Mark Levinsons venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    VG 'kjøper' testene av Lyd & bilde. Alle tester derfra er som kjent panegyriske. ;)

    Edit: Dette er forresten ikke kritikk av ML. Det lille jeg har hørt oppigjennom har vært overbevisende.
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    Jeg har gleden av å spille på N°512 hjemme, fikk den i hus på Torsdag og den har snurret kontinuerlig siden da.

    Første inntrykk:

    Jeg kjører den direkte på 33H uten pre-amp og det så langt føles som om den gjør en ganske god jobb som CD og "pre" i ett. Men det er nok ganske mange timer med innspilling før den sitter som den skal.

    Byggekvalitet og bruker interface er meget bra. Litt skuffet over selve cd-skuffen som virker litt spinkel for å sitte på en spiller til denne prisen.

    Skal få inn et bilde her iløpet av dagen.
     

    bogron

    Medlem
    Ble medlem
    12.09.2003
    Innlegg
    48
    Antall liker
    1
    Deler av 512 inklusive skuff, skal være hentet fra Esoteric.
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Sitat:
    "Forsterkerne koster nemlig henholdsvis 105.000 og 175.000 kroner. Trøsten er at de trolig vil holde seg i verdi...."
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    bogron skrev:
    Deler av 512 inklusive skuff, skal være hentet fra Esoteric.
    Ja det kan godt være, dette eksemplaret i alle fall har en litt humpete gange... og cd er lett å legge på skrått i skuffen.

    Har ellers fått spillt mere og må si at lydmessig er det helt i øverste klasse av hva jeg har hørt og milevis forbi gammle ML spillere.
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Går i seriøse tanker om å få meg en ML snart, men tenker å kjøpe brukt.

    Hva må man gi for en to kanaler med 200W+ i 8 ohm? Skulle ikke være noen som har en liggende og ruste? ;)

    Har kikket en liten stund og ligger ikke alt for mange ute her på berget, men er jo en del i utlandet da. Noen som har erfaring med kjøp fra utenlanske sider som audigon etc? Dekker paypal det om det er svindel?

    -Hans
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Da er det en slik du skal ha, No. 23.5 (bildet er forøvrig av en No. 23) :

     

    Multicell

    Medlem
    Ble medlem
    05.10.2005
    Innlegg
    33
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har ikke hørt 336 kontrollert, men 331, 334 og 23 har jeg kost meg med! Jeg ville valgt 336 fremfor A1s. No doubt. A1 koker over bare du ser på den og er veik i bassen. ML er minst like oppløst også.
    [/quote]
    A1 koker over ?? veik i bassen ??? hva er det du snakker om her ?
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Hvordan vil dere vurdere en slik 23.5 opp mot en ny 532, 432 eller en 336? Er det nyeste bedre?
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    flaago2 skrev:
    Hvordan vil dere vurdere en slik 23.5 opp mot en ny 532, 432 eller en 336? Er det nyeste bedre?
    Vanskelig å si. 336 er den siste forstereren i tungvektklassen. 532 og 432 har en helt annen oppbygning.
    4 og 5 serien effekttrinn har ikke imponert meg i demo, men dette kan ha mye med rom/oppsett og gjøre.
    Personlig sluttet min entusiasme for Mark Levinson når Madrugal sluttet, og haman tok over.

    Valutta for pengene gir eldre ML, men de er kostbare å reparere.

    mvh Vins
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Om noen av dere har en tokanaler dere skal selge eller kjenner noen som kunne tenke seg, så ta kontakt.
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    På tide med et bilde igjen... Dette er tatt for en stund siden, men det er oppsettet jeg har fallt til ro med..... enn så lenge. Synnes det låter meget overbevisende.

    Jeg har et stående tilbud om en ganske rå oppgradering, men så langt klarer jeg ikke tanken på å forandre noe som helst!
     

    Vedlegg

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Gummistøvel skrev:
    På tide med et bilde igjen... Dette er tatt for en stund siden, men det er oppsettet jeg har fallt til ro med..... enn så lenge. Synnes det låter meget overbevisende.

    Jeg har et stående tilbud om en ganske rå oppgradering, men så langt klarer jeg ikke tanken på å forandre noe som helst!
    33er på gang eller 32?

    Du burde gå for 33. Tror 33h hadde passa fint her ;)
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    vins666 skrev:
    Gummistøvel skrev:
    På tide med et bilde igjen... Dette er tatt for en stund siden, men det er oppsettet jeg har fallt til ro med..... enn så lenge. Synnes det låter meget overbevisende.

    Jeg har et stående tilbud om en ganske rå oppgradering, men så langt klarer jeg ikke tanken på å forandre noe som helst!
    33er på gang eller 32?

    Du burde gå for 33. Tror 33h hadde passa fint her ;)
    Hei,

    Jeg hadde lenge en sak på gang med 33, men det har jeg lagt på hylla. Det er for stort og ekstremt på alle måter.

    Ser jo ut til at du har en kjøper til .5`en din her i en post over... men som du vet er det ganske mye ekstra penger som skal til for å få hente 33h her...

    Arild
     

    vins666

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.04.2009
    Innlegg
    155
    Antall liker
    1
    Gummistøvel skrev:
    vins666 skrev:
    Gummistøvel skrev:
    På tide med et bilde igjen... Dette er tatt for en stund siden, men det er oppsettet jeg har fallt til ro med..... enn så lenge. Synnes det låter meget overbevisende.

    Jeg har et stående tilbud om en ganske rå oppgradering, men så langt klarer jeg ikke tanken på å forandre noe som helst!
    33er på gang eller 32?

    Du burde gå for 33. Tror 33h hadde passa fint her ;)
    Hei,

    Jeg hadde lenge en sak på gang med 33, men det har jeg lagt på hylla. Det er for stort og ekstremt på alle måter.

    Ser jo ut til at du har en kjøper til .5`en din her i en post over... men som du vet er det ganske mye ekstra penger som skal til for å få hente 33h her...

    Arild
    Har du blitt dyr :p. 333.5 gjør seg ikke bort her, så jeg får vel konsentrere meg om en ny kilde.

    Hva er det du vurderer å oppgradere? Må jo være no ML siden vi er i vennetråden.
    Litt overrasket over at 380s grusa ref3.

    Vins
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    Nei Vins, jeg har ikke blitt dyr det er bare som du vet et ganske stort sprang i pris til 33h ;)

    Joda, ML blir det, jeg har flere muligheter, den ene mere kostbar enn den andre. Prøver å ikke miste hodet...

    At Ref 3 ble gruset av MLen er ikke helt rett Ref3 er noe av det beste jeg har hatt i hus, men i mitt oppsett var det klart at ML preen passet best...
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Så er jeg også medlem :)
    33H i hus.

    Sammenlignet med 532H så er de mere oppløst i toppen, og har mye mere kontroll i bunnen.

    Den endrede klangbalansen i forhold til 532H som jeg tenkte å kjøpe gjør at jeg nok må ut ennå en gang på markedet for å finne meg ny pre-amp...
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    flaago2 skrev:
    Så er jeg også medlem :)
    33H i hus.

    Sammenlignet med 532H så er de mere oppløst i toppen, og har mye mere kontroll i bunnen.

    Den endrede klangbalansen i forhold til 532H som jeg tenkte å kjøpe gjør at jeg nok må ut ennå en gang på markedet for å finne meg ny pre-amp...
    Håper du blir like fornøyd som jeg har vært!

    Du vet hvor det er en flott ML pre eller faktisk to...

    Arild
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.963
    Antall liker
    6.046
    Torget vurderinger
    32
    Gummistøvel skrev:
    flaago2 skrev:
    Så er jeg også medlem :)
    33H i hus.

    Sammenlignet med 532H så er de mere oppløst i toppen, og har mye mere kontroll i bunnen.

    Den endrede klangbalansen i forhold til 532H som jeg tenkte å kjøpe gjør at jeg nok må ut ennå en gang på markedet for å finne meg ny pre-amp...
    Håper du blir like fornøyd som jeg har vært!

    Du vet hvor det er en flott ML pre eller faktisk to...

    Arild
    Hva med vi som ikke vet?

    Roy
     

    Gummistøvel

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.01.2010
    Innlegg
    59
    Antall liker
    7
    R.E.S. skrev:
    Gummistøvel skrev:
    flaago2 skrev:
    Så er jeg også medlem :)
    33H i hus.

    Sammenlignet med 532H så er de mere oppløst i toppen, og har mye mere kontroll i bunnen.

    Den endrede klangbalansen i forhold til 532H som jeg tenkte å kjøpe gjør at jeg nok må ut ennå en gang på markedet for å finne meg ny pre-amp...
    Håper du blir like fornøyd som jeg har vært!

    Du vet hvor det er en flott ML pre eller faktisk to...

    Arild
    Hva med vi som ikke vet?

    Roy
    Da må nesten de som ikke vet, men som vil ha ML pre-amp ta kontakt på PM ;)
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Nu är den på ingång, leverering på lördagen. Så må vi höre om det passer varandra.
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.947
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Har haft mitt Mark Levinson 335, i min anläggning i 1 månad drygt.
    Som består av från vägguttaget och framåt:
    Nordost Vishnu, Isotek Aqarius, Vishnu till min Audio Aero Capitole II, Nordost Frey balanserad direkt till Mark Levinson 335. Högtalarkablar Kimber Monocle XL till mina eminenta Verity Rienzi.

    Först lite om byggkvaliten, du måste var två personer för att lyfta ur den från kartongen, rejäla kylflänsar, har ännu inte lyckats att få upp tempen så att den känts riktigt varm. Högtalarkontakterna stora som vingmuttrar så inga problem att dra fast spadarna, snarare risk att dra åt är hårt.

    Har hunnit lyssna på ganska många CD skivor sedan dess, säkert minst 3-4/dag. I ett ganska blandat och välkänt urval från min samling
    Det som slår mig mest är ökad dynamik, större ljudbild speciellt på djupet, en större urskiljning av instrumenten i uppspelningen (var musikerna befinner sig). En helt annan transparens i ljudbilden. Piano låter helt klart mer naturligt, min lyssnarkompis kan lättare urskilja vilken flygel som använts vid inspelningen. Anslagen på slagverk med mer pondus, helt annat ljud från cymbaler. Blåsinstrumenten där jag kan urskilja ljudet från rörbladet i en saxofon, att inte trumpeten från Miles Davis låter ansträngt och vasst även vid ganska hög volym.
    Känner att jag har nått väldigt lång rent ljudmässigt utan att ha lagt ner någon större summa i detta sammanhang, har sparat pengarna för ett försteg och kabel.
    Finns säkert lite mer att få ut av min anläggning, men för tillfället sitter jag väldigt nöjd, förutom min bänk som jag måste åtgärda.
    Sen kommer säkert någon med en kommentar om akustikreglering, känner inte att jag har några akuta problem. Lyssnar i ett rum med en takhöjd som varierar från 3,25 till 5,50. Vill inte ha ett rum som ser ut som en studio. Säkert bättre ljudmässigt men mindre trivsamt. Har lyssnat i rummet hos Audio Concept så jag vet fördelarna och nackdelarna.
     

    unison

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.08.2004
    Innlegg
    426
    Antall liker
    58
    Sted
    Otta
    Torget vurderinger
    0
    Gummistøvel skrev:
    Jeg har en No. 390s på hjemlån i påsken.

    Hadde i utgangspunktet store forventniger til den men den virker litt "tett" i lydbildet enn flere nyere spillere jeg har testet.

    Eneste som ikke er likt i oppsettet nå, kontra når jeg testet Audio Research CD3 er at jeg har ræva kabler ned til pre og kjører RCA ikke Balansert.

    Plekter lyden fra "hun med lua" er blant annet mindre makant og krisp enn på AR CD3.

    Er det noen her som har erfaringer med 390s?

    Er det kablene som er synderen?


    Arild
    Jeg har ML 390s og den er kilen på kabler.
    Jeg synes den er ullen med Madrigal gel sine kabler, mye bedre med Wireworld gold. Også god med celius "gull" kabler.
    Men når jeg fikk koblet til Analysis oval gold falt ting virkelig på plass.
     

    Lexluthor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    519
    Antall liker
    51
    Torget vurderinger
    2
    unison skrev:
    Gummistøvel skrev:
    Jeg har en No. 390s på hjemlån i påsken.

    Hadde i utgangspunktet store forventniger til den men den virker litt "tett" i lydbildet enn flere nyere spillere jeg har testet.

    Eneste som ikke er likt i oppsettet nå, kontra når jeg testet Audio Research CD3 er at jeg har ræva kabler ned til pre og kjører RCA ikke Balansert.

    Plekter lyden fra "hun med lua" er blant annet mindre makant og krisp enn på AR CD3.

    Er det noen her som har erfaringer med 390s?

    Er det kablene som er synderen?


    Arild
    Jeg har ML 390s og den er kilen på kabler.
    Jeg synes den er ullen med Madrigal gel sine kabler, mye bedre med Wireworld gold. Også god med celius "gull" kabler.
    Men når jeg fikk koblet til Analysis oval gold falt ting virkelig på plass.
    Jeg har også 390S og bruker balanserte Audioquest Cheetah sølvkabler med 36 Volt spenning. Jeg bruker samme kabel men med RCA til STAX hodetelefonforsterkeren. Jeg synes DAC'en på 390S lyder meget åpent og luftig og jeg har prøvd mange før jeg landet på denne. Hvis det lyder "tett" så tror jeg det er noe galt.
     

    wizard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.04.2002
    Innlegg
    3.726
    Antall liker
    3.321
    Nye modeller

    No 52 referanse preamp til $25000

    585 integrert til $10000

    519 sacd spiller til $8000

    560 dac til $6000

    Bilder og specs på min blogg
     

    flaago2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.12.2010
    Innlegg
    134
    Antall liker
    0
    Endelig kom den nye reference preampen.

    Blir spennende å se den opp mot 326s .
     

    Conv

    Medlem
    Ble medlem
    11.04.2008
    Innlegg
    19
    Antall liker
    0
    Hva er din blogg cybwiz? Synd at de nye produktene har blitt utsatt :( Dette er noe jeg virkelig gleder meg til å høre.. Tror nok 585 blir er killer produkt.
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    154
    Sted
    Langesund
    Mark Levinson No 532

    For ca. 1 år siden kjøpte jeg en ML No 532, min andre ML etter å hatt 336 i noen år. Begge kjøpt av Bach's HiFi i Larvik. Etter å ha hørt 532 over lang tid må jeg bare si, heftige saker ! Detaljert, med holografi i ypperste klasse. Bass presisjon og en stramhet i mellombassen som er helt utrolig. Alt flyter lett med en nøytralitet i lydgjengivelsen. Kort oppsummert: Den gjør ingen ting galt, bare står der som en bauta i lydbildet !


    Jeg har hatt mange forsterkere i mitt anlegg opp igjennom årene: DP a1b, 6.32,612. Cary V12 (rør) BAT VK75 SE (rør), Classe CA400, . Ingen er i nærheten av Mark Levinson No 532. Melder meg herved inn i ML's venner !
     

    Zappern

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.10.2002
    Innlegg
    163
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    For en tid siden fikk jeg låne en 360S av en kammerat for å prøve hvor bra det ville fungere med mediaspiller i annlegget. Det gikk ikke lang tid før jeg ble veldig betatt av
    måten den spillte på. Det var riktig leit å levere den tilbake og det var i grunnen bare en ting å gjøre. Etter litt leiting fant jeg en i utmerket god stand. Selv synes jeg det
    er den beste oppgraderingen jeg har gjort og den er en kjempematch til Gryphon Diablo. Men en tanke begynte å forme seg. Hvordan vil et helt sett låte. Etter mye frem og tilbake og med et strengt begrenset budsjett å forholde seg til, falt valget på en ML 336. Ventingen på att den skulle komme i hus var en prøvelse men for tre dager siden var den på plass. Var så heldig att jeg fikk låne en 380S også. Det hele har nå varmet seg siden Onsdag og jeg får ikke sove, jeg må bare spille og spille, ene skiva etter den andre
    Alt mulig. Jeg har hue helt i himmelen, det eneste som surrer lit i bakhue er att. Jeg må jo bare få en sånn 380S i hus også.
    Overentusiastisk hilsen
    Zvimmel Zapper
    Har muligens blitt litt MADriGAL. Håper det ikke finnes noen kur
     
    Sist redigert:

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Har muligens blitt litt MADriGAL. Håper det ikke finnes noen kur
    Hehe....

    Ja, denne MADri-GALskapen er nok noe som rammer alle ML-eiere. Det er sikkert derfor ML-godbitene sjelden dukker opp på bruktbørsen. Jeg har hatt min 320s i over fem år nå - og den blir stående. I f.m. flytting fra hus til leilighet for litt over to år siden - med påfølgende omrokeringer i hifi'en - var jeg på nippet til å selge den. La t.o.m. inn en annonse her på Hifisentralen - men angret meg tvert. Kjente bare helt plutselig at denne ville jeg ikke selge. Det må ha vært en av de mest kortlivede annonsene i HFS-historien.

    Når det gjelder 380s - som du tydeligvis er ute etter - kan jeg nevne at for to år siden reflekterte jeg på en 380s. Ikke til meg, men på vegne av eldstemann - og da var prisantydningen 30.000 kroner. Dessverre litt i overkant for juniors litt slunkne lommebok.
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Jeg tror de som liker Mark Levinson lyd bør kun se seg om på bruktmarkedet og glemme de nye produktene. De hverken lyder eller måler særlig bra sammenlignet med produktene fra Madrigal-tiden. Holde seg unna er mitt tips. De nye produktene er også temmelig dyre sammenlignet med de litt eldre brukte ML produktene som langt overgår de nye. Man kan i dag få ML 31.5/30.6 til en rimelig penge, det samme gjelder ML 32 og ML 33H.

    Mvh
    Roysen
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    154
    Sted
    Langesund
    Jeg tror de som liker Mark Levinson lyd bør kun se seg om på bruktmarkedet og glemme de nye produktene. De hverken lyder eller måler særlig bra sammenlignet med produktene fra Madrigal-tiden. Holde seg unna er mitt tips. De nye produktene er også temmelig dyre sammenlignet med de litt eldre brukte ML produktene som langt overgår de nye. Man kan i dag få ML 31.5/30.6 til en rimelig penge, det samme gjelder ML 32 og ML 33H.

    Mvh
    Roysen
    Hei Roysen

    Jeg kan ikke si meg enig i din påstand. Har selv hatt 336 og har nå 532. Riktignok har jeg hatt andre forsterkere i mellomtiden, men jeg mener absolutt 532 er minst like god som min gamle 336.

    mvh
    Erik
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Ok, da får vi være enig om å være uenig. Jeg synes også at forskjellen blir større jo lenger man beveger seg opp i produkthierarkiet. ML No.53 og No.52 er ikke i nærheten av No.33H/33 og No.32.

    Mvh
    Roysen
     

    erikbiej

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.07.2005
    Innlegg
    93
    Antall liker
    154
    Sted
    Langesund
    Ok, da får vi være enig om å være uenig. Jeg synes også at forskjellen blir større jo lenger man beveger seg opp i produkthierarkiet. ML No.53 og No.52 er ikke i nærheten av No.33H/33 og No.32.

    Mvh
    Roysen
    Hei igjen.

    Jeg har jo ikke hørt de produktene som du refererer til her. Imidlertid har jeg fått med meg testen av 53 i Stereophile for ikke så lenge siden. Den var jo ikke udelt positiv og støttet opp omkring din mening.

    Vi kan godt leve med at vi er delvis uenige :D

    mvh
    Erik
     
    T

    Teip

    Gjest
    Jeg vil være med her!
    Sitter med No.38 og No.29 som driver et par Kef xq40 høyttalere.

    No.38 har jeg hatt tidligere,da sammen med Nakamichi pa5mkII og Sonus Faber Cremona-
    et oppsett som ga en helt henførende mellomtone og topp-med en holografi jeg heller ikke har vært borti tidligere.
    Bassen manglet derimot,og toskete nok mistenkte jeg preampen for å være skyldig-så den ble solgt.
    Det visste seg senere at Naka-effekten med sine heftige kjøleribber og laststabilitet ikke hadde kjangs å drive Cremonaene på adekvat vis.
    Og dermed ingen bass i lydbildet.
    Etter å ha styrt mye over tid med hifi uten å lykkes gikk jeg lei og solgte alt hifistashet-og kjøpte et B&O4500 anlegg..
    Jeg savna dòg mellomtonen fra 38"..jeg gjorde det altså.

    Etter et hifibesøk hos en kompis ramla jeg forøvrig utpå igjen,
    og har nå kjøpt inn 38 og 29 og KefXQ40.
    Men..det spiller ikke bra-dessverre.
    Mellomtonen er komprimert og..uren.

    Samme cdp(Jungson MoonHarbour),samme preamp,samme rom og samme kabler.

    Jeg stusser litt nå..Er disse Kef`ene helt feil til Mark Levinson?
    Eller stiller Ml29 effektforsterkeren høyere krav til kilden enn hva Nakaen gjorde?

    Jeg testa en Denon Dcd1500AE nå nylig,og klarte over en femdagersperiode ikke å skille den fra Jungson-lydmessig.
    De var naturligvis nivåmatchet på preampen..he-he.:)

    Så jeg er litt i villrede.
    Kan bytte av effektforsterker avkle en kilde fullstendig?
    Eller må jeg se meg om etter andre høyttalere?
    Setter pris på innspill her.
     
    T

    Teip

    Gjest
    Jeg får påta meg å svare selv.

    Mens jeg gikk og funderte på dette,kom posten med en Marantz 7006 Blu-ray spiller
    -som jeg forøvrig hadde bestillt uavhengig av overnevnte problem.
    Jeg kobla den til og ble paff av det som skjedde med lydbildet.

    I alle tidligere oppsett har jeg prøvd ut en del forskjellige digitale spillere,og har hørt forsvinnende små forskjeller.
    Men denne gangen var effekten påfallende allerede fra første låt.

    Ut av en tyst bakgrunn ble musikken og alle dens detaljer presentert så forbløffende mye renere,
    og hvert instrument-hvert opptaksmiljø- kom så mye nærmere.
    De musikalske universene kom ut av luften-og hang der i stua.

    Selv album jeg har hørt gjennom hundrevis av ganger ble nå servert-og måpende fortært-
    på en måte som holdt min fulle oppmerksomhet-hele veien.
    Hver enkelt lyd beholder nå sin integritèt på et helt annet vis enn før,
    og dette gir opptakene en friskhet og vitalitet som har overrasket meg stort.

    Det sier meg mye om kvaliteten på de gamle Mark Levinson dingsene.
    Jeg liker dem.Veldig.
     

    duc999

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2007
    Innlegg
    2.205
    Antall liker
    4.544
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Hei, lurte på om noen har tips til pre til mine ML no33 og B&W 801D, takker for gode råd :)
     

    Dan Dare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.11.2005
    Innlegg
    1.010
    Antall liker
    390
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    4
    Hei, lurte på om noen har tips til pre til mine ML no33 og B&W 801D, takker for gode råd :)
    Jeg vil jo tro at ML's egne preams er godt egnet. Gjerne 326 eller 32 ref. Et billigere alternativ kan være 380 (billigere men fremdeles veldig bra)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn