Marantz SA-7S1

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
er det noen som har hørt denne spilleren og kan si noe om hvordan den låter? jeg har lett en del på utenlandske fora, men det er ikke særlig mye matnyttig å oppdrive.

spilleren kom vel i november 06 (usa), men kommer ikke hit til landet før i neste måned.

dersom den er så mye bedre enn sa11 som det påstås så må jeg nok sjekke denne ut.

jakr

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
221
Torget vurderinger
19

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
221
Torget vurderinger
19
Fra en test jeg fant:

"Mind you, I’ve owned some pretty serious CD players over the years—Wadia, Goldmund, Krell, Linn, MBL, Accuphase, EMM Labs, and most recently a HUGELY modified Esoteric X-01—as well as a few top-flight analog rigs, and the SA-7S1 is the most complete and enjoyable source I’ve ever owned."

"To summarize, the Marantz SA-7S1 is quite simply a stunning achievement in audio reproduction. It shows what a large manufacturer with huge economies of scale can accomplish when it truly wants to make a statement. Several friends of mine in the industry have said that if the ‘7 were built by a small, boutique company, it would probably cost close to, if not more than, $20,000. Considering its performance and build quality, I don’t doubt it. The price of entry ($6,500) certainly isn’t cheap, but in audiophile terms, where I’ve heard products costing more than 10 times its price not sound as good, I would consider it a stone-cold bargain. Bravo, Marantz." ;D

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.494
Torget vurderinger
28
Var det den som fikk så dårlig omtale i et Hifi+ for ikke så lenge siden?

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
221
Torget vurderinger
19
Hifi+ testet den i september 2007. Har ikke lest hele testen men det ser ikke ut til at den fikk dårlig omtale. ;)

Vedlegg

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
til dere som har en slik spiller. den trenger en tid før den tar løs og da er det virkelig markant. i alle fall her i huset....
jakr

Trond_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.08.2004
Antall liker
221
Torget vurderinger
19
Trenger min. 200 timer innspilling etter det jeg har lest:

…please take the time and opportunity to hear a fully run-in SA-7S1 (under about 200 hours, you will not know what its true capabilities are).

:D

jakr

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.11.2004
Antall liker
115
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
1
her i huset måtte det 500 til...eller for å være nøyaktig 492, omslaget var markant :eek: ville aldri trodd det om jeg ikke hadde sitte og hørt det skje..totalt edru og i flott generell form var jeg ogg for den som måtte lure ;D

jakr

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.494
Torget vurderinger
28
Trond_B skrev:
Hifi+ testet den i september 2007. Har ikke lest hele testen men det ser ikke ut til at den fikk dårlig omtale. ;)
Stemmer, var den testen. Synes ikke den var så udelt positiv jeg.
Satt igjen med et inntrykk av at spilleren hadde tydelig karakter og prioritering.
Hva synes du om den?

S

Storebror

Gjest
Leste det samme som deg, Fosse.
I påfølgende nummer skrives det også noe om at det skapte en leserbrevstorm av de store.
Husker du hvilket nummer det var?

Selv likte jeg den stort, selv om det mest var et eksperiment for å se om en såpass kapabel kilde ville gjøre utslag i mitt moderat prisede anlegg.

Generelt tenderer den til å være hyggelig og litt reservert, spesielt i "mellombassen" der man normalt opplever trøkk.
Den er også helt vidunderlig på stemmer og selv om noen opplever den som varm så synes jeg det låter vakkert med slik stemmegjengivelse.

R

Fosse

Æresmedlem
Ble medlem
19.08.2003
Antall liker
30.494
Torget vurderinger
28
Jeg bladde igjennom diverse Hifi+ før jeg la inn første innlegget, tipper den stod i ett av nummerne som er på utlån (husker ikke hvilket i farten).
Nå var på ingen måte min intensjon å komme med sure oppgulp, men når man klipper, limer og vektlegger ulike tester i så stor grad som man her gjør, synes
jeg det kunne være greit med en divergerende oppfatning.

Takker for fine og egne betraktninger Storebror.

Topp Bunn