall liker
    10.643
    Sted
    Skien

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Snart 17 mai og man burde kanskje fokusere på andre ting en god lyd, men..
    Har idag Marten Oscar Trio, desidert den beste, og dyreste ht jeg har eid. Strålende fornøyd, men samtidig er det noe i meg som trigger til å sikte enda høyere.
    Har vurdert Parker Duo eller å spare opp til Parker Trio.
    Musikk og hifi interessen har vært her en 10 års tid, og siden starten så har Dali Epicon 8 vært en våt drøm. Det hele startet liksom hos hfk hos meg, før jeg forstod at det finnes jo andre aktører. Men Epicon 8 har liksom aldri forlatt tankene helt. Disse er aldri til salgs på brukten, og nesten umulig å finne for demo hos forhandler. Kun hørt Epicon 6 selv.
    Har nå mulighet for å kjøpe ett par til en ok pris, men det er for langt å dra for å lytte. Det er mye penger, og kjøpe noe uhørt i denne prisklassen mistrives jeg med.
    Vet jeg skriver i vår Martens venner tråd her, men er det noen som har eid eller hørt Epicon 8, hvordan vil de oppleves kontra Marten!?
    Stue 35 kvm, Bladelius Ask Integrert forsterker
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    4.928
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Snart 17 mai og man burde kanskje fokusere på andre ting en god lyd, men..
    Har idag Marten Oscar Trio, desidert den beste, og dyreste ht jeg har eid. Strålende fornøyd, men samtidig er det noe i meg som trigger til å sikte enda høyere.
    Har vurdert Parker Duo eller å spare opp til Parker Trio.
    Musikk og hifi interessen har vært her en 10 års tid, og siden starten så har Dali Epicon 8 vært en våt drøm. Det hele startet liksom hos hfk hos meg, før jeg forstod at det finnes jo andre aktører. Men Epicon 8 har liksom aldri forlatt tankene helt. Disse er aldri til salgs på brukten, og nesten umulig å finne for demo hos forhandler. Kun hørt Epicon 6 selv.
    Har nå mulighet for å kjøpe ett par til en ok pris, men det er for langt å dra for å lytte. Det er mye penger, og kjøpe noe uhørt i denne prisklassen mistrives jeg med.
    Vet jeg skriver i vår Martens venner tråd her, men er det noen som har eid eller hørt Epicon 8, hvordan vil de oppleves kontra Marten!?
    Stue 35 kvm, Bladelius Ask Integrert forsterker
    Altså, det mest objektive innspillet får du neppe av meg, men here goes:
    Jeg byttet mine Oscar Duo med Parker Duo og vi er i grenseland til "en annen verden" i positiv forstand - i mitt rom og mitt oppsett (Bladelius Ask, Parker Duo og en Arendal 1723 1S sub). Ser meg virkelig ikke tilbake, selv om jeg elsket Oscar. På 35 kvm., vil jeg tro at du enten vil ha stor nytte av en sub eller helst to, eller evt. spare til Parker Trio. At de spiller magisk sammen med Ask er det liten tvil om. Jeg er glad jeg ikke har stort nok rom til å vurdere trio😅
    Epicon, som du jo egentlig spør om, har jeg kun hørt i helt andre oppsett og rom, men det låt behagelig det.
     

    Tavli

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    01.09.2019
    Innlegg
    58
    Antall liker
    60
    Sted
    Oslo
    Altså, det mest objektive innspillet får du neppe av meg, men here goes:
    Jeg byttet mine Oscar Duo med Parker Duo og vi er i grenseland til "en annen verden" i positiv forstand - i mitt rom og mitt oppsett (Bladelius Ask, Parker Duo og en Arendal 1723 1S sub). Ser meg virkelig ikke tilbake, selv om jeg elsket Oscar. På 35 kvm., vil jeg tro at du enten vil ha stor nytte av en sub eller helst to, eller evt. spare til Parker Trio. At de spiller magisk sammen med Ask er det liten tvil om. Jeg er glad jeg ikke har stort nok rom til å vurdere trio😅
    Epicon, som du jo egentlig spør om, har jeg kun hørt i helt andre oppsett og rom, men det låt behagelig det.
    Litt sent, men igjen takk for behjelpelig kommentar vim01!
    Bestemt meg for å avvente litt, Epicon 8 hadde kostet meg 75K i mellomlegg, samt jeg er redd de blir for dominerende mtp hva de krever av luft rundt seg, kona vil helst ikke ha to ruvende tårn midt på stuegulvet.
    Dessuten, det skal myee til for å slå Marten høyttalere generelt, og med Bladelius komboen skapes magi🤩
    Bare jækla irriterende at jeg får sånn kostbar oppgraderings lyst fra tid til annen🥴
     

    atletico

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Innlegg
    521
    Antall liker
    817
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har nå fått testet en ny effektforsterker i anlegget. Jeg vil ikke ha noen store "beist" på 40 -50 kg i stua så jeg har vært nysgjerrig bla. på Leema Acoustic. Veldig hyggelig og flott service fra Moet Audio som kom på døra med en Leema Hydra II Anniversary effektforsterker i sølv som jeg kunne teste i en uke i min stue. Jeg hadde også fått tips om dette skulle være en veldig bra match på Marten Parker Duo. Det kan jeg nå herved bekrefte.😊

    Preamp/dac/streamer er Auralic Altair G2.1 som tar seg elegant av alle tilkoblede enheter og har en meget bra analog volum styring.
    Dette spiller nå fantastisk flott ! Lyden har fått enda mer pondus, dynamikk og størrelse. Stemmer oppleves som større og mer naturtro. Detaljer er lettere å plassere i lydbilde. Føler at jeg nå kommer i mål med dette oppsettet. Har hatt en god del bra utstyr i stua de siste 25-30 årene men dette tar lyden til et nytt nivå.

    Leema Hydra II Anniversary i sort utførelse er nå bestilt.🤘 😊

    IMG_6385.jpg
     
    Sist redigert:

    Finn M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.09.2008
    Innlegg
    1.492
    Antall liker
    842
    Torget vurderinger
    6
    Litt sent, men igjen takk for behjelpelig kommentar vim01!
    Bestemt meg for å avvente litt, Epicon 8 hadde kostet meg 75K i mellomlegg, samt jeg er redd de blir for dominerende mtp hva de krever av luft rundt seg, kona vil helst ikke ha to ruvende tårn midt på stuegulvet.
    Dessuten, det skal myee til for å slå Marten høyttalere generelt, og med Bladelius komboen skapes magi🤩
    Bare jækla irriterende at jeg får sånn kostbar oppgraderings lyst fra tid til annen🥴
    Tror du gjorde lurt i å vente. Dali låter.... Dali. Samme hva du putter på de. Marten er mye mer transparente.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.659
    Antall liker
    32.635
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har nå fått testet en ny effektforsterker i anlegget. Jeg vil ikke ha noen store "beist" på 40 -50 kg i stua så jeg har vært nysgjerrig bla. på Leema Acoustic. Veldig hyggelig og flott service fra Moet Audio som kom på døra med en Leema Hydra II Anniversary effektforsterker i sølv som jeg kunne teste i en uke i min stue. Jeg hadde også fått tips om dette skulle være en veldig bra match på Marten Parker Duo. Det kan jeg nå herved bekrefte.😊

    Preamp/dac/streamer er Auralic Altair G2.1 som tar seg elegant av alle tilkoblede enheter og har en meget bra analog volum styring.
    Dette spiller nå fantastisk flott ! Lyden har fått enda mer pondus, dynamikk og størrelse. Stemmer oppleves som større og mer naturtro. Detaljer er lettere å plassere i lydbilde. Føler at jeg nå kommer i mål med dette oppsettet. Har hatt en god del bra utstyr i stua de siste 25-30 årene men dette tar lyden til et nytt nivå.

    Leema Hydra II Anniversary i sort utførelse er nå bestilt.🤘 😊

    Vis vedlegget 926426
    Se der ja, gratulerer så mye med en i sort, vil tro denne gjør susen på dine Parker Duo👍🏼🎶

    gismo
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.982
    Antall liker
    3.843
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Eller- spiller ingen rolle om du spiller på Marten eller høyttalerne ved siden av anlegget. 😎
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn