Marantz CD-63SE

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
645
Har en slik spiller, men desverre ingen fjernkontroll til den. Derfor dette spm:

Var her om dagen på Clas Olson og handlet en programerbar fjernkontroll til 98 kroner i håp om at den skulle være brukendes, men nei da, ikke på min CD-spiller. Den kan programeres til DVD-spilleren min, TV og Marantz DVD-spillere.... Men CD-spillere kan den ikke programeres til...

Noen som vet om noen som selger lignende programerbare fjernkontroller til noenlunde levlig pris? Er ikke interessert i en dyr en, da jeg snart skal bytte spiller uansett (i desember regner jeg med).

Sant, er det noen her som tilfeldigvis har en Marantz fjernkontroll liggende fordi spilleren har tatt natten, ja da er jeg interessert i å kjøpe den også da det er kjedelig å måtte reise seg for å skifte sanger etc. Tror fjernkontrollen til alle i 50 og 60-serien (63/67 etc) er brukendes...

Forslag mottas med takk...

Svein_B

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.04.2005
Antall liker
30
Sted
Lillestrøm
Merkelig at ikke den universalkontrolleren passet ??

Jeg hare en CD63-SE KIS. Den virker fint med en C.O. fjernkontroll fra noen år siden. Jeg husker natrurligvis ikke hvilken kode som passet. Min erfaring med universalkontrollere er at det som regel er en eller annen kode som passer (sånn noenlunde) til de fleste apparater, men ikke nødvendigvis den/de som står i listen som følger med.

SveinB.

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
Hei!
Jeg har en Marantz cd-spiller selv, riktignok en annen modell, men tipper at de går til samme fjernkontroll. Har den siste tiden lånt hjem en rekke forskjellige forsterkermerker til test, og jeg oppdaget at flere av dem hadde fjernkontroll som også fungerte på cd-spilleren! (Tror det gjadt Thule, Rotel og Arcam, men det bør du sjekke) Finnes sikkert m.a.o. en rekke fjernkontroller som kan styre denne spilleren!

skarv

Medlem
Ble medlem
20.02.2007
Antall liker
0
Phillips fjernkontroller virker på alle marantzprodukter. Mvh Erlend

Jan-Helge

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.06.2007
Antall liker
645
Hadde en annen fjernkontroll fra Clas Olson før, denne kunne programeres til CD-spillere.

Men vi lever i år 2007 nå, og da har massene DVD-spillere og i så måte kan den jeg kjøpte og skal bytte brukes...

Men skal leite mer, finne en jeg kan bruke - se på noen av de andre programerbare CO selger.

Har prøvd å søke meg frem og prøvd mange koder, det vil seg bare ikke desverre. Så jeg må nok skaffe meg en annen fjernkontroll.

Men takk for tipsene.

Topp Bunn