Forsterkere Marantz Model 50 vs NAD M10/M33

Olavsen

Medlem
Ble medlem
23.02.2024
Antall liker
17
Sted
Asker
Overskriften sier sitt.
Jeg har ett par rimelige M10/M33 forsterkere for hånden som jeg kan få kjøpt pent brukt.
samtidig så har jeg hørt på Polk sine reserve R600 med svært godt resultat med Marantz model 50 som er en helanalog forsterker ril forskjell fra NAD sine.
Lydbildet var svært behagelig når disse høytalerne var koblet mot Marantz men denne har noen åpenbare ulemper for min del med manglende streaming (med mindre man utvider den) og ingen HDMI fra tv så den kan benyttes til både det og stereo.
Dirac på NAD kan jo gi noen fordeler også

Hvilken forsterker hadde dere valgt og hvorfor ?
Tanken er at forsterker’n består om den blir M33 selvom høytalerne muligens byttes over tid da denne har att hav av krefter og muligheter for mitt bruk

råd ?

na_X

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.09.2013
Antall liker
4.987
Torget vurderinger
1
Overskriften sier sitt.
Jeg har ett par rimelige M10/M33 forsterkere for hånden som jeg kan få kjøpt pent brukt.
samtidig så har jeg hørt på Polk sine reserve R600 med svært godt resultat med Marantz model 50 som er en helanalog forsterker ril forskjell fra NAD sine.
Lydbildet var svært behagelig når disse høytalerne var koblet mot Marantz men denne har noen åpenbare ulemper for min del med manglende streaming (med mindre man utvider den) og ingen HDMI fra tv så den kan benyttes til både det og stereo.
Dirac på NAD kan jo gi noen fordeler også

Hvilken forsterker hadde dere valgt og hvorfor ?
Tanken er at forsterker’n består om den blir M33 selvom høytalerne muligens byttes over tid da denne har att hav av krefter og muligheter for mitt bruk

råd ?
Jeg tok valget for 3 år siden, og siden har den stått. M33, uten tvil. Nå har jo C399 kommet i etterkant, men den har jeg ikke sjekket ut. Jeg gikk fra C388 til M33. Var ikke største forskjelllen sånn egentlig, men var ute etter Dirac for å dele imot sub enkelt og greit.
Egentlig en no-brainer. Har ikke hatt en tanke om å bytte den ut etter den kom inn heller, trenger man noe tweaking av lyden så får man finjustert det i Dirac enkelt og greit.
En mer komplett og gjennomført all-in-one-boks skal man lete lenge etter.

Topp Bunn