Markedsføring av nye DumDum pressinger...

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hei !
Det slippes 500 limiterte repressinger av de ulike DumDum Boys-utgivelsene den 15. hver måned for tiden. Jeg har sittet klar for å sikre meg et eksemplar, men har kun klart Transit 15. Juli.
Har vært på hugget siden 5.8 for å skaffe Ludium. Da den dukket opp hos Platekompaniet og Cd-ons nettbutikker var den allerede utsolgt begge plasser da jeg tok min daglige sjekk 10.8. Big Dipper selger den utelukkende over disk etter førstemann til mølla-prinsippet.
For det første plager det meg at det hauses opp et marked med 500 eks, når det tilsynelatende uproblematisk kan selges det dobbelte. At alt er forhåndsbestilt ei lita ukes tid før slippdato, og på svært kort tid gjør at mange henvises til et oppblåst svart marked på helt nye skiver, som nok, på bakgrunn av markedsføringen, i mange tilfeller kjøpes som investeringsobjekter. Greit nok på antikviteter og sjeldenheter, men her snakker vi nyprodusert vare.

Jeg har på sett og vis respekt for måten Big Dipper løser dette på, men hvis man tar i betraktning at mange av deres kunder holder til i Oslos heller langstrakte provins er det mange som mister sin mulighet til å skaffe disse.

Platekompaniet og CDon synes jeg burdte åpne nettsalget på morningen 15.8 for å være noenlunde rettferdige overfor sine kunder synes jeg. Hvis det forårsaker at systemene bryter sammen så får de bruke sin styrke som forhandlere til å leggen press på leverandør eller produsentledd som er de som setter markedet i denne posisjonen.

Jeg er usikker på om jeg bare furter, eller om jeg har noen med meg der ute ?
 

vinyllp

Hi-Fi interessert
Ble medlem
11.07.2014
Innlegg
64
Antall liker
61
Jeg er så enig. Nå er det kun Transit jeg ikke har fått tak i,men det var ganske mye ut,og inn av Dipper,The Garden,og Tiger før jeg fikk kloa i mine. At det skal være en heldagsjobb å sjekke diverse nettbutikker for å se om de har lagt ut noen få eksemplarer blir for dumt.
 

TerryGib

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2011
Innlegg
1.680
Antall liker
2.882
Sted
Bergen
Ser at Platekompaniet har Ludium for salg i dag - ihverfall for en time siden.
Mulig at et opplag på for eks. 1000 eks. hadde vært litt for spenstig.
Gikk noen uker før de fysiske butikkene i Bergen var tom for de 2-3 første albumene.
No har de jo også muligheten til å trykke nye opplag av albumene - da kanskje
unummererte og uten ekstramateriale.
Kan nevne at det tok noen år før vinylutgaven av Tidsmaskin(2009) og Ti Liv(2012) (850 eks.)
var utsolgt. Kanskje dette gjorde at selskapet var litt forsiktig.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Sto to eks av Ludium i hylla hos Musikkverket i Sarpsborg på lørdag, i alle fall. Holdt en i hånda, men ombestemte meg og satte den tilbake.
 

mean69

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.03.2008
Innlegg
452
Antall liker
471
Sted
Hovdebygda
Torget vurderinger
14
Jeg bestilte Ludium fra Platekompaniet igår, etter at det i dagene etter utgivelsesdato var tomt på nettsidene både der og hos cdon.

De trykker vel opp 500 eksemplar av hver utgivelse

Transit er eneste jeg ikke har fått tak i. Hva var grunnen til at den kostet så mye som den gjorde?
 

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Innlegg
11.982
Antall liker
11.844
Sted
Hus
Var på Bigdipper 15.8 på morgenen da de åpnet, og da var det allerede ti mennesker der inne for å handle. Fikk denne gangen pga at det var lørdag. Håpløst å måtte ta seg fri på jobben og fyke ned i sentrum for å få en mulighet til et ex :(
 

Boogie-Stian

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.08.2009
Innlegg
387
Antall liker
78
Torget vurderinger
7
Hvis det stemmer at den var tilgjengelig 23.8 må jeg ærlig talt si jeg er skuffa, ettersom jeg noterte meg på mailing-liste på dette produktet. Og jeg har ikke mottatt noen mail overhodet. Sånt er rett og slett for dårlig.
 
Topp Bunn